کد خبر : 71906
تاریخ انتشار : شنبه 7 می 2016 - 7:57
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مقابله با تب‌برفکی نیازمند مدیریت جهادی است/ رشد و توسعه اقتصادی وابسته به روستاهاست بسته هستند

مقابله با تب‌برفکی نیازمند مدیریت جهادی است/ رشد و توسعه اقتصادی وابسته به روستاهاست

مقابله با تب‌برفکی نیازمند مدیریت جهادی است/ رشد و توسعه اقتصادی وابسته به روستاهاست

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش عمده رشد و توسعه اقتصادی وابسته به روستاهاست، گفت: اگر بتوانیم در مقابله با شیوع بیشتر بیماری تب برفکی با مدیریت جهادی موفق شویم، حتی از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اهروصال، محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با محوریت مقابله با بحران بیماری تب برفکی، اظهار داشت: باوجوداینکه مسئولان مشغول برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس بودند دلیل بر این نیست که از مسائل و مشکلات پیش‌آمده غفلت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها تشویق مردم برای جلوگیری، پیشگیری از بیماری‌ها و رعایت موارد بهداشتی را مدنظر قرار دهند، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده ۶۰ هزار دوز واکسن گاوی و گوسفندی به استان تعلق یافته که توزیع این واکسن‌ها هم‌اکنون در روستاها درگیر با تب برفکی در حال انجام است.

۶۰ هزار دوز واکسن گاوی و گوسفندی به استان تعلق گرفته است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مناسب‌ترین اقدامی که جهت شیوع بیشتر بیماری تب برفکی انجام شد این بود که میدان خریدوفروش دام اهر تعطیل شد و بایستی برای کنترل و مهار این بیماری به شهرستان‌های هم‌جوار، جهت تعطیل کردن میدان‌های دام اعلام شود.

پورمهدی بابیان اینکه باید کوچ عشایر منطقه ارسباران به‌درستی مدیریت شود، گفت: با سازمان امور عشایر و سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگی شود که قبل از کوچ عشایر اقداماتی صورت گیرد و در نامه‌های ابلاغی حتماً قید کنیم که اگر مشکلی به وجود آمد مسئولیت بر عهده سازمان مربوطه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های ذی‌ربط بایستی چندین برابر اقداماتی که انجام می‌دهند درزمینهٔ پیشگیری، ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری تب برفکی انجام دهند و هنگامی که در روستا حضور دارند روستائیان طوری احساس نکنند که سازمان‌ها هر یک برای خود فعالیت می‌کنند، گفت: تأکید داریم که سازمان‌های جهاد کشاورزی و دامپزشکی به‌جای اینکه از هم فاصله بگیرند در کنار همدیگر با این بیماری مقابله و مبارزه کنند.

مشارکت در توسعه و امور روستا بر عهده دامداران و کشاورزان است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها را در این زمینه بیشتر حساس کنیم و از آن‌ها بیشتر انتظار داریم، مشارکت در توسعه و امور روستا بر عهده دامداران و کشاورزان است.

پورمهدی بابیان اینکه همه دستگاه‌ها در مواقع بحران موظف‌اند تا به دستور مدیران بحران شهرستان‌ها توجه و عمل کنند، گفت: اگر هر یک از دستگاه‌ها از این دستورات بی‌توجهی نشان دهند به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر فرمانداران به خدمات‌رسانی در بحران به دستگاه‌ها نیاز داشتند لازم است وارد عمل شوند و گاهاً حتی نیازی به حضور ارتش برای خدمت‌رسانی باشد وارد عمل می‌شوند و در بحث بیماری تب برفکی همه وظیفه‌دارند هم در بحث دفن لاشه‌ها و واکسیناسیون مطابق دستورات عمل کنند.

بی‌توجهی به واکسیناسیون احشام سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کسی نمی‌تواند از واکسینه کردن احشام بی‌توجهی نشان دهد تا این‌که برای کل جامعه  خسارت وارد کند و اگر هزینه‌ای دریافت می‌شود بایستی اول فرهنگ‌سازی کنیم و خطراتی که ناشی از بیماری است تبیین شود.

پورمهدی با تأکید بر اینکه مسئولین، دامداران روستایی را جهت بیمه احشام تشویق کنند، افزود: به نظر نمی‌رسد که دولت برای پرداخت خسارت روستائیان از تلفات تب برفکی ردیف بودجه‌ای داشته باشد و دستگاه‌ها خسارت‌های واردشده را برآورد کرده و مستند کنند تا با تأیید مسئولان مربوطه جهت تلاش برای دریافت حداقل خسارت به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما پیگیری برای اخذ خسارت جهت پرداخت به دامداران است، بیان داشت: اگر تیم واکسینه دامپزشکی کمبود نیروی انسانی دارد از سازمان جهاد کشاورزی همکاری گیرد، از همه مهم‌تر دامداران را با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی نسبت به واکسیناسیون احشام تشویق کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.