کد خبر : 69481
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 آوریل 2016 - 18:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «اردوغان» مدال جمهوری ترکیه را به گردن «ملک سلمان» آویخت بسته هستند

«اردوغان» مدال جمهوری ترکیه را به گردن «ملک سلمان» آویخت

«اردوغان» مدال جمهوری ترکیه را به گردن «ملک سلمان» آویخت

پادشاه عربستان که دیروز وارد ترکیه شده بود، امروز در کاخ ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز در کاخ ریاست‌جمهور در آنکارا با «ملک سلمان» پادشاه عربستان که عصر روز گذشته وارد ترکیه شده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان در این دیدار به پادشاه عربستان، مدال افتخار جمهوری ترکیه اعطا کرد و گفت: ما از تلاش‌های ملک سلمان درباره مسائل منطقه و قضایای موجود تقدیر می‌کنیم و وی به منزله سوپاپ امنیت در منطقه است. دوستی و برادری عمیق و قدیمی ما در این مدالی که با محبت تمام به ملک سلمان اعطاء کردیم، نشان داده می‌شود.

ملک سلمان نیز پس از دریافت این مدال گفت: این مدال به معنای تکریم شخص من نیست بلکه تکریم کشور عربستان سعودی است. من از رجب طیب اردوغان برای اعطای این مدال تقدیر می‌کنم و آنچه که ما و ترکیه را به هم وصل کرده، اصل دین حنیف اسلام است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، عصر دیروز در پاسخ به دعوت رسمی رئیس‌جمهور ترکیه، پس از پایان سفر ۵ روزه‌اش به مصر، عازم آنکارا شد. در صدر استقبال‌کنندگان پادشاه عربستان، شخص اردوغان حضور داشت.

علاوه بر او، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه، «محمد کلیچدار» استاندار آنکارا، سرلشکر «متین ایدیلی» فرماندهی نظامی آنکارا، «ابراهیم جکجک» شهردار این شهر و شماری از سفرای کشورهای عربی حاضر در ترکیه از جمله سفیر عربستان و اعضای این سفارتخانه حضور داشتند.

پس از استراحتی کوتاه در سالن تشریفات فرودگاه، ملک سلمان و اردوغان سوار بر خودرویی ویژه، راهی مقر ویژه پادشاه شدند.

وی قرار است دو روز در آنکارا بماند و سپس برای شرکت در نشست سران عضو سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار خواهد شد، راهی این شهر شود.

انتهای پیام/غ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.