کد خبر : 76516
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 ژوئن 2016 - 5:25
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ما می‌توانیم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی بسته هستند

ما می‌توانیم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی

ما می‌توانیم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد/ ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی

امام جمعه اهر گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با نفوذ فرهنگی، فقط نام جمهوری اسلامی بماند و کشورمان دربست در اختیار آن‌ها باشد، اما الحمدلله اکنون رهبری داریم که براساس تأکیدات ایشان، ما می‌توانیم باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه منطقه ارسباران از نظر آب و خاک جهت دامداری و کشاورزی بسیار مستعد است، اظهار داشت: بایستی با تمام توان و ظرفیت و طرح‌های نوین و جدید در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تلاش کنیم و این موضوع مطابق دستورات بر عهده مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خود را در بخش دامداری و کشاورزی کشور نشان دهند، افزود: هر یک از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بایستی مهندسی‌شده و به‌صورت علمی اجرایی شود و جهاد کشاورزی که با موضوعات مختلفی سر و کار دارد، باید برنامه‌ریزی نماید تا بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه اگر حتی زیر پایمان پر از گنج هم بوده باشد ولی علم و دانش نداشته باشیم قادر به استخراج آن نخواهیم بود خاطرنشان کرد: لازم است فعالان جهاد کشاورزی در زمینه تقویت علم و دانش بیش از پیش توجه داشته باشند.

آیت‌الله حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه هر یک از خانواده‌ها دارای جوانانی تحصیل‌کرده و بیکار هستند، تصریح کرد: متأسفانه در خانواده جوانانی بیکار داریم اما ادارات به دلیل محدودیت نمی‌توانند برای بیکاران شغل ایجاد کنند و از طرفی دولت به‌جای توسعه ادارات و جذب منابع انسانی، ظرفیت‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توسعه بخش‌های خصوصی، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، می‌توانیم گام‌های مثبتی را در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی برداریم.

امام جمعه اهر بابیان اینکه زمانی در شهرستان اهر شیلات پرورش نمی‌یافت، گفت: در حال حاضر طرح‌های بسیار خوبی در منطقه اجرا می‌شود که این طرح‌ها حاصل تلاش‌های تلاشگران جهاد کشاورزی است.

وی افزود: باید با به‌روزرسانی طرح‌های بخش کشاورزی و دام‌پروری، این طرح‌ها را در اختیار قشر جوان جامعه قرار دهیم تا بتوانیم با ایده‌ها و طرح‌های مختلف، نسبت به تخصص‌های هر یک جوانان، اشتغال ایجاد کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها هرلحظه به دنبال نفوذ فرهنگی در ایران هستند، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با نفوذ فرهنگی، فقط نام جمهوری اسلامی بماند و کشورمان دربست در اختیار آن‌ها باشد، اما الحمدلله اکنون رهبری همچون امام راحل داریم که براساس تأکیدات ایشان، «ما می‌توانیم» باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه بهبود وضع معیشتی مردم نیازمند عزم و اراده جدی است، بیان داشت: دین اسلام دین زندگی است و به مسائل دامداری و کشاورزی توجه بیشتری دارد.

امام جمعه اهر تصریح کرد: بایستی طرح‌هایی تدوین شود که اگر در آینده با کمبود منابع آبی مواجه شدیم جهت ادامه کشت و کار کشاورزی با استفاده از کمترین آب، بیشترین بهره‌وری را برده باشیم و از طرفی باید تدابیری اندیشه شود در صورت کاهش بارش، با پدیده خشک‌سالی مقابله کنیم.

آیت‌الله حاجی‌زاده، ایجاد صنایع تبدیلی را در کنار بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری را ضروری دانست و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در کنار بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری می‌توانیم اقدام و عمل را به‌خوبی نشان دهیم و ثابت کنیم که می‌توانیم بدون نیاز به سایر کشورها تمامی نیازهای کشور را برطرف نمائیم.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی با دیگر سازمان‌ها بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی یک تشکیلات مقدسی است که به‌فرمان امام تأسیس‌شده است و در تمامی کارها و حرکت‌های اجتماعی، سیاسی باید محور، ولایت‌فقیه و رهبر بوده باشد تا در عمل اثبات کنیم که ما سرباز ولایت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.