کد خبر : 75227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 ژوئن 2016 - 9:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اوقاف از سرمایه‌گذاران احداث هتل و مهمانسرا در کنار بقاع متبرکه آذربایجان شرقی حمایت می‌کند بسته هستند

اوقاف از سرمایه‌گذاران احداث هتل و مهمانسرا در کنار بقاع متبرکه آذربایجان شرقی حمایت می‌کند

اوقاف از سرمایه‌گذاران احداث هتل و مهمانسرا در کنار بقاع متبرکه آذربایجان شرقی حمایت می‌کند

اهروصال:مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: اگر سرمایه‌گذاری برای احداث هتل و مهمانسرا تمایل داشته باشد، اوقاف استان نیز آماده همکاری با آنهاست و در غیر این صورت، در صورت تأمین تسهیلات و منابع مالی، قطعاً هتل و یا مهمانسراهایی را احداث خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، در حاشیه بازدید از سردخانه ۱۰ هزار تنی اهر که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه احداث می‌شود، با اشاره به احداث این پروژه، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که در میوه‌های سردرختی باغات این شهرستان وجود دارد، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی این تصمیم را گرفت که پروژه‌ای در اهر انجام دهد که این پروژه در اصل کمک به کشاورزان در احداث سردخانه است.

وی با انتقاد از اینکه اعتبارات اختصاصی به پروژه سردخانه شهرستان اهر به اوقاف و امور خیریه متأسفانه محقق نشد، افزود: برخی از بانک‌ها قول ارائه تسهیلات به اوقاف و امور خیریه استان را داده بودند که بنا به دلایلی تحقق نیافت و ما ناچار به تأمین اعتبار این پروژه از محل‌های دیگر هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، بابیان اینکه سوله‌های سردخانه ۱۰ هزار تنی اهر در حال نصب است، گفت: امیدواریم مسئولین استان و شهرستان و مخصوصاً سازمان جهاد کشاورزی که در قبال حفظ و نگهداری میوه‌جات مردم وظیفه دارد برای جذب سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مادامی‌که اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای احداث سردخانه در شهرستان اهر سرمایه‌های خود را سرمایه‌گذاری کرده؛ انتظار داریم با یاری سازمان اوقاف و جذب تسهیلات بانکی، بتوانیم در زمان تعیین‌شده این سردخانه را به بهره‌برداری برسانیم.

حجت‌الاسلام مصائبی، با تأکید بر اینکه برای اتمام مراحل سردخانه شهرستان اهر نیازمند دریافت تسهیلات و منابع مالی هستیم، گفت: اگر تسهیلات ارائه دهند آماده‌ایم تا با فعالیت‌های شبانه‌روزی مراحل احداث سردخانه انجام شود تا با اتمام و بهره‌برداری، مورداستفاده کشاورزان منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه رسیدگی و ساماندهی بقاع متبرکه و امام‌زادگانی که در کشور به‌عنوان انوار الهی، پخش‌شده، است، اظهار کرد: وجود امام‌زاده‌ها در مناطق مختلف برای کشور نعمت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، بابیان اینکه بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها بایستی به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و امام‌زاده در هر منطقه‌ای که وجود دارد واقعاً دارای اثرات معنوی و برکات بوده و محل امنی برای مردم محسوب می‌شود و در شهرستان اهر چندین مورد بقاع متبرکه داریم که ازجمله امام زادگان و نوادگان امام سجاد (ع) است.

وی افزود: بنای این امام‌زاده در بخش عمرانی پیشرفت‌های مطلوبی داشته و مابقی مراحل همچون نصب گنبد، گلدسته‌ها و ضریح با همکاری مسئولان و شهرداری تا حدی که امکان دارد برای استفاده و بهره معنوی مردم از این بقاع متبرکه را آماده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام مصائبی در پایان با بیان اینکه منطقه اهر به‌عنوان منطقه گردشگری مطرح‌شده، برای ایجاد زائرسراها نیاز به تسهیلات و سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه استان امکان سرمایه‌گذاری ندارد ولی با بازسازی بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها این بناها را در اولویت قرار می‌دهیم که مردم از آن‌ها استفاده کند.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری برای احداث هتل و مهمانسرا تمایل داشته باشد، اوقاف استان نیز آماده همکاری با آنهاست و در غیر این صورت، در صورت تأمین تسهیلات و منابع مالی، قطعاً هتل و یا مهمانسراهایی را احداث خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.