کد خبر : 69339
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آوریل 2016 - 16:56

تجهیز نوار مرزی به سیستم شبکه‌های دیجیتالی در سال ۹۵/ اقتصاد مقاومتی در عمل نشان داده شود

تجهیز نوار مرزی به سیستم شبکه‌های دیجیتالی در سال ۹۵/ اقتصاد مقاومتی در عمل نشان داده شود

اهروصال: مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پوشش خبری برخی از جلسات داخل اداری از انتظارات نا به‌جای مسئولان از خبرنگاران است، گفت: نوار مرزی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ به سیستم شبکه‌های دیجیتالی مجهز می‌شود.

سید محسن لطیفی مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: برخی از مناطق همچون روستاهای هوراند و بخش آبش احمد نزدیک به نوار مرزی بین کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان گاهاً نمی‌توانند از برنامه‌های صداوسیما استفاده کنند و برای مجهز کردن این مناطق به سیستم پخش دیجیتالی متأسفانه هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه روستائیان آماده بودند تا با همکاری و کمترین روستاهای این مناطق به سیستم دیجیتال مجهز شود ولی بازهم آمادگی کاملی وجود نداشت، افزود: نهایتاً به خاطر این‌که مردم هوراند از شبکه‌های دیجیتالی محروم نباشند با صرفه‌جویی در منابع مالی و از طریق اعتبارات داخلی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی شهر هوراند به سیستم دیجیتالی مجهز شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نوار مرزی استان در سال ۹۵ به سیستم شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما مجهز می‌شود، ادامه داد: انشالله در صورت تأمین منابع مالی و مساعدت‌های مسئولان محلی در نوار مرزی این طرح به سرانجام خواهد رسید.

لطیفی پوشش مناطق خارج از محدوده دیجیتال را از دیگر دغدغه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن مناطقی که از شبکه‌های دیجیتالی بهره‌مند نیستند جزو اولویت‌های صداوسیما بوده است.

پوشش سیستم دیجیتالی در آذربایجان شرقی تا سال آینده کامل می‌شود

وی با اشاره به این‌که حدود ۸۷ درصد از استان آذربایجان شرقی تحت پوشش سیستم دیجیتالی است، اذعان کرد: تلاش می‌کنیم تا در سال‌های ۹۵ و ۹۶ مناطقی که از سیستم شبکه‌های دیجیتالی حدود ۱۳ درصد استان را تشکیل می‌دهد را تحت پوشش قرار داده و بتوانیم این درصد را به ۱۰۰ رسانده تا مردم کلیه مناطق آذربایجان شرقی از سیستم دیجیتالی بهره‌مند شوند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤالی دیگر در خصوص اینکه آیا صداوسیما برای خبرنگاران دفاتر منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد یا خیر و آیا برای این موضوع برنامه‌هایی خواهید داشت، گفت: دفاتر منطقه‌ای نه به آن معنای دفتر منطقه‌ای خبری، ولی خبرنگاران صداوسیما در سطح شهرستان‌ها در حال تکمیل کردن هستیم مخصوصاٌ مراکز شهرستان‌هایی که فرمانداری در آن‌ها وجود دارد در تمامی این شهرستان‌ها خبرنگاران صداوسیما در حال فعالیت هستند.

لطیفی تصریح کرد: منتهی از نظر بهبود کیفیت در کارهای خبری، کیفیت اخبار خبرنگاران را ارتقاء دهیم و بعضاً انتظارات نا به‌جایی که در برخی از مسئولان وجود دارد که خبرنگاران جلسات داخلی و پیش‌پا افتاده در حالت خبری پوشش دهند که این اخبار با صراحت می‌گوییم که این‌ها کار خبری نیست و همکاران تلاش خواهند کرد تا به سمت حرفه‌ای گری حرکت کنند و جلسات، سوژه‌ها و ایده‌هایی که قابلیت تبدیل به خبر شدن دارند به آن‌ها پرداخت کرده و زمان صرف کنند.

