کد خبر : 71151
تاریخ انتشار : جمعه 29 آوریل 2016 - 7:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آمریکایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی اجازه تحقق دزدی بین‌المللی را نخواهد داد بسته هستند

آمریکایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی اجازه تحقق دزدی بین‌المللی را نخواهد داد

آمریکایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی اجازه تحقق دزدی بین‌المللی را نخواهد داد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برداشت ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بدانند ایران اجازه نخواهند داد این دزدی بین‌المللی تحقق پیدا کند.

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران توسط دولت آمریکا بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که هیچ‌گاه از حق خود نگذشته و در جهت احیای حقوق خودش از پای نخواهد نشست.

وی افزود: اگر خاطرتان باشد در طی هفته‌های اخیر آمریکایی‌ها درصدد بودند تا بخشی از سپرده‌های ایران را بازپرداخت نکنند، اما ایران روشی را اتخاذ و به‌گونه‌ای ایستادگی کرد که این پول را با بهره‌اش پس گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدانند مردم و دولت ایران اجازه نخواهند داد این پولی که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است ربوده شده و این دزدی بین‌المللی تحقق پیدا کند.

ولایتی پیرامون نقش شهر اصفهان در شناسایی تمدن ایرانی اسلامی بیان داشت: بدون تردید اصفهان یکی از شهرهای پیشروی احیای تمدن اسلام و ایران است، این شهر تاریخی که قدمتش با اندازه قدمت ایران برابری می‌کند پر از آثار کشف شده و نشده در رابطه با فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است و می‌تواند جاذبه‌های خوبی برای توریست‌ها و حتی گردشگران داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید بسیاری از مردم، از جزئیات تمدن ایرانی – اسلامی متمرکز در اصفهان اطلاع کافی نداشته باشند، بنابراین اقدامات مسئولان اصفهان در راستای شناسایی این شهر قابل‌تقدیر است و هر چه بیشتر تلاش کنیم، به یافته‌های جدید‌تری در رابطه با این فرهنگ ریشه‌دار اسلامی و ایرانی که تمرکزش در اصفهان است دست خواهیم یافت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با تأکید بر اینکه جا دارد گذشته خود را کاوش کرده و هرچه ارکان تمدن اسلامی را تشکیل می‌دهد در منظر مردم قرار دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شده است احیای آثار سلجوقی است؛ دورانی که کشور ایران به وسیع‌ترین حوزه جغرافیایی خود رسیده بود و تحت کفایت خواجه نظام‌الدین طوسی اداره می‌شد.

ولایتی ادامه داد: یک چنین حکومت یکپارچه‌ای مجالی را برای رشد و توسعه فرهنگ اسلامی – ایرانی فراهم کرد؛ بنابراین کاری که از سال قبل در اصفهان برای آشکار کردن تأثیرات مهم سلجوقیان و به‌ویژه شخص خواجه نظام الملک در توسعه فرهنگ و پیشرفت تمدن ایران- اسلامی شروع شده قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله گردشگری و ارتباط آن با موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: قطعاً اگر اقتصاد ما تک‌محصولی باشد آسیب‌پذیر خواهد بود بر این اساس بحث گردشگری می‌تواند یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: با توجه به ثروت عظیم فرهنگی و تمدنی که جای‌جای ایران وجود دارد می‌توانیم یک نمونه بسیار خوب و عملیِ گردشگریِ سالم باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۵/ذ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.