کد خبر : 69089
تاریخ انتشار : شنبه 9 آوریل 2016 - 9:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آموزش ۱۵۰۰ هنرجو از رشته‌های مختلف در فرهنگسرای شهرداری اهر بسته هستند

آموزش ۱۵۰۰ هنرجو از رشته‌های مختلف در فرهنگسرای شهرداری اهر

آموزش ۱۵۰۰ هنرجو از رشته‌های مختلف در فرهنگسرای شهرداری اهر

اهروصال: مسئول فرهنگ‌سرای شهرداری اهر با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر از آموزش‌های مربیان در رشته‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، گفت: تصمیم داریم تا سال جاری با افزایش رشته‌های آموزشی سطح خدمات‌دهی فرهنگ‌سرای شهرداری اهر را ارتقاء دهیم.

به گزارش خبرنگار اهروصال، دانیال نشاطی در نشست هم‌اندیشی در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر، با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه، گفت: نزدیک به ۶۰ نفر مربی در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر داریم ولی تعداد مربیان فعال به ۴۱ نفر می‌رسد که در حوزه‌های مختلف مشغول به آموزش هنرجویان هستند.

مسئول فرهنگ‌سرای شهرداری اهر بابیان اینکه مربیان فرهنگ‌سرای شهرداری اهر در ۳۷ رشته مختلف فعالیت که طی سال گذشته پذیرش هنرجو در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر افزایش قابل ملاحظه ای داشته ایم.

نشاطی با اشاره به اینکه رشته تئاتر برای نخستین بار برای هنرجویان در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر راه‌اندازی شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر از آموزش‌های مربیان در رشته‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند و به لطف خداوند در سال جاری با افزایش برخی از رشته‌ها سعی می‌کنیم هنرجویان بیشتری را آموزش دهیم.

رشته تئاتر برای نخستین بار در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر راه‌اندازی شده است

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی فرهنگ‌سرای شهرداری اهر در طول سال گذشته، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی با همکاری میراث فرهنگی، بازگشایی سینما قدس اهر با سیستم دیجیتال، نمایشگاه طراحی لحظه‌های کاغذی، جلسه ارتقاء سطح کیفی کلاس‌های آموزشی فرهنگسرای شهرداری اهر، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مربیان و هنرجویان، تجهیز کلاس کامپیوتر به سیستم‌های جدید، راه‌اندازی کلاس قالی‌بافی و مسابقات قرآنی ضیافت نور با همکاری موسسه نسیم وحی از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه است.

مسئول فرهنگ‌سرای شهرداری اهر ادامه داد: برپایی نمایشگاه خلاقیت‌های ذهنی برای اولین بار در اهر، حکاکی اجسام بر روی درختان خشکیده سطح شهر اهر و اکران فیلم‌های رایگان متناسب با مناسبت‌های مختلف از دیگر اقدامات فرهنگی فرهنگ‌سرای شهرداری اهر به شمار می‌رود.

نشاطی در پایان با تأکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی که توسط مربیان راه‌اندازی می‌شود تنها با تأیید شهردار و مصوبه شورای اسلامی شهر شروع به کار می‌کند، گفت: مربیانی که اکنون در فرهنگ‌سرای شهرداری اهر مشغول به حرفه‌آموزی هستند قرارداد یک‌ساله آن‌ها طبق سنوات گذشته با امضاء شهردار اهر تمدید می‌شود.

شهرستان اهر زادگاه پدر روزنامه‌نگاری ملی ایران است

یکی از فعالان فرهنگی شهرستان اهر در ادامه این نشست با اشاره به نبود ثبات مدیریتی در مجموعه شهرداری اهر، اظهار داشت: به دلیل اینکه در شهرداری اهر ثبات مدیریتی وجود ندارد بعضاً موجب عقیم ماندن برخی از برنامه‌ها و رویکردها می‌شود و یا شهرداری که منصوب‌شده فعالیت مدیران سابق را قبول نمی‌کند.

جعفر خضوعی بابیان اینکه شهرداری اهر در قبال انجام فعالیت‌های فرهنگی وظیفه سنگینی را بر دوش می‌کشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی شهرستان اهر توان مالی اجرای برخی برنامه‌ها را ندارند و به همین دلیل شهرداری اهر نقش مهمی در این حوزه می‌تواند داشته باشد که البته شاهد فعالیت‌های فرهنگی خوبی از سوی شهرداری در سال‌های گذشته بوده‌ایم و این نهاد مردمی با برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری همکاری شایسته و ماندگاری داشته است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه شهرستان اهر در حوزه فرهنگ مورد بی‌توجهی‌ها قرارگرفته است، اظهار کرد: شهر اهر از پیشینه تاریخی کهن برخوردار بوده و دارای مفاخر بزرگ و نامدار است و اگر نتوانیم این مفاخر و اندیشمندان را به‌طور شایسته معرفی و از آن‌ها الگوبرداری کنیم و اگر نتوانیم نقش‌آفرینی پدران و اجداد خود را در تاریخ کشور نشان دهیم، نسل حاضر و آینده انگیزه لازم برای ماندن در این خطه و تلاش برای آبادانی و توسعه آن نخواهند داشت.

شهرستان اهر در حوزه فرهنگ مورد بی‌توجهی‌ها قرارگرفته است

این فعال فرهنگی شهرستان اهر با اشاره به برخی قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان اهر و اجرای برنامه‌های شاخص اجتماعی و هنری، گفت: روستای قلعه باشی اهر زادگاه محمد طاهر قراجه داغی بنیان‌گذار روزنامه‌نگاری ملی در کشور است و اینکه سال گذشته برنامه گرامیداشت روز خبرنگار در این روستا برگزار شد، حرکت بزرگ و ارزشمندی بود، اگر این قابلیت و فرصت در اختیار دیگر شهرها بود، از آن برای پرآوازه کردن خود حداکثر استفاده را می‌کردند، ضمن این‌که امروزه شاهدیم شهرها برای معرفی خود و جلب‌توجه از همه فرصت‌ها استفاده می‌کنند و در این راه حتی از فسیل ماموت‌های چند میلیون ساله هم بهره می‌گیرند.

خضوعی بابیان این‌که؛ متأسفانه این قابلیت‌ها و افتخارات مورد بی‌مهری‌ها قرارگرفته است، یادآور شد: اهر افتخار این را دارد که صاحب‌امتیاز برگزاری جشنواره سراسری تئاتر در کشور است و همراه آن، این شهر با معرفی میرزا جعفر قراجه داغی بنیان‌گذار هنر تئاتر در کشور بر اعتبار و جایگاه خود در این هنر افزوده است

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.