کد خبر : 85330
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2016 - 11:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاهش ساخت‌وسازها در اهر ناشی از رکود اقتصادی است/ تردد روزانه بیش از ۳۵ هزار خودرو در جاده اهر – تبریز بسته هستند

کاهش ساخت‌وسازها در اهر ناشی از رکود اقتصادی است/ تردد روزانه بیش از ۳۵ هزار خودرو در جاده اهر – تبریز

کاهش ساخت‌وسازها در اهر ناشی از رکود اقتصادی است/ تردد روزانه بیش از ۳۵ هزار خودرو در جاده اهر – تبریز

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌کند، گفت: اکنون تعداد ساخت‌وسازهایی که در شهرستان اهر صورت می‌گیرد متأسفانه ماهانه به ۱۰ مورد می‌رسد و این امر ناشی از رکود است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمدعابدی فرماندار اهر در همایش توسعه مهندسی، اظهار داشت: اخلاق یکی از استراتژیک ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های بشری محسوب می‌شود و نه‌تنها در بخش مهندسی بلکه در جهان دیروز، امروز و آینده یکی از زیرساخت ترین نیازهای بشر است و اگر کسی در حرفه خود اخلاق‌مداری را سرلوحه خود قرار ندهد در واقع به بی‌راهه کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نبود اخلاق حرفه‌ای نه‌تنها از خدمت‌رسانی به مردم غافل می‌شویم بلکه موجب رنجش آن‌ها نیز خواهیم شد، ادامه داد: هرگونه فعالیتی در بداخلاقی‌هایمان انجام دهیم یقیناً ضرر و زیان‌های بسیاری برای جامعه و مردم به وجود خواهد آمد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اخلاق حرفه‌ای در زمان کنونی یکی از نیازهای ضروری است، گفت: اخلاق حرفه‌ای نه‌تنها برای جامعه مهندسین بلکه برای تمامی اقشار جامعه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند برجسته گرین موضوع محسوب می‌شود.

عابدی با تأکید بر اینکه مهندسان در توسعه کشور و موفقیت‌های دولت نقش قابل‌توجهی از خود ایفاء کرده‌اند، افزود: زمان آغاز به کار دولت یازدهم رشد اقتصادی کشور منفی ۶ درصد که عدم توسعه اقتصادی به شمار می‌رود بوده و از مهم‌ترین مشکلات کشور بود و بیشترین آسیب‌هایی که از سوی عدم رشد اقتصادی وجود داشت متوجه مردم و مهندسان بوده است.

وی اضافه کرد: از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی اکنون به مثبت ۵ درصد رسیده و همین امر نشان‌گر موفق روشن کشور ازلحاظ اقتصادی در دولت یازدهم است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۵ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده اهر – تبریز تردد می‌کند، بیان داشت: مردم همیشه در جاده اهر – تبریز متحمل تلفات جانی بسیاری می‌شوند و تبدیل این جاده به بزرگراه از ۱۲ سال قبل کلنگ زنی شده و متأسفانه در سال‌های گذشته مورد بداخلاقی‌های زیادی قرارگرفته درحالی‌که قبلاً دولت درآمد بالایی از فروش نفت داشت ولی بودجه‌ای برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز که توسط مردم به جاده مرگ معروف شده تخصیص نیافته است.

عابدی بابیان اینکه در حال حاضر بزرگراه اهر – تبریز در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل‌توجهی دارد، بیان داشت: یکی از عوامل پیشرفت‌های این بزرگراه علاوه تخصیص بودجه‌های لازم و پیگیری مسئولان عزم جدی و مدیریت جهادی مهندسان و کارگران پروژه است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن باعث کاهش ساخت و ساز در شهرها شده است، گفت: با تدابیر اتخاذ شده از طرف دولت طی ماه‌های آینده شاهد از بین رفتن رکود اقتصادی و مسکن و افزایش ساخت و سازها در شهرستان‌ها خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: اکنون تعداد ساخت و سازهایی که در شهرستان اهر صورت می‌گیرد متأسفانه ماهانه به ۱۰ مورد می‌رسد و این امر ناشی از رکود است که برای مهندسان آسیب‌ها و زیان‌های اقتصادی را به بار می‌آورد.

عابدی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای صورت گرفته در مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر بر مبنای علمی و فنی مهندسی نیست، بیان کرد: متأسفانه در طی سال‌های گذشته نظارت‌های خوبی که در مناطق حاشیه‌نشین اهر انجام نپذیرفته باعث ساخت و ساز ساختمان‌های غیراستانداردی در مناطق حاشیه‌ای شده و این ساختمان به دلیل اینکه از اصول علمی برخوردار نیستند حتی با زلزله‌ای با قدرت کمتر تلفات جانی و مالی برای مردم به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.