کد خبر : 75631
تاریخ انتشار : جمعه 3 ژوئن 2016 - 19:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای متهم کردن انقلابیون به تندرویی جایز نیست/ ابطال انتخابات اهر و هریس حفظ حق‌الناس است/ انقلابی ماندن مردم خواسته امام راحل بسته هستند

متهم کردن انقلابیون به تندرویی جایز نیست/ ابطال انتخابات اهر و هریس حفظ حق‌الناس است/ انقلابی ماندن مردم خواسته امام راحل

متهم کردن انقلابیون به تندرویی جایز نیست/ ابطال انتخابات اهر و هریس حفظ حق‌الناس است/ انقلابی ماندن مردم خواسته امام راحل

امام جمعه اهر بابیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهمی که ملت ایران را از دیگر مردم جهان متفاوت می‌کند انقلابی ماندن آن‌هاست، گفت: متهم کردن مردم انقلابی به تندرویی و معرفی افراد غیرانقلابی به میانه‌رویی اتهاماتی پوچ و بی‌اساس بوده و همه بایستی میراث حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر انقلابی بودن را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر، اظهار داشت: انقلابی بودن مردم یک تقوای دینی و سیاسی است، مسئله تقوا در عرصه‌های مختلف ازجمله فردی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی بسیار مهم بوده و بایستی از خداوند برای تقوا کمک گرفت درحالی‌که همین کمک گرفتن برای انجام کاری برای خداست.

امام جمعه اهر افرادی که از ذکر خداوند بازمی‌مانند را از دسته‌های افراد زیان‌کار دنیوی و اخروی برشمرد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با همه مشغله‌هایی که داشتند هیچ‌گاه از ذکرگوی، مناجات، دعا، عبادت و قرائت دست بر‌نمی‌داشتند که یکی از خصوصیات این امام بزرگوار است.

وی ماه رمضان را ماه بندگی و خلاصی از گناهان برای انسان‌ها دانست، گفت: همه به‌ویژه مسلمانان و مؤمنان خود را برای استقبال از ضیافت الله آماده کنند، روحانیون، علماء و هیئت‌امنای مساجد خود را برای آماده‌سازی مساجد و دعوت از سخنرانان آماده‌شده و در شهر اهر مراسم استقبال از ماه رمضان را برپا کنیم.

* امام خامنه‌ای رهبری زمان پیچیده‌تری را بر عهده دارند

خطیب جمعه شهرستان اهر با اشاره به انتخاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به‌عنوان رهبری جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بلافاصله با رحلت جان‌سوز و جان کاه حضرت امام خمینی (ره) اعضای مجلس خبرگان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای را به رهبری انتخاب کردند و مقام معظم رهبری به عیناً مثل امام راحل که رهبری زمان پیچیده‌تری از امام راحل دارند رهبری می‌کنند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهمی که ملت ایران را از دیگر مردم جهان متفاوت می‌کند انقلابی ماندن آن‌هاست، اضافه کرد: متهم کردن مردم انقلابی به تندرویی و معرفی افراد غیرانقلابی به میانه‌رویی اتهاماتی پوچ و بی‌اساس بوده و همه بایستی میراث حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر انقلابی بودن را حفظ کرده و بر مبانی انقلاب اسلامی توجه داشته باشند و در مقابل دشمن بسیار حساسیت نشان دهند.

امام جمعه اهر ادامه داد: اهداف و آرمان‌هایی که حضرت امام خمینی (ره) سفارش کرده‌اند همه مردم کشورمان اعم از برادر و خواهد با گوش جان توجه کنیم، آثار امام راحل بسیار است ولی یکی از آثار شاخص بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، همان نظام اسلامی است و نظام اسلامی که بر مبنای ولایت‌فقیه مورد تأکیدهای حضرت امام خمینی (ره) بود، همان‌طوری که به امامت ائمه معصومین اعتقادداریم و اکنون ادامه و استمرار راه امامان معصومین بر عهده ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره به یکی از فرمایشات امام خمینی(ره) که می‌فرمایند؛ امر دولت اسلامی، اگر با نظارت ولایت‌فقیه باشد آسیبی به این مملکت نخواهد رسید، گفت: ولایت‌فقیه هر کاری که برخلاف مصالح کشورمان باشد انجام نمی‌دهد و درحالی‌که اگر دولت برخلاف منافع ملت و کشور انجام دهد ولایت‌فقیه اقدام دولت را کنترل می‌کند این‌ها از نقش مؤثر ولایت‌فقیه بوده که اجازه نمی‌دهد کسی از اهداف اصلی نظام اسلامی خارج شود و اگر بخواهد اتفاق بی افتد جلوگیری می‌کند.

* مبارزه با استکبار و یکپارچگی جهان اسلام از اصول و خواسته‌های امام خمینی(ره)است

آیت‌الله حاجی‌زاده انقلابی گری، مبارزه با استکبار و یکپارچگی جهان اسلام را از اصول و خواسته‌های امام خمینی(ره) عنوان کرد، بیان داشت: مقام معظم رهبری اکنون از مسئولان و مردم تنها خواسته‌ای که دارند حفظ اصول خط امام راحل است و نباید اجازه دهیم تا خط و مکتب امام خمینی(ره) تحریف شود، قرائت‌ها و برداشت‌های مختلف از بیانات نشود و دست‌نخورده بماند تا آسیبی به انقلاب اسلامی نرسد، درحالی‌که امام راحل ملت ایران از یوغ استکبار جهانی رهایی بخشید.

