کد خبر : 75927
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 ژوئن 2016 - 9:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خطر تهاجم فرهنگی کاملاً جدی است/ اگر کوتاهی شود دیگر نمی‌توان بنیان خانواده‌ها را حفظ کرد بسته هستند

خطر تهاجم فرهنگی کاملاً جدی است/ اگر کوتاهی شود دیگر نمی‌توان بنیان خانواده‌ها را حفظ کرد

خطر تهاجم فرهنگی کاملاً جدی است/ اگر کوتاهی شود دیگر نمی‌توان بنیان خانواده‌ها را حفظ کرد

اهروصال:امام‌جمعه اهر با اشاره به احتمال بسط تهاجم فرهنگی به درون خانواده تصریح کرد: چنانچه کمی کوتاهی شود تهاجم فرهنگی به درون خانواده‌ها نفوذ می‌کند که دیگر نمی‌توان بنیان خانواده‌ها را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان اهر، با اشاره به اهتمام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره تبلیغ، اظهار داشت: تبلیغ دین اسلام و آموزش احکام توسط روحانیون و مبلغان یعنی ادامه همان شغل انبیاء که مسئله تبلیغ مهم است.

وی با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب مخالف بوده و روحانیون با جذب حداکثری مخاطبان بهره‌های لازم ببرند، افزود: اگر تبلیغات مهندسی و شبکه‌ای باشد از تأثیرگذاری بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

امام جمعه اهر با بیان اینکه روحانیون اگر جامعیت خود را حفظ نکنند تأثیرگذاری قابل‌توجهی نخواهند داشت، گفت: روحانیون و مبلغان بایستی برای اینکه بتوانند از اثرگذاری بالایی برخوردار باشند جامعیت خود را حفظ کنند و از طرفی در حس مشکلات زندگی از نزدیک سعی کنند، اگر این‌چنین نباشد جامعیت خود را از دست می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه علما و روحانیون در خط مقدم هدایت فکری و معنوی جامعه قرار گرفته‌اند، گفت: اغلب جوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور فعالانه‌ای دارند و دشمن نیز سعی دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، جوانان را از دین و اعتقادات جدا کند و روحانیون نیز اگر در فضای مجازی فعالیت نداشته باشند نمی‌توانند به شبهات جوانان پاسخ دهند.

آیت‌الله حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شبهه‌هایی در مسائل فقهی، تنها قشری که در برطرف کردن شبهات وظیفه دارد روحانیون هستند و غیر از روحانیون قشر دیگری وجود ندارد تا به این شبهات پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: ابزار شیطانی در جامعه کنونی بسیار زیاد و خطر تهاجم فرهنگی کاملاً جدی است و اگر جوانان ازنظر اعتقادی تقویت نشوند نه‌تنها مردم و جوانان بلکه حتی حوزه‌های علمیه نیز در معرض خطر تهاجم فرهنگی دشمنان قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه اهر با اشاره به‌احتمال بسط تهاجم فرهنگی به درون خانواده تصریح کرد: چنانچه کمی کوتاهی شود تهاجم فرهنگی به درون خانواده‌ها نفوذ می‌کند که دیگر نمی‌توان بنیان خانواده‌ها را حفظ کرد.

وی با تذکر اینکه روحانیون بایستی به تحلیل‌های سیاسی آشنا باشند، ابراز کرد: یکی از لازمه‌های دشمن‌شناسی داشتن تحلیل سیاسی بوده که در صورت نبود آن، نتایج ناگواری از جمله نفوذ و دخالت‌های دشمنان در مسائلی همچون انتخابات را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.