کد خبر : 69096
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آوریل 2016 - 8:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری ورزقان/ اردیبهشت‌ماه اوج مسافرت‌های گردشگران به ورزقان بسته هستند

افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری ورزقان/ اردیبهشت‌ماه اوج مسافرت‌های گردشگران به ورزقان

افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری ورزقان/ اردیبهشت‌ماه اوج مسافرت‌های گردشگران به ورزقان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورزقان گفت: در طول تعطیلات عید نوروز، بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مناطق تفریحی و گردشگری، آثار تاریخی و طبیعی شهرستان ورزقان بازدید کرده‌اند.

ناصر وارسته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال در ورزقان، با اشاره به ارائه خدمات هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مراکز اسکان فرهنگیان ورزقان در تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: برای میزبانی از مسافران نوروزی و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی ۲ باب هتل و مهمانسرا و همچنین ۵ مرکز اسکان فرهنگیان و مدرسه که ۳ مورد در بخش خاروانا و ۲ مورد دیگر در داخل شهر ورزقان برای اقامت مسافران نوروزی آماده کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان ورزقان افزایش‌یافته است، افزود: در طول ۱۳ روزه تعطیلات عید نوروز بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مناطق تفریحی و گردشگری، آثار تاریخی و طبیعی شهرستان ورزقان بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورزقان با بیان اینکه برای اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در ورزقان آمادگی کاملی داشتیم، گفت: از آغاز سال جدید تا روز ۱۳ فروردین‌ماه درمجموع اقامت ۲۷۵ نفر در هتل، مراکز اسکان فرهنگیان و مدارس شهرستان ورزقان ثبت‌شده است.

وارسته با تأکید بر اینکه شهرستان ورزقان ازنظر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی غنی است، افزود: خانه امیر ارشد، آغجه قلعه، گنبد الله الله، جوشین قلعه سی، مسجد جامعه خاروانا، کتیبه اورارتویی سیقندل، سنگ‌نگاره قوشاداش، کاروانسرای ایری علیا، کاروانسرای عباس برازین، برج کیقال، قوچ سنگی، کمپ گردشگری زرآباد و یخچال طبیعی کرویق ازجمله آٍار تاریخی و مناطق هدف گردشگری که می‌توان برای معرفی ورزقان نام برد.

سقندل-۱

ثبت ملی ۲۰۰ مورد از آثار تاریخی در شهرستان ورزقان

وی به تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده در شهرستان ورزقان نیز اشاره کرد و گفت: از تعداد کل مجموع آثار تاریخی شهرستان ورزقان حدوداً ۲۰۰ مورد این آثار به ثبت ملی رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورزقان، خاطرنشان کرد: با ورود بخش خصوصی و حمایت‌های میراث فرهنگی ورزقان، می‌توان هم از میراث تاریخی و کهن این شهرستان حفظ و حراست کرده و در رونق صنعت گردشگری مثمر ثمر واقع شود و ما نیز از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری حمایت خواهیم کرد.

وارسته با اشاره به اینکه شهرستان‌های ورزقان، اهر، هریس، کلیبر و خدا آفرین جزو شهرهای توریست پذیر با آب و هوایی بی‌نظیر در بهشت گمشده ارسباران هستند که نیازمند معرفی جهانی است، تصریح کرد: ورزقان از نظر بار مسافر و گردشگر هرساله از اردیبهشت‌ماه تا اوایل مردادماه شاهد مسافران تابستانی بوده و از طرفی وجود آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری، باعث افزایش حضور گردشگران در این شهرستان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.