کد خبر : 70347
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 آوریل 2016 - 13:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شهرستان اهر مهد عالم پرور و عارف پروری است بسته هستند

شهرستان اهر مهد عالم پرور و عارف پروری است

شهرستان اهر مهد عالم پرور و عارف پروری است

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه شهرستان اهر مهد عالم پرور و عارف پروری است، گفت: اهری‌ها به عالمان و فرهیختگان خود افتخار می‌کنند چراکه در زمان‌های گذشته و اکنون بسیاری از عالمان و مجاهدان در جای‌جای ایران اسلامی مشغول به خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین بزرگداشت مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری به مناسبت روز شهرستان اهر، اظهار داشت: اکثر شهرستان‌های آذربایجان شرقی ازجمله اهر روزی به نام شهرستان معرفی می‌شود و با برگزاری جلسات مختلف شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفته شد تا روز ولادت آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری به‌عنوان روز شهرستان اهر نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه این آیین بزرگداشت، دومین مراسم برای مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری در شهرستان اهر برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله نجفی اهری علاوه بر اینکه عالمی مجاهد و مبارز بود بلکه ایشان صاحب رساله نیز بودند، برخی از علماء مخالف وارد شدن به حکومت در زمان پهلوی بودند و عده‌ای نیز با حضور در رژیم طاغوتی برای نشر و ترویج تشییع اسلام تلاش می‌کردند.

امام جمعه اهر بابیان اینکه آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری در زمان حکومت رژیم پهلوی حوزه علمیه اهر را از چنگال طاغوتیان درآورده بود، گفت: ایشان خدمات بسیار ارزنده‌ای در زمان وقت حیاط از خود بر جای گذاشتند، اکنون باگذشت سالیان متمادی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران درحال‌توسعه است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه شهرستان اهر مهد عالم پرور و عارف پروری است، گفت: اهری‌ها به عالمان و فرهیختگان خود افتخار می‌کنند چراکه در زمان‌های گذشته و اکنون بسیاری از عالمان و مجاهدان در جای‌جای ایران اسلامی مشغول به خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در حال حاضر شاهد آثار و برکات این علماء هستیم.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری ازجمله افرادی بود که برای آزادی امام خمینی (ره) جزو علمایی پیش رو در این قیام بود، اظهار کرد: اگر بگوییم تاکنون عالمان منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان اهر ازجمله آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری را به‌طور کامل نشناخته‌ایم حرف گزافی نزده‌ایم و از علماء و مجاهدین شناخت کافی نداریم.

امام جمعه اهر در پایان با تأکید بر اینکه برخی‌ها در انتخابات باوجود توصیه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سیاست‌بازی‌ها را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه دینی و تکلف است و در این انتخابات اشخاصی همچون شهید مطهری را مردم انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.