کد خبر : 69227
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آوریل 2016 - 18:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای موگرینی در روزهای آینده به ایران سفر می‌کند بسته هستند

موگرینی در روزهای آینده به ایران سفر می‌کند

موگرینی در روزهای آینده به ایران سفر می‌کند

وزیر خارجه استونی با بیان اینکه این کشور نامزد عضو غیردائم شورای امنیت است، گفت: هفته آینده موگرینی به ایران سفر خواهد کرد که این سفر موجب تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا خواهد شد.

به گزارش اهروصال، مارینا کالجوراند وزیر خارجه استونی که صبح امروز یکشنبه به ایران سفر کرده است در نشست مشترک با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که به جمهوری اسلامی سفر داشتم و امیدوارم که در آینده بتوانیم به همکاری های خود ادامه دهیم.

وزیر خارجه استونی با اشاره به سابقه روابط میان دو کشور گفت: به دلیل دشواری های سیاسی که وجود داشت نتوانستیم روابط خود را افزایش دهیم. اکنون این زمینه برای همکاری ها وجود دارد.

مارینا کالجوراند با بیان اینکه استونی نامزد عضو غیردائم شورای امنیت است، توضیح داد: ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا دارای روابط خوبی با ایران هستیم و تشکر می کنم از آقای وزیر برای اعلام آمادگی‌شان جهت همکاری بیشتر.

وی خبر از سفر هفته آینده موگرینی به ایران داد و گفت: در این سفر روابط میان اتحادیه اروپا و ایران تقویت خواهد یافت.

وزیر خارجه استونی ادامه داد: خوشحال هستم که همراه با هیات اقتصادی استونی در ایران حضور دارم و ملاقاتی نیز با اتاق بازرگانی ایران خواهم داشت. اسلونی یک کشور پیشرو در خصوص IT هست و زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

مارینا کالجوراند با بیان اینکه پارلمان استونی در سال گذشته ایجاد شد، اظهار داشت: امیدوارم گروه های دوستی و پارلمانی ایران و استونی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کمتر از یک روز است که در ایران حضور دارم، ادامه داد: در همین مدت کوتاه از روابط گرم و دوستانه خوشحال شدم و  بسیار خرسندم که در ایران حضور دارم و از جناب وزیر تشکر می‌کنم.

مارینا کالجوراند وزیر خارجه استونی گفت: فضای بسیار خوبی برای بهبود روابط اقتصادی میان ایران و استونی وجود دارد. ایران یکی از اولویت های اصلی استونی در حوزه تجارت قرار گرفته است.

وی افزود: ما یکی از اعضای اتحادیه اروپا هستیم. ما در زمینه مسائل سایبری و ITC پتانسیل های بسیار بالایی را در زمینه همکاری با ایران داریم. استونی اولین کشوری است که انتخابات اینترنتی را برگزار کرد و خدمات اینترنتی بسیار بالایی را به مردم خودمان ارائه می کنیم و بسیار خوشحال خواهیم شد که تجارب خود را با ایران تبادل کنیم.

کالجوراند تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که حوزه مسائل ITC می تواند یکی از زمینه های همکاری ما با ایران باشد. همچنین موضوع حمل و نقل می تواند یکی از زمینه های همکاری تجاری دو کشور باشد و امروز و فردا در ایران ملاقات هایی را خواهیم داشت و امیدواریم که بتوانیم رویکردهای خوبی را برای افزایش همکاری ها داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.