کد خبر : 70069
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 آوریل 2016 - 14:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بودجه ۹۷۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۵ تصویب شد بسته هستند

بودجه ۹۷۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۵ تصویب شد

بودجه ۹۷۸ هزار میلیارد تومانی سال ۹۵ تصویب شد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور، بودجه ۹۷۸ هزار میلیارد تومانی سال آینده را برای بررسی به شورای نگهبان ارسال کردند.

به گزارش اهروصال، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ، ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

وکلای ملت ماده واحده بودجه سال جاری را در صحن علنی با ۱۵۲ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۹۷۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰۰  ریال (نه میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار و پونصد و بیست و نه میلیارد و نهصد و هفتاد و چهار میلیون ریال) و از حیث مصارف بالغ بر ۹۷۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰۰ ریال (نه میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار و پونصد و بیست و نه میلیارد و نهصد و هفتاد و چهار میلیون ریال) به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ ۳۳۵۴۸۹۵۱۴۵۰۰۰۰۰۰ (سه میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار و هشتصد و نود و پنج میلیارد و یکصد و چهل و پنج میلیون ریال) شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر ۲۹۴۳۹۳۷۱۹۹۰۰۰۰۰۰ ریال (دو میلیون و نهصد و چهل و سه هزار و نهصد و سی و هفت میلیارد و یکصد و نود و نه میلیون ریال).

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۴۱۰۹۵۷۹۴۶۰۰۰۰۰۰ ریال (چهارصد و ده هزار و نهصد و پنجاه و هفت میلیارد و نهصد و چهل و شش میلیون ریال).

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۶۶۲۸۱۷۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰ ریال (شش میلیون و ششصد و بیست و هشت هزار و یکصد و هفتاد و یک میلیارد و هشتصد و شصت و سه میلیون ریال) و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۶۸۲۸۱۷۱۸۶۳۰۰۰۰۰۰ ریال (شش میلیون و هشتصد و بیست و هشت هزار و یکصد و هفتاد و یک میلیارد و هشتصد و شصت و سه میلیون ریال).

به گزارش خانه ملت، بدین ترتیب نمایندگان پس از ۸ روز و ۱۱ جلسه بررسی مستمر، بخشهای هزینه ای و درآمدی لایحه بودجه ۹۵ کل کشور را به تصویب رساندند.

یادآور می شود نمایندگان پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، لایحه دولت دودوازدهم بودجه را مبنی بر خرج و مخارج دو ماهه نخست سال ۹۵ به تصویب رسانده بودند./

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.