کد خبر : 75193
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 ژوئن 2016 - 8:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تشکیل شورای قرآنی در شهرستان اهر ضروری است بسته هستند

تشکیل شورای قرآنی در شهرستان اهر ضروری است

تشکیل شورای قرآنی در شهرستان اهر ضروری است

اهروصال: امام جمعه شهرستان اهر گفت: راه اندازی موسسه و تشکیل شورای قرآنی برای گسترش فعالیت های این عرصه در شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر با اشاره به اینکه یکی از علت های رکود مسلمانان عدم توجه به فرهنگ قرآن کریم است، اظهار کرد: دین اسلام نسبت به ادیان دیگر جامع و کامل بوده و مهم ترین عامل عقب ماندگی مسلمانان عدم توجه های کافی به فرهنگ قرآنی است.

امام جمعه شهرستان اهر ادامه داد: هرچند که نباید به فعالیت های دینی، مذهبی و قرآنی طی ۳۸ سال گذشته از انقلاب اسلامی در کشور اتفاق افتاده منکر شویم، زمانی داشتیم که در کشورمان هیچ قاری، حافظ و بحث های قرآنی وجود نداشت و اکنون اگر پیگیری کنیم خانواده های متدین و مذهبی شبکه های قرآنی را دنبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مدارس، دانشگاه ها و حتی حوزه های عملیه قرآنی نشده همین ها باعث عقب ماندگی می شود، افزود: موسسه ها و محافل قرآنی آبروی ما هستند و اگر این موسسات نبودند دست ما خالی تر از این بود و در مجموع هر برنامه ای تدوین می شود قرآن در اولویت قرار گیرد و از طرفی فعالیت های قرآنی هر چند کم یا زیاد که انجام شده ولی کافی نیست.

حاجی زاده تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فعالیت های قرآنی را در شهرستان افزایش دهیم بایستی موج راه بی اندازیم، یکی از وظایفی که شورای فرهنگ عمومی بتواند به طور قاطع به آن عمل کند فعالیت های قرآنی است.

امام جمعه شهرستان اهر بابیان اینکه برای گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند راه اندازی موسسه و تشکیل شورای قرآنی در شهرستان اهر هستیم، بیان کرد: برخی از موسسات قرآنی حتی مکانی برای برگزاری کلاس های قرآنی ندارند و اغلب در مساجد و یا خانه ها کلاس را برپا می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.