کد خبر : 77128
تاریخ انتشار : شنبه 18 ژوئن 2016 - 8:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گازرسانی به ۲۷۰ روستای آذربایجان شرقی/ افزایش ۴ میلیون مترمکعبی گاز با اتمام خط انتقال گاز اهر – ورزقان بسته هستند

گازرسانی به ۲۷۰ روستای آذربایجان شرقی/ افزایش ۴ میلیون مترمکعبی گاز با اتمام خط انتقال گاز اهر – ورزقان

گازرسانی به ۲۷۰ روستای آذربایجان شرقی/ افزایش ۴ میلیون مترمکعبی گاز با اتمام خط انتقال گاز اهر – ورزقان

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۲۷۰ روستای استان در حال اجرا است، گفت: لوله‌گذاری بیش از ۳۷ کیلومتر فاز اول و دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان انجام‌شده که پس از اتمام این خط روزانه بیش از ۴ میلیون مترمکعب به تأمین گاز استان افزوده خواهد شد.

ولی‌الله دینی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی شهرهای آذربایجان شرقی به‌طور ۱۰۰ درصدی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار داشت: از ۲ هزار و ۷۱۹ روستای استان، تاکنون به ۱ هزار و ۴۸۸ روستا معادل ۸۷  درصد خانوار روستایی استان گازرسانی انجام‌شده است.

وی از اجرای پروژه گازرسانی به ۲۷۰ روستای استان خبر داد، افزود: فعلاً تعداد ۲۷۰ روستا با ۱۴ هزار و ۶۹۸ خانوار معادل ۴٫۷۱ درصد خانوار روستایی آذربایجان شرقی در حال گازرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های امسال شرکت گاز استان، خاطرنشان کرد: روستاهای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار و مسیر به تعداد ۵۵۶ روستا با ۲۲ هزار و ۳۵۸ خانوار شامل ۷ درصد جمعیت روستایی استان از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ تأمین اعتبارشده و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در صورت تحقق اعتبارات لازم با اتمام گازرسانی به روستاهای مذکور، میزان بهره‌مندی خانوار روستایی آذربایجان شرقی از گاز طبیعی به بیش از  ۹۸ درصد خواهد رسید.

دینی با اشاره به تعداد مشترکین خانگی و صنعتی گاز در استان، گفت: در حال حاضر در سطح استان ۱ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۵۴ فقره مشترک خانگی و صنعتی داریم که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۶۳ مربوط به مشترکین خانگی و ۷ هزار و ۹۱ فقره مربوط به مشترکین صنعتی است.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته ۲۰۴ روستا با ۱۵ هزار و ۶۰۲ خانوار جمعیت آذربایجان شرقی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که میزان بهره‌مندی به بیش از ۸۷٫۰۲ درصد رسیده است، بیان داشت: در بخش گازرسانی به صنایع و محورهای صنعتی با مصرف قرار دادن بیش از ۷۲ هزار و ۶۰۴ مترمکعب بر ساعت میزان حجم گاز جایگزین به بیش از ۱ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۹۵ رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه میزان قرارداد با صنایع استان در خصوص گازرسانی ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۳۷  مترمکعب بر ساعت است، اظهار کرد: لوله‌گذاری بیش از ۳۷ کیلومتر فاز اول و دوم خط انتقال گاز اهر – ورزقان انجام‌شده که پس از اتمام این خط روزانه بیش از ۴ میلیون مترمکعب به تأمین گاز استان افزوده خواهد شد.

دینی در پایان گفت: با گازرسانی به مشترکین جدید مخصوصاً روستاها و صنایع، امکان جایگزینی گاز طبیعی به‌جای سوخت‌های میان تقطیر فراهم‌شده و موجب صرفه‌جویی ارزی و رشد و توسعه استان، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، کاهش مهاجرت روستاییان و افزایش درآمد ملی کشور می‌شود که در سطح کلان تأثیر بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.