کد خبر : 74025
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 می 2016 - 11:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رفع تصرف بیش از ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی با دستور قضایی/ اقدامات انجام‌شده برای کنترل تب برفکی کافی نیست بسته هستند

رفع تصرف بیش از ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی با دستور قضایی/ اقدامات انجام‌شده برای کنترل تب برفکی کافی نیست

رفع تصرف بیش از ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی با دستور قضایی/ اقدامات انجام‌شده برای کنترل تب برفکی کافی نیست

اهروصال: رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده در سال ۹۱ حدود ۴۹ هکتار، در سال ۹۲ حدود ۶ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۴۵ هکتار و در سال ۹۴ بیش از ۳۱ هکتار از اراضی ملی با دستور قضایی رفع تصرف‌شده و در اختیار منابع طبیعی و مردم قرارگرفته است که ارقام قابل‌توجهی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر در سال ۹۵ اظهار داشت: اهمیت منابع طبیعی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و حفاظت از این منابع وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین است.
وی پیشگیری را در بحث منابع طبیعی مهم ارزیابی کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع نعمت خدادادی هستند و در صورت آسیب دیدن و تخریب شدن آن‌ها همه متضرر خواهند شد هیچ‌کس نباید در نگهداری و حراست از آن‌ها کوتاهی نماید و به هر نحوی که می‌تواند به این امر کمک کند.
رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه با متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی برخورد جدی خواهد شد عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از طرف اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و قضات دادگستری اراضی تصرف‌شده از سودجویان پس گرفته‌شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل آمد.
نظری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ۱۳۱ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف‌شده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده در سال ۹۱ حدود ۴۹ هکتار، در سال ۹۲ حدود ۶ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۴۵ هکتار و در سال ۹۴ بیش از ۳۱ هکتار از اراضی ملی با دستور قضایی رفع تصرف‌شده و در اختیار منابع طبیعی و مردم قرارگرفته است که ارقام قابل‌توجهی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در اجرای قانون باکسی تعارف ندارد ابراز داشت: منابع طبیعی و اراضی ملی متعلق به همه مردم می‌باشد و هر شخص یا گروهی که بخواهد از قوانین تخطی کرده و این‌گونه اراضی را تصرف نماید با برخورد شدید قانونی مواجه خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان اهر به کوچ عشایر نیز اشاره کرد و گفت: عشایر عزیز منطقه نیز باید با توجه به مسیر و زمان کوچ خود، حدود و مسیر استقرار خود و دام‌هایشان را بدانند و خدای‌ناکرده باعث تخریب منابع طبیعی و یا روستایی نشوند اداره عشایر شهرستان نیز باید بر طبق وظیفه خود تمهیدات لازم را برای جابه‌جایی این عزیزان به کار بندد.
نظری تب برفکی را ضایعه و خسارتی برای اهالی منطقه دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه درامد اکثر روستائیان از راه دامداری است متأسفانه به دلیل بیماری تب برفکی متحمل خسارات شدیدی شدند ولی با اقدامات انجام‌شده از سوی فرمانداری، دامپزشکی و سایر ادارات مرتبط این بیماری کنترل گردید ولی هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.