کد خبر : 72412
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 می 2016 - 13:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دولت برای پرداخت خسارت تب برفکی جهت حمایت از دامداران اقدام کند بسته هستند

دولت برای پرداخت خسارت تب برفکی جهت حمایت از دامداران اقدام کند

دولت برای پرداخت خسارت تب برفکی جهت حمایت از دامداران اقدام کند

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گفت: حداقل خسارت وارده شده ناشی از بیماری تب برفکی را از طریق بیمه و یا از بودجه مدیریت بحران پرداخت شود به دلیل اینکه دامداران به‌سختی می‌توانند مخارج روزمره خانواده‌های خود را تأمین کنند.

علی نجفی عضو شورای اسلامی شهر اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: اولاً بر خود لازم می‌دانم از فرماندار اهر به دلیل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدردانی کرده و به‌نوبه خودم به منتخب مردم اهر و هریس تبریک می‌گویم.

با توجه به اینکه بیماری تب برفکی در منطقه ارسباران شایع شده و این بیماری ازنظر ضرر و زیان‌های مالی و اقتصادی بیشتر از زلزله ۱۰ ریشتری برای دامداران و ساکنین روستاهای منطقه است.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی با اقداماتی مؤثر دست‌به‌کار شده و حداقل خسارت وارده شده ناشی از بیماری تب برفکی را از طریق بیمه و یا از بودجه مدیریت بحران پرداخت شود به دلیل اینکه دامداران به‌سختی می‌توانند مخارج روزمره خانواده‌های خود را تأمین کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: با این شرایط و وضعیت به وجود آمده از دولت تدبیر و امید خواهشمندیم تا تصمیماتی اتخاذ کند که بتوان بخشی از خسارت‌های تب برفکی را به دامداران روستایی و عشایری پرداخت کرد.

نجفی بابیان اینکه تب برفکی ویروسی قابل‌سرایت بین دام‌های سبک و سنگین است که باوجود در هوا تغییر جهش داده و به بیماری جدیدی تبدیل‌شده است، اظهار داشت: بایستی با رعایت الزامات بهداشتی دامداران این بحران را خودشان مدیریت کنند و به این دلیل که تب برفکی به علت تغییر در ژنتیک در صورت عدم توجه دامداران، احشام آن‌ها به تب برفکی مبتلا خواهد شد.

کارشناس سازمان جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه دامداران هرگونه خریدوفروش و از اجازه ورود دلالان به داخل اماکن نگهداری دام‌ها خودداری کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه ضدعفونی و سم‌پاشی اماکن دامی در هر ۶ ماه یک‌بار لازم است، دامداران علاوه بر اینکه از خرید علوفه پرهیز کنند بلکه حتی اجازه دهند تا ماشین‌آلاتی به داخل محوطه دامی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از گسترش بیماری تب برفکی زمین اماکن دامی از آهک پوشیده شود، گفت: دامداران نقاطی که دام‌ها را به محل نگهداری هدایت می‌کنند با استفاده از مواد  نسبت به ضدعفونی اماکن دامی اقدام کنند تا بتوان در کنترل بیماری و کاهش تلفات مؤثر واقع شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامت و فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای خدمات‌رسانی بیش‌ازحد انتظار بوده که قابل‌تقدیر است و یقین داریم که اگر مدیریت تب برفکی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار می‌شد شاید امروز شاهد چنین تلفاتی در بین دام‌های روستائیان نبودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.