کد خبر : 706
تاریخ انتشار : جمعه 9 ژانویه 2015 - 15:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد انگیزه کتابخوانی در جامعه بسیار مهم است بسته هستند

ایجاد انگیزه کتابخوانی در جامعه بسیار مهم است

ایجاد انگیزه کتابخوانی در جامعه بسیار مهم است

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر  در پنجمین جلسه مشترک کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان و انجمن کتابخانه های عمومی اهر ضمن تبریک هفته وحدت، جمهوری اسلامی را منادی وحدت در جهان دانسته و مهمترین عامل تفرقه در جوامع اسلامی را عمل ننمودن به دستورات قرآن کریم دانست. وی افزود: کتاب در میان دانشمندان و

به گزارش اهروصال، امام جمعه اهر  در پنجمین جلسه مشترک کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان و انجمن کتابخانه های عمومی اهر ضمن تبریک هفته وحدت، جمهوری اسلامی را منادی وحدت در جهان دانسته و مهمترین عامل تفرقه در جوامع اسلامی را عمل ننمودن به دستورات قرآن کریم دانست.

وی افزود: کتاب در میان دانشمندان و عالمان اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در برخی موارد، آنان با زحمت بسیار کتب ارزشمند و قدیمی اسلامی را تهیه و حفظ نموده اند.

آیت اله حاجی زاده گفت تالیف و حفظ کتب ارزشمند را کاری بسیار سخت و پر زحمت دانسته و اظهارد داشت: علمای اسلامی با علاقه و تحمل مشقات فراوان این کار را انجام داده اند و در سایه تلاش و زحمت عالمانی نظیر آیت ا… مرعشی نجفی، کتابخانه های غنی در کشور بوجود آمده است که کتابخانه آیت ا… مرعشی نجفی در شهر مقدس قم در کنار کتابخانه های ملک و مجلس شورای اسلامی تهران از جمله غنی ترین کتابخانه های ایران می باشند.

امام جمعه اهر ایجاد انگیزه کتابخوانی در جامعه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید با ایجاد انگیزه در میان مردم، میزان کتابخوانی در منطقه و شهر را افزایش داد، بطوریکه جامعه دیگر با مطالعه بیگانه نبوده و نهضت مطالعه همگانی اتفاق افتد؛ چرا که همه مسائل به بحث تعلیم و تعلم و کتاب مربوط می شود.

آیت اله حاجی زاده ایجاد سامانه معرفی کتاب، معرفی کتاب در اماکن عمومی و حتی تریبون های مساجد و نماز جمعه و …، دسترس پذیر نمودن کتابخانه ها با راه اندازی و فعال نمودن کتابخانه های مراکز و کانون های فرهنگی مانند مساجد، فعال سازی منابع کتابخانه ای مدارس شهرستان، جذاب نمودن فضای مطالعاتی کتابخانه ها و تنوع منابع مطالعاتی را از جمله راههای ایجاد انگیزه کتابخوانی در جامعه ذکر کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.