اسرار برای پوشش خبری جلسات داخل اداری از سوی مسئولان دور از انتظار است

وی بابیان اینکه وظیفه مسئولان اداری شهرستان‌ها موظف‌اند جلسات مرتبط خود را برگزار کنند و پوشش خبری دادن این نوع جلسات دور از انتظار است، گفت: ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در هر یک از شهرستان‌های آذربایجان شرقی وجود دارد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره را به تصویر کشیده و معرفی شوند که بایستی بیش‌ازپیش موردتوجه خبرنگاران قرار گیرد تا این‌که به مسائل حاشیه‌ای پرداخت کنند.

لطیفی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی سال‌های گذشته شعار هرسال را بر مبنای اقتصادی قرار می‌دهند، بیان کرد: صداوسیما یک رسانه زیر نظر مقام معظم رهبری بوده با برنامه‌های اقتصادی خود در حال عمل به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اقدام و عمل است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را نیازمند همراهی مسئولان ذکر کرد، گفت: رسانه‌ها پل واسط بین مردم و مسئولان است، مسئولان باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنند که مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها پیگیری شده و به اطلاع عموم مردم رسانده شود که تاکنون چه اقداماتی انجام‌شده است.

نارضایتی مسئولان از پیگیری مطالبات مردم نیاز به چاره‌اندیشی است

وی سپس ادامه داد: به حمدالله مسئولان در پیگیری مطالبات مردم همراه بوده و تلاش می‌کنند ولی برخی از مسئولان از این پیگیری‌ها ناراحتی می‌شوند که چرا پیگیری کرده و از آن‌ها سؤال می‌پرسیم و عده‌ای در صحبت اظهار می‌کنند که اگر صلاح دانستیم کار می‌کنیم و اگر صلاح ندیدم کاری نخواهیم کرد و برای این موضوع بایستی چاره‌اندیشی کنیم.

لطیفی توصیه کرد: تمامی مطبوعات و رسانه‌ها باید در زمینهٔ پیگیری مطالبات مردم همکاری و همراهی کنند تا مطالبات مقام معظم رهبری و مردم از سوی مسئولان پیگیری شده و اقتصاد مقاومتی در عمل نشان داده شود نه این‌که تنها بر روی کاغذ و زبان به‌عنوان شعار مطرح باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی بابیان اینکه مردم بر کلیه عملکردهای مسئولان استان و شهرستان‌ها نظارت دارند، افزود: عملکردهای مسئولان در راستای پیگیری مطالبات و تحقق اقتصاد مقاومتی زیر ذره‌بین مردم قرار دارد و هر باری که صادقانه عمل کرده و هر بار شعاری سخن می‌گویند مردم به‌خوبی متوجه می‌شوند و رسانه‌های آذربایجان شرقی در نظر دارد تا امسال به‌صورت عملی عملکردهای مسئولان را بازگو کند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرزندارسباران دوشنبه , 11 آوریل 2016 - 22:28

باسلام خدمت جناب آقای لطیفی:آقای لطیفی لطفامطالبه ی چندین ساله ی مردم اهرارسباراننسبت به راه اندازی رادیوارسبارانرادراولویت کاریتان قراربدهیدتابگونه ای ازتهاجم فرهنکی بدلیل مرزی بودن منطقه بدورباشیم وزبان گویای ارسباران باشد.خداتوفیقتان بدهد

مردانی سه‌شنبه , 12 آوریل 2016 - 9:48

با سلام و احترام – ضمن تشکر از درج خبر و اطلاع رسانی به مردم –

آیا جناب آقای مهندس لطیفی هم این یادداشت ها را می بینند ؟
استدعا دارد در ارتقای فرستنده دیجیتال اهر که شهرستان مشکین شهر را هم پوشش می دهد، عنایت فرموده و امکان مشاهده شبکه های HD سیما را هم برای مردم این شهرستان مهیا فرمایند.
صمیمانه متشکرم

نظرات بسته شده است.