کد خبر : 82241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 جولای 2016 - 13:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اصولگرایان همه چیز را می‌خواهند/ سیاست عقب‌نشینی وزارت کشور مقابل شورای نگهبان با تغییر فرماندار بسته هستند

اصولگرایان همه چیز را می‌خواهند/ سیاست عقب‌نشینی وزارت کشور مقابل شورای نگهبان با تغییر فرماندار

اصولگرایان همه چیز را می‌خواهند/ سیاست عقب‌نشینی وزارت کشور مقابل شورای نگهبان با تغییر فرماندار

نتایج انتخابات هفتم اسفند نشان می‌داد اگر آرای شهر تبریز ملاک بررسی باشد، هر چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات از لیست اصلاح‌طلبان وارد خانه ملت می‌شدند، اما نتایج شهرهای حاشیه‌ای تبریز به داد اصولگرایان رسید تا صندلی‌های پارلمان بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به صورت مساوی تقسیم شود.

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر تغییرات مدیریتی در آذربایجان شرقی سرعت گرفته است؛ گویی اصولگرایانی که برای چهارساله شدن دولت روحانی هر روز طرحی نو می‌ریزند، در این استان حتی همین چند ماه را نیز صبوری نمی‌کنند و آمده‌اند تا تیشه به ریشه اصلاح‌طلبی در استان بزنند.

جانشین قربانیان

سازمان همیاری‌های آذربایجان شرقی یکی از نهادهایی بود که در هفته گذشته با تغییر مدیر مواجه شد. محمدرضا خداوردی‌زاده که از فعالان سیاسی استان و عضو یکی از احزاب شناخته‌شده کشور بود، مشهورترین قربانی تغییرات استاندار آذربایجان شرقی بود.

قربانیان که هفته گذشته به عنوان قائم مقام شهرداری تبریز معرفی شده بود، جانشین خداوردی در سازمان همیاری‌ها شده است.

فرماندار آذرشهر هم تغییر کرد و یدالله الهیاری که از نیروهای متمایل به اصولگرایان است، در صندلی فرماندار سابق اصلاح‌طلب شهر تکیه زد.

در این میان تغییر فرماندار هریس نیز ماجراهایی دارد که برای آن نیاز است نتایج انتخابات هفت اسفند بار دیگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

انتصاب یک چهره اصولگرا به عنوان فرماندار جدید بستان‌آباد از جمله تغییرات مدیریتی استاندار آذربایجان شرقی در روزهای گذشته بود.

انتصاب دیگر در مرند بود که علیار راستگو به عنوان فرماندار جدید مرند جایگزین تقی کرمی در این سمت شد تا فرماندار سابق مرند به عنوان مدیر کل جدید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری منصوب شود.

کرمی از فرمانداران خوش نام و اصلاح‌طلب استان بود و بعد از عزل، احزاب و تشکل‌ها اصلاح‌طلب این شهرستان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت و قدردانی از عملکرد او،  نسبت به کنار رفتن وی اظهار نارضایتی کردند.

حزب اعتدال و توسعه، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی، انجمن اسلامی معلمان و انجمن حیات سبز از جمله امضاء‌کنندگان این بیانیه بودند.

انتخابات و انتصابات!

به گزارش ایلنا، نتایج انتخابات هفتم اسفند نشان می‌داد اگر آرای شهر تبریز ملاک بررسی باشد، هر چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات از لیست اصلاح‌طلبان وارد خانه ملت می‌شدند، اما نتایج شهرهای حاشیه‌ای تبریز به داد اصولگرایان رسید تا صندلی‌های پارلمان بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به صورت مساوی تقسیم شود.

با این حال استان آذربایجان شرقی تا اینجای کار پیچیده‌ترین داستان را در انتخابات مجلس داشته است و سه نفر از راه یافتگان اولیه این استان امکان نشستن روی صندلی‌های پارلمان را پیدا نکردند؛ محمدعلی حسین‌زاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر اولین این افراد بود که در یک حادثه و در حالی که برای حضور در مجلس به سمت تهران می‌آمد در میانه راه دچار سانحه رانندگی شد و جان باخت.

تغییر دیگر نیز در کلان‌شهر تبریز اتفاق افتاد و منادی سفیدان که مشترک دو لیست اعتدالگرایان و اصولگرایان بود و در فهرست اولیه منتخبان اعلام شده بود در نتایج نهایی از میان منتخبان مجلس کنار رفت تا سردار سعیدی از فرماندهان نظامی تبریز به جای او وارد مجلس شود.

به جز این دو نفر، بیت‌الله عبداللهی منتخب اصلاح‌طلب مردم اهر و هریس نیز به خاطر ابطال انتخابات از حضور در مجلس محروم شد. عبداللهی یکی از سه نماینده اصلاح‌طلبی بود که شورای نگهبان با ابطال نتایج انتخابات مانع ورود آنها به مجلس شد و به نظر می‌رسد تغییر فرماندار این شهر در راستای سیاست عقب‌نشینی وزارت کشور مقابل شورای نگهبان بوده است هر چند وزیر کشور در تبریز از یحیوی و عابدی فرمانداران اهر و هریس حمایت کرده بود.

شورای نگهبان انتخابات اهر و هریس را بخاطر آنچه «دخالت دولت در انتخابات» خوانده بود باطل کرده بود. با این حال مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی می‌گوید صابر تقویمی و حسن یحیوی فرمانداران ورزقان و هریس به صورت شهرستانی جابجا می‌شوند. با این حال هنوز خبر موثقی از انتصاب تقویمی به عنوان فرماندار ورزقان مخابره نشده است.

از سویی دیگر برخی فعالان سیاسی کلیبر، خدافرین و هوراند معتقدند فرماندار این شهر در همین چند ماه شروع شده از کار مجلس فشار زیادی به استاندار وارد کرده تا دوستان خود را در سیستم مدیریتی استان وارد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.