کد خبر : 81731
تاریخ انتشار : شنبه 23 جولای 2016 - 15:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تولیدکننده آذربایجانی چرا باید ۱۱ درصد بیشتر از تهرانی مالیات بدهد! بسته هستند

تولیدکننده آذربایجانی چرا باید ۱۱ درصد بیشتر از تهرانی مالیات بدهد!

تولیدکننده آذربایجانی چرا باید ۱۱ درصد بیشتر از تهرانی مالیات بدهد!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید تولیدکننده استان آذربایجان‌شرقی مالیات ۲۵ درصدی پرداخت کند و تهرانی ۱۴ درصد و مسئولان استان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی ظهر امروز در جمع تولیدگنندن و صنعتگران آذربایجان‌شرقی و اعضای خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه بالاترین رقم پرداخت مالیات را تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: رقم پرداخت مالیات تولیدکنندگان در استان تهران ۱۴ درصد اما در آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد تعیین شده است که مسئولان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد توسعه و رونق اقتصادی رخ دهد طبیعتا از تهران رخ می‌دهد، افزود: فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان و صنعتگران در استان آذربایجان‌شرقی تنگ شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان استان باید در این زمینه پاسخگو باشند چون این تبعیض قابل قبول نیست.

مهار تورم به قیمت شکستن کمر تولیدکنندگان

سعیدی با بیان اینکه ماحصل شورای گفت‌وگو باید حل مشکلات تولیدکنندگان باشد، گفت: به حد کافی با انباشت قانون مواجه هستیم اما نظارت نداریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح ساختار باید مردم محور و خدمات محور باشد و امنیت سرمایه‌گذاری مباحث امنیتی نیست بلکه امروز امنیت سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند مسائل و مشکلات تولید کننده ریشه‌ای حل شود.

سعیدی اظهار داشت: مهار تورم به قیمت شکستن کمر تولیدکننده  مورد پذیریش نبوده و کار بزرگی نیست.

ورود وزرای تخصصی به مقوله سیاست، سم است

وی از ورود وزرای اقتصادی و رفاهی به مسائل سیاسی انتقاد کرد و افزود: وزرای تخصصی نباید سیاسی باشند و ورود آنان به این مقوله سم است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است، گفت: مردم نمی‌توانند با اقتصاد دولتی رقابت کنند.

شستا حیات خلوت دولت‌ها شده است

سعیدی با بیان اینکه بخش خصوصی با شعار نمی‌تواند تحق یابد،گفت: شستا حیات خلوت دولت‌ها شده است بطوریکه بیشتر مدیران شستا در کارخانه‌های تبریز پروازی هستند.

وی با با انتقاد از رئیس دیوان محاسبات گفت: این آقا اواخر دولت احمدی‌نژاد رشد اقتصادی را ۲٫۵ درصد اعلام کرده در اوایل دولت روحانی رشد اقتصادی کشور را منفی اعلام کرده و باید در این مسئله پاسخگو باشد  اما ما همین آقا را برای دیوان محاسبات که باید میلیارد‌ها تومان را نظارت کند تعیین می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه مجلس در انتخابات رئیس دیوان محاسبات نمی‌توان مخالفت یا صحبت کرد خواستار اصلاح این آیین‌نامه شد.

وی از خانه صنعت و معدن خواست مطالبه‌گر باشند، اظهار داشت: در فیش‌های حقوقی اگر رسانه‌ها وارد نمی‌شدند و این موضوع به مطالبه تبدیل نمی‌شد مسئولان به این به این مسئله تن نمی‌دادند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعلام نرخ بیکاری در استان تصریح کرد: افزایش رقم بیکاری در استان با اعلام اشتغال در استان همخوانی ندارد و مسئولان از ارائه آمار غلط به مردم خودداری کنند.

در این جلسه تولیدکنندگان از عدم همکاری بانک‌ها، خلع ید نمایشگاه، رکود، تبدیل شورای گفت‌وگو با شورای مشورتی  سیاسی کردن صنعت را از جمله مشکلاتی خود عنوان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.