کد خبر : 85408
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آگوست 2016 - 23:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای با وجود حاشیه‌های دوره نهم در جشنواره دهم تئاتر کوتاه اهر شرکت کرده‌ام/ علاقه خاصی به جشنواره و مردم اهر دارم بسته هستند

با وجود حاشیه‌های دوره نهم در جشنواره دهم تئاتر کوتاه اهر شرکت کرده‌ام/ علاقه خاصی به جشنواره و مردم اهر دارم

با وجود حاشیه‌های دوره نهم در جشنواره دهم تئاتر کوتاه اهر شرکت کرده‌ام/ علاقه خاصی به جشنواره و مردم اهر دارم

کارگردان انفال سیب از استان کرمانشاه معتقد است در حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر و علاقه به مردم شهرستان اهر در دوره‌های نهم و دهم جشنواره تئاتر کوتاه شرکت کرده و حاشیه‌های دوره نهم علاقه وی را برای حضور ترغیب کرده است.

الهه مهدی‌پور کارگردان انفال سیب در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: برای شرکت در دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از نویسندگی، آمادگی و اجرا نمایش انفال سیب بیش از دو ماه زمان صرف کرده‌ایم و موضوع نمایش ما بر مبنای گرامیداشت و یاد و خاطره جان‌باختگان مناطق حلبچه و سردشت بر اثر حمله شیمیایی دشمن بعثی است.

وی با اشاره به اینکه حمله شیمیایی صدام و کشتار مردم بی‌گناه به نشان دادن نژاد خود و قضیه سوءاستفاده از آیه انفال باز می‌گردد، افزود: حمله شیمیایی صدام به مناطق حلبچه و سردشت درست ۴۸ ساعت بعد از اینکه از رزمندگان ایرانی در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عملیاتی حلبچه متحمل شکست سنگینی شده بود کشتار جمعی مردم بی‌گناه را به راه انداخت.

کارگردان انفال سیب ادامه داد: بر اساس شواهد و مستندات بمب‌های شیمیایی حاوی گاز خردل و چندین نوع گاز دیگر بودند که به گفته شاهدان بوی یکی از گازهای موجود در این بمب بوی سیب ترش می‌داد، به همین خاطر سیب که بین انسان باعث عشق، دوستی و محبت می‌شود در این حمله همین سیب موجب کشتار هزاران نفر شده است نام نمایش را انفال سیب گذاشته‌ایم.

مهدی‌پور بابیان اینکه هنوز با گذشت دهه‌ها هنوز امثال انفال‌های حلبچه و سردشت در سوریه و عراق توسط تروریست‌های تکفیری رخ می‌دهد، گفت: با تلاش اعضای گروه و تمام وجود این اثر را به ۵ هزار شهید حمله شیمیایی تقدیم کردیم.

وی با تأکید بر اینکه سطح جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر نسبت به دوره نهم مطلوب بوده و استفاده از نیروهای جوان برای گروه‌های نمایشی قوت قلب می‌دهد، اظهار کرد: کیفیت دهمین جشنواره تئاتر کوتاه نسبت به سال گذشته بهتر بود و امیدواریم انشالله این جشنواره در شهرستان اهر تداوم یابد و بنده در دوره نهم یا اثر یک جمله سحرآمیز شرکت کرده بودم البته دوره نهم با وجود حاشیه‌هایی به وجود آمد به خاطر اینکه ما مردم اهر را دوست داریم و می‌خواهیم از جشنواره دفاع کنیم تا جشنواره تئاتر کوتاه در اهر تثبیت شود.

کارگردان انفال سیب یادآور شد: با وجود کمبود امکانات هنرمندان در کنار مسئولین راغب به برگزاری جشنواره هستند و وقتی‌که آثاری از دیگر استان‌ها را می‌بینیم و از تجربیات سایر گروه‌های نمایشی بهره می‌جوییم برای ما میهمانان قوت قلب است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه تئاتر برای انسان‌ها زندگی می‌بخشد، خاطرنشان کرد: درحالی‌که برای حضورمان در جشنواره تئاتر کوتاه اهر در استان کرمانشاه با انتقادهایی همراه بود ولی در حمایت از جشنواره مصمم به شرکت در دومین سال پیاپی در تئاتر کوتاه ارسباران شدیم و امیدواریم دست‌اندرکاران اعم از مسئولان و هنرمندان و دبیرخانه زمینه شرکت گروه‌های نمایشی را در دوره‌های بعدی فراهم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.