خطیب جمعه شهرستان اهر گفت: شخصیتی دینی و سیاسی حضرت امام خامنه‌ای که بعد از امام راحل اگر نبود آیا توجه کرده‌اید که چه بلایی بر سر ملت و کشورمان می‌آمد، مقام معظم رهبری در بحرانی‌هایی که از انقلاب اسلامی تاکنون بر کشور ایران پدید آمده ایشان رهایی داده‌اند.

وی مصون‌سازی حرکت آفرینی با گفتمان دینی و انقلابی، مردم‌سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، پروژه نفوذ، جهاد کبیر، مدیریت جهادی، جذب حداکثری، عزت و حکمت، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی و اصلاح الگوی مصرف اگر این‌ها را در کشور نادیده بگیریم حتی چیزی عایدمان نخواهد شد.

امام‌جمعه اهر با تأکید بر اینکه تشییع پیکر مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور ۱۰ میلیون نفری از ملت ایران یکی از بی‌سابقه‌ترین تشییع پیکرها در جهان است، گفت: امروز که میلیون‌ها نفر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور می‌یابند نشان‌گر عشق و علاقه مردم بعد از ۲۷ سال به امام راحل است.

* ریختن زباله‌ها در طبیعت و جاده‌ها هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به شانزدهم خردادماه روز جهانی محیط‌زیست، اظهار کرد: مردم بایستی قدر نعمتی که خداوند متعال در منطقه در اختیار ما گذاشته‌شده بدانند و با پاکیزه نگه‌داشتن زمین و طبیعت، عدم تخریب جنگل‌ها و مراتع ازجمله کارهایی است می‌توان در قبال نعمات پروردگار به‌جای آورد ولی گاهاً مشاهده‌شده که عده‌ای بعد از مصرف زباله‌ها را در کنار جاده‌ها و یا جنگل‌ها می‌ریزند درحالی‌که این اعمال هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد و اگر طبیعت و محیط زیست آلوده شود قطعاً زندگی انسان به خطر خواهد افتاد.

خطیب جمعه شهرستان اهر، اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای ملت و کشور ایران سرمایه‌ای عظیم بودند، شخصیت‌های این امام بزرگوار به‌طوری بود که هیچ‌گاه اجازه نداد تا مستکبران وارد مملکت شده و در امور دخالت کنند و همیشه کاری می کدند تا روحیه استکبارستیزی در مردم زنده باشد.

وی انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به‌عنوان رهبر جهان اسلام ازجمله حرکت‌های انقلابی مجلس خبرگان عنوان کرد و گفت: پس از رحلت امام خمینی(ره) بهترین کاری که مجلس خبرگان رهبری انجام داد این بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به‌عنوان رهبر جهان اسلام انتخاب کردند.

امام‌جمعه شهرستان اهر بابیان اینکه صنایع‌دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد، افزود: محصولات صنایع‌دستی ورنی بافی که مختص منطقه ارسباران و اهر است و اگر به صادرات و تولید بیشتر این محصول توجه شود نه‌تنها اقدام و عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده بلکه زمینه‌هایی برای اشتغال نیز ایجاد می‌کند.

* با رهنمودهای رهبری مجلس قوی در مقابل توطئه‌های دشمن پشکیل شده است

حاجی‌زاده با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: امیدواریم با وظایف محوله‌ای که دارند و با رهنمودهای مقام معظم رهبری ایفاء وظیفه کرده و مجالس قوی در مقابل توطئه‌های دشمن تشکیل دهند.

وی به ابطال انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهر و هریس نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس دهم اهر و هریس به خاطر تخلفاتی که شورای نگهبان تشخیص داده بود انتخابات این حوزه را ابطال کردند تا حق‌الناس حفظ شود و با این حرکت همه باید بدانند که به قوانین و مقررات پایبند باشند، امیدواریم این تصمیم شورای نگهبان تنبیهی برای کسانی که باشد که وضعیت را پدید آوردند.

امام‌جمعه شهرستان اهر با تأکید بر اینکه نباید تخلفات اخیر در انتخابات‌های بعدی حوزه انتخابیه اهر و هریس تکرار شود، خاطرنشان کرد: حفظ مقررات جمهوری اسلامی ایران اهم واجبات است، هر جا حقی ضایع شود باید حد اسلامی در همان‌جا اجرا شود و مجریان، دست‌اندرکاران، ناظران و حتی مردم به‌طوری پایبند قوانین باشند که دیگر شاهد ابطال انتخابات نباشیم و اگر کم‌کاری استمرار یابد منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

* کارشکنی‌های سعودی‌ها علل حضور حجاج ایرانی در مراسم حج است

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه سنگ‌اندازی و کارشکنی‌های سعودی‌ها باعث شده تا حجاج ایرانی در مراسم حج امسال نتوانند حضور پیدا کنند، یادآور شد: رژیم آل همان انسان‌های بی‌لیاقت هر قدری که با اسرائیل و آمریکا برعلیه نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، سعودی‌ها در حالی از حضور حجاج ایرانی جلوگیری می‌کند ولی در کمال بی‌شرمی اظهار می‌کنند که ایران در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.