کد خبر : 82361
تاریخ انتشار : جمعه 29 جولای 2016 - 11:12

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی است

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی است

اهروصال: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: برای برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌های اولیه برآورد کرده‌ایم و طبیعتاً دولت توان تأمین اعتبارات این جشنواره ملی و کشوری را ندارد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مهدی زارعی پنجشنبه شب در نشست خبری عوامل اجرایی دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شاهد استقبال چشم‌گیر هنرمندان از اقصی نقاط کشور و ارسال آثار نمایشی آن‌ها هستیم  که هم‌اکنون داوران مشغول بازبینی آثار هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه رسیدن جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به دهمین دوره نشان‌گر اِرق ملی هنرمندان و مردم اهر است، افزود: کارهای فرهنگی و هنری متعلق به مردم است  و اگر حمایت‌های مردم نباشد نمی‌توان حتی یک مورد برنامه فرهنگی اجرا کرد به‌طوری‌که ۹۰ درصد زحمات و اقدامات جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران بر دوش هنرمندان فعال این عرصه و مردم هنردوست اهر است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌های اولیه برآورد کرده‌ایم و طبیعتاً دولت توان تأمین اعتبارات این جشنواره ملی و کشوری را ندارد و توان دولت تأمین حدود ده درصد این مبلغ است و بقیه با همت عوامل اجرایی و کمک مردم و خیرین و همچنین مسئولان شهرستان و استان قابل تأمین است.

ناظر دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ( ارسباران) بابیان اینکه هنرمندان و مسئولان اهر باهمت و تلاش بی‌منت و با کمترین امکانات و اعتبارات، این جشنواره را برگزار می‌کنند، گفت:  اگر این جشنواره در پایتخت و یا مرکز استان برگزار می‌شد نزدیک به ۲ الی سه میلیارد تومان هزینه در بر می‌داشت.

زارعی گفت: دولت با وضع کنونی بودجه و اقتصاد کشور توان تأمین این نوع هزینه‌ها را برای جشنواره تئاتر ندارد و شاید نتواند حتی یک‌دهم اعتبار را تأمین کند و برای تأمین اعتبارات و حمایت از دهمین جشنواره به همراهی مردم و هنرمندان نیز نیازمند هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه برخی از فعالان عرصه هنری برای برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه اهر شبانه‌روز تلاش می‌کنند، گفت: فعالان این عرصه بدون اینکه ریالی حق‌الزحمه دریافت کنند در راستای تداوم هنر تئاتر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

زارعی بابیان اینکه استقبال بسیار گرم خانواده‌ها از هنر تئاتر و جشنواره ستودنی است، گفت: استقبال خانواده‌ها نشان از بالا بودن فهم فرهنگی در شهرستان اهر است و درخواست ما از مردم اهر حمایت‌های مادی و معنوی از جشنواره تئاتر بوده و امیدواریم شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه در سطح بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رسول جمعه , 29 جولای 2016 - 16:56

با سلام
عوامل اجرایی جشنوازه باید تلاش کنند تا اتفاقات وسوءاستفاده های سال قبل تکرار نگردد

حسین دوشنبه , 1 آگوست 2016 - 11:32

ازصداوسیمای استان تقاضامیشودبطورکامل درخدمت این جشنواره ودرپی انعکاس رویدادهای این مهم باشد لااقل این چندروزحق حقوق اهرارسباران راازرسانه ی استانی،بدرستی ادابکند.آذربایجانشرقی تبریزنیست…

نظرات بسته شده است.