کد خبر : 77186
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 ژوئن 2016 - 9:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تب برفکی در اهر فروکش کرده است بسته هستند

تب برفکی در اهر فروکش کرده است

تب برفکی در اهر فروکش کرده است

اهروصال:معاون فرماندار شهرستان اهر گفت: تا چندی پیش جلسات متعددی در خصوص کنترل و مهار بیماری تب برفکی و به عبارتی طاعون حیوانات باعث تلفات دام‌های دامداران شده بود اکنون به‌طور کامل مهارشده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مدد سمندری در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی در این شهرستان فروکش کرده است، اظهار داشت: تا چندی پیش جلسات متعددی در خصوص کنترل و مهار بیماری تب برفکی و به عبارتی طاعون حیوانات باعث تلفات دام‌های دامداران شده بود اکنون به‌طور کامل مهارشده است.

وی بابیان اینکه هنوز چندهفته‌ای از مهار بیماری تب برفکی نگذشته، بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را در شهرستان اهر، در پیش رو داریم، افزود: هر بیماری که شایع می‌شود برای آن راهکاری وجود دارد و قبل از آنی که این بیماری به شهرستان‌های هم‌جوار گسترش‌یافته و تبدیل به بحرانی دیگر شود، بایستی مدیریت و مهار کنیم.

مدد سمندری با اشاره به‌ضرورت اتخاذ سیاستی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی این نوع بیماری‌ها گفت: اکنون با مدیریت جهادی، هزینه و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط نباید اجازه دهیم که مجدداً آسیب‌های مادی به مرغداری‌ها و یا سایر افرادی که پرنده نگهداری می‌کنند متحمل خسارت‌های احتمالی شوند.

وی افزود: پس از مشاهده این ویروس در استان، می‌توان با جمع‌آوری فروشندگان پرنده و یا طیور در سطح شهر، اقدامات اولیه را انجام دهیم تا اینکه بیماری تبدیل به بحرانی دیگر نشود.

سمندری با تأکید بر اینکه نباید در بحران‌های پیش‌آمده حتماً بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام‌وظیفه کرد، گفت: هر بحرانی که در شهرستان پیش می‌آید تمامی دستگاه‌ها بر طبق وضعیت بحران به‌طوری می‌توان درست مدیریت همکاری مستمری داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.