کد خبر : 70576
تاریخ انتشار : شنبه 23 آوریل 2016 - 10:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مجلس دهم مسئله اقتصادمقاومتی را باجدیت دنبال کند/ تشکیل فراکسیون امید در مجلس بسته هستند

مجلس دهم مسئله اقتصادمقاومتی را باجدیت دنبال کند/ تشکیل فراکسیون امید در مجلس

مجلس دهم مسئله اقتصادمقاومتی را باجدیت دنبال کند/ تشکیل فراکسیون امید در مجلس

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که از ابزار مجلس برای نظارت بر دولت استفاده می‌کنیم گفت: مجلس دهم مسئله اقتصادمقاومتی را باجدیت دنبال کند.

به گزارش اهروصال، محمدرضا عارف شامگاه جمعه در مراسمی در جمع مردم اراک که در تالار آیینه اراک برگزار شد به گفتمان اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت: پاسخگویی به مطالبات مردم یکی از اصول گفتمان اصلاحات است و ما به این گفتمان افتخار می‌کنیم که منافع ملی را برمنافع شخصی ترجیح می‌دهد.

وی افزود: در دو انتخابات ۹۲ و ۹۴حرکتی عقلانی برداشته شد و انتخابات ۹۲ گام خوبی در مسیر عقلانیت و اخلاق بود و انتخابات اسفندماه ۹۴ نیز گامی دیگر در این مسیر بود و مردم باهمان شور سال ۹۲ حماسه اسفند را رقم زدند و از همه کسانی که در انتخابات به گفتمان اصلاحات رای دادند تشکر می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به جایگاه استان مرکزی و مشکلات استان و کشور گفت: استان مرکزی استانی مهم و پیشرو در حوزه فرهنگ٬ اقتصاد و صنعت کشور است که در این زمینه‌ها با مشکلاتی روبه‌روست و ما بابررسی مشکلات استان و کشور شعار خود را امید، آرامش و رونق اقتصادی قرار دادیم.

عارف اضافه کرد: معیشت٬ رفاه و اشتغال به ویژه اشتغال جوانان مسائل مهمی بود که مورد توجه قرار گرفت و در این راستا برنامه ای ۱۲۸بندی ترسیم کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: بند اول این برنامه به اصلاح ساختار می پردازد و در ادامه نیز به تحقق اقتصاد مقاومتی که پویایی اقتصاد کشور را به دنبال دارد می‌پردازد.

وی افزود: ازنامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی بسیار خوشحالیم و امیدواریم دولت و مجلس پابه پای یکدیگر در راستای تحقق مطالبات مردم گام بردارند.

عارف تصریح کرد: نگاه ما به دولت نگاه مشارکتی است اما درعین حال از ابزار نظارتی مجلس استفاده می‌کنیم و در برخورد با فساد که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است باجدیت فعالیت می‌کنیم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مبارزه با فقر یکی دیگر از محورهای فعالیتی ما است که باجدیت به دنبال مقابله با این موضوع و فقرزدایی خواهیم بود درحالیکه اگر بتوانیم فراکسیون امید را با نگاه به آینده تشکیل دهیم.

عارف بیان کرد: ما در انتخابات با شورای فراگیر اصلاحات٬ اعتدالیون و بخشی از اصولگرایان که به گفتمان اصلاحات نزدیک بودند ائتلاف کردیم و مردم هم پاسخ خوبی دادند و مردم تهران کاری کارستان در این موضوع کردند.

وی افزود: در تهران برای اولین بار در تاریخ انتخابات یک مرحله ای برگزار شد و همه لیست یک جریان و جناح بطور کامل رای آوردو معتقدیم این تفکر و جهت گیری مردم در تهران در کل کشور و مردم وجود دارد و باید ایجاد شود و ما این نگاه را باور داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰فروردین ماه گفت: تجربه نشان داده اقبال مردم در دور دوم کمتر است و مشارکتی کمتر را دارند که امیدواریم این نگاه اصلاح شود و مردم باهمان مشارکت جدی در دور اول، ۱۰ اردیبهشت ماه پای صندوق حاضر باشند و دیگرانی که قصد رای دادن ندارند را نیز به این امر دعوت کنند.

وی افزود: همه بعنوان یک کار ارزشی و تکلیف ملی پای صندوقها بیایید و برای اینکه ائتلاف ما در مجلس ائتلافی اکثریتی باشد و قاطع٬ تقاضاداریم مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

عارف تصریح کرد: مردم به لیست امید رای بدهند تا مجمع نمایندگان را باصلابت بالا و مقتدر تشکیل بدهیم تا این مجمع باکمک دولت و فراکسیون امید بتواند کارهای بزرگی برای استان انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در پستهای مختلف افتخار حضور در استان مرکزی را داشته‌ام و می‌دانم این استان ظرفیت‌های بالایی داشته و دارد که باید بتوان این ظرفیت‌های موجود را به توان بالفعل درآوریم.

وی افزود: این استان زادگاه دولتمردان و سیاسیون بزرگی از جمله امام خمینی (ره)، آیت‌الله اراکی، امیرکبیر و قائم‌مقام فراهانی است که در تاریخ کشور نقش‌آفرینی داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.