کد خبر : 82865
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آگوست 2016 - 18:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زمینه استفاده عشایر از فن‌آوری‌های روز فراهم شود بسته هستند

زمینه استفاده عشایر از فن‌آوری‌های روز فراهم شود

زمینه استفاده عشایر از فن‌آوری‌های روز فراهم شود

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر گفت: عشایر یک درصد از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند ولی این جمعیت ۳ درصد از تولیدات دامی و صنایع‌دستی کشورمان را تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمدعابدی در نشست صمیمی مسئولان با عشایر این شهرستان که در ییلاقات انداب (سورملو) برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار داشت: پس از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این کلام بنیان‌گذار انقلاب بیشتر متبلور شده و نمود پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه عشایر درصدی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند، افزود: عشایر یک درصد از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند ولی این جمعیت ۳ درصد از تولیدات دامی و صنایع‌دستی کشورمان را تولید می‌کنند ولی این رقم در گروه‌ها دیگر مصداق ندارد و مثلا باوجود جمعیت ده‌درصدی فقط دو درصد تولیدات کشور را تأمین می‌کنند.

فرماندار شهرستان اهر، یکی از مؤلفه‌های مهم جامعه عشایری را تولیدات آن‌ها دانست و عنوان داشت: در سال ۹۵ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است می‌بینیم که عشایر زحمت‌کش کشورمان قبل از فرمایش رهبر معظم انقلاب به منویات ایشان عمل کرده و ایفای نقش می‌نمایند و همیشه بدین‌صورت زندگی و عمل کرده‌اند.

وی زندگی عشایری را مهم‌تر از یک کارخانه پتروشیمی دانست و افزود: عشایر عزیز به دلیل تولیدات گسترده و ایفا کردن نقش در توسعه جامعه حتی از یک کارخانه و یا یک پتروشیمی نیز مهم‌تر هستند ولی باید همواره توسط نظام و دولت مورد صیانت و رفع مشکلات قرار بگیرند.

عابدی با اشاره به اینکه باید مشکلات عشایر توسط مسئولان برطرف شود گفت: مسئولان کشوری و لشگری باید در پائین آمدن آلام و نیازهای این قشر از جامعه تمام تلاش خود را انجام دهند و در این راه کوتاهی نکنند.

وی استفاده از فن‌آوری‌های روز برای عشایر را ضروری دانست و افزود: لازم است همگام با سایر اقشار جامعه، عشایر عزیز نیز از فن‌آوری و تکنولوژی‌های روز برای زندگی بهتر استفاده و بهره‌برداری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.