کد خبر : 78077
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 ژوئن 2016 - 9:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اهر در سال ۹۴/ ۲۲ زندانی اهری حائز شرایط آزادی در سال ۹۵ هستند بسته هستند

آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اهر در سال ۹۴/ ۲۲ زندانی اهری حائز شرایط آزادی در سال ۹۵ هستند

آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اهر در سال ۹۴/ ۲۲ زندانی اهری حائز شرایط آزادی در سال ۹۵ هستند

اهروصال:رئیس دادگستری اهر با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری جشن گلریزان سال گذشته جمع آوری ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جزائم غیر عمد در اهر بود، گفت: سال گذشته حدود ۳۶۴ میلیون تومان توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جشن گلریزان شهرستان اهر، اظهار داشت: خیرین همیشه در تمامی برنامه‌ها و جشن‌های گلریزان مساعدت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند و هدف از برگزاری جشن گلریزان، جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین برای آزادسازی زندانیان محکومان مالی جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان اهر بیش از مواردی است که در جشن گلریزان مطرح می‌شود، افزود: هرگونه مساعدت مالی که از سوی خیرین و مردم جمع آوری شود برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده‌های نیازمند زندانیان صرف خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی را کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد، ادامه داد: بر اساس قانون قوه قضائیه حداکثر تلاش را می‌کنیم که متهمین و یا محکومین کیفری به زندان‌ها معرفی نشوند که همین موضوع به معنی کاهش جمعیت کیفری است و تعیین مجازات‌های جایگزین برای حبس که صراحتاً در قانون آیین دادرسی کیفری اشاره شده است تا اگر فردی در نظام جامعه خللی ایجاد نکند، مجازات جایگزین برای حسب آنها در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام نظری بابیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان از سوی خیرین شهرستان‌های اهر و خداآفرین جمع آوری شده است، گفت: بیشتر مبالغ جمع آوری شده مربوط به اهر و کمترین رقم متعلق به خداآفرین بود و حدود ۳۶۴ میلیون تومان نیز توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی تأمین شد که نهایتاً منجر به آزادی ۴۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شده است که ۳۲ نفر از این زندانیان با هدایای جشن گلریزان شده‌اند و ۱۳ نفر دیگر از منابع انجمن حمایت آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگشته‌اند.

وی آزادی ۴۵ نفر از محکومین مالی را مرهون کمک‌های خیرین شهرستان اهر ذکر کرد و بیان داشت: امسال با بررسی‌های انجام شده ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی منطقه ارسباران که در زندان اهر محبوس و حائز شرایط آزادی هستند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر تاکید کرد: امسال ۲۲ نفر از زندانیان شهرستان اهر حائز شرایط آزادی هستند که برای رهایی این زندانیان از زندان به مبالغی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است، اکنون زندانیان به اخبار جشن گلریزان منتظر هستند تا نتیجه مساعدت‌های خیرین در این جشن اعلام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.