کد خبر : 70098
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آوریل 2016 - 18:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای اهر و هریس از امشب/ رقابت گزینه اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای یک کرسی بسته هستند

آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای اهر و هریس از امشب/ رقابت گزینه اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای یک کرسی

آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای اهر و هریس از امشب/ رقابت گزینه اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای یک کرسی

اهروصال: تبلیغات رسمی کاندیداهای حوزه انتخابیه اهر و هریس هم‌زمان با سایر حوزه‌ها از بامداد امشب آغاز می‌شود، این در حالی است که در دور دوم انتخابات گزینه‌های ائتلافی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اهر و هریس در بیش از ۱۹۰ شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود.

باوجود بیش از ۱۳۶ هزار نفر واجد شرایط رأی در حوزه اهر و هریس، در دور نخست انتخابات مجلس دهم مردم این حوزه مشارکت ۶۰ درصدی داشتند که به دلیل عدم کسب ۲۵ درصد آرای مأخوذه انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

این دوره از انتخابات در بین آقایان بیت‌الله عبدالهی (اصلاح‌طلب) و مهدی حسینیان سراجه لو (اصول‌گرا) برگزار می‌شود، هر کاندیدایی که بتواند یک رأی از رقیب انتخاباتی خود بیشتر بدست آورد راهی مجلس دهم خواهد شد.

فرماندار اهر در گفت‌وگو با اهروصال، اظهار کرده بود که مقدمات برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اهر آماده‌شده است، افزود: هیئت اجرایی، بازرسی و نظارتی انتخابات با هیچ‌گونه تغییری نسبت به برگزاری انتخابات در مرحله دوم آماده‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تخلفات انتخاباتی در مرحله نخست انتخابات شهرستان‌های اهر و هریس بسیار کم‌تر بوده است، گفت: به علت وسعت حوزه انتخابیه اهر و هریس این‌طور نیست که بگوییم تخلفی صورت نگرفته و حتی شکایت‌هایی که از طرف کاندیداهای این حوزه انجام شد عمدتاً در قالب بنر و پوسترهای انتخاباتی بوده و یا ساکنین منازلی بود که نام کاندیداها بر روی دیوار مالکان منازل مسکونی ثبت‌شده بود و همین‌ها نیز در قالب تخلفات به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.

بنا به گفته سید محمدعابدی رئیس ستاد انتخابات اهر، کسانی که در مرحله اول انتخابات، در حوزه‌ای رأی داده‌اند و تکلیف انتخابات آن حوزه مشخص‌شده است، نمی‌توانند در انتخابات مرحله دوم در حوزه دیگری که انتخابات در آن برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی همچنین گفته است در شعب اخذ رأی، سیستمی طراحی و نصب‌شده که افرادی که در انتخابات مرحله اول در هر حوزه‌ای رأی داده باشند قابل‌شناسایی هستند و طبیعتاً این افراد نمی‌توانند در شهرهای محل اخذ رأی دوره دوم انتخابات شرکت کنند.

بر اساس اعلام فرماندار اهر تمام شرایط برای انتخابات دوره دوم فراهم بوده و احکام قانونی در مرحله دوم از جهت تبلیغات انتخاباتی، شرایط رأی دادن و دیگر احکام مانند مرحله اول خواهد بود.

دور دوم انتخابات در حوزه اهر و هریس به‌قدری حساس شده طرفداران نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم از هر روشی برای جلب نظر مردم استفاده می‌کنند، تا جایی که بعضاً دست به تخلفاتی می‌زنند که دور از انتظار است.

با توجه به این‌که فرصت یک‌هفته‌ای تبلیغات رسمی کاندیداهای اهر و هریس از بامداد امشب آغاز می‌شود بایستی کاندیدایی که انتخاب می‌کنیم بر طبق شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند باشد و در جمعه هفته آینده که مصادف با ۱۰ اردیبهشت‌ماه و روز برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است با حضور یکپارچه و حداکثری به دشمنان بفهمانیم که هنوز ما درصحنه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.