کد خبر : 68625
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آوریل 2016 - 8:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آموزش مهارت پرورش زنبورعسل و ماهی قزل‌آلا به ۴۰۰ زندانی در اهر بسته هستند

آموزش مهارت پرورش زنبورعسل و ماهی قزل‌آلا به ۴۰۰ زندانی در اهر

آموزش مهارت پرورش زنبورعسل و ماهی قزل‌آلا به ۴۰۰ زندانی در اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: طی سال گذشته ۴۱۰ نفر از زندانیان کلاس‌های مهارتی جهاد کشاورزی در زمینه‌های پرورش زنبورعسل، پرورش ماهی قزل‌آلا و پرواربندی گوساله مهارت‌های لازم را آموخته‌اند.

محمد