کد خبر : 70588
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آوریل 2016 - 8:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جلوگیری از تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه/ اراضی ملی در هریس آزادسازی شد بسته هستند

جلوگیری از تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه/ اراضی ملی در هریس آزادسازی شد

جلوگیری از تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه/ اراضی ملی در هریس آزادسازی شد

اهروصال: رئیس دادگستری شهرستان هریس از آزادسازی ۲۲ هکتار از اراضی ملی تصرف‌شده با حکم قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اهروصال از هریس، عیسی شکرزاده در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از منابع طبیعی شهرستان هریس، بیکاری، سست شدن بنیان‌های خانواده، فقر، اعتیاد و … را جزء آسیب‌های اساسی جامعه عنوان و بالاترین آمار جرائم در شهرستان هریس را ضرب و جرح عمدی در سال گذشته دانست.

وی تعداد تخلفات تعرض به منابع طبیعی در شهرستان در سال۹۴ را ۴۲ فقره پرونده به مساحت سطح اشغال۳۶ هکتار از ییلاق‌ها و اراضی ملی تصرف و تخریب‌شده عنوان کرد و افزود: از این مقدار۲۲ هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی خلع ید شده است.

شکرزاده، از اعاده به حالت اولیه هفت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی ۱۷ هزار مترمربع از اراضی زراعی روستاهای گمند و امند شهرستان در شهرستان هریس خبر داد.

آزادسازی ۱۷ هزار مترمربع از اراضی زراعی روستاهای گمند و امند

وی جهت پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی و افزایش بهره‌وری و تبدیل اقتصاد معیشتی مردم شهرستان به اقتصاد صنعتی، خواستار برنامه اجرایی و عملیاتی از سوی اداره جهاد کشاورزی جهت بالا بردن تولیدات کشاورزی شد.

وی، خواستار اجرای منظم گشت‌های تلفیقی، برنامه اجرایی و عملیاتی تهیه نقشه حد نگار از سوی اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و رفع تداخلات شد.

رئیس دادگستری شهرستان هریس همچنین جلوگیری از نهال‌کاری در اراضی بخش خواجه و تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را در راستای حفاظت از منابع آب و خاک در این منطقه دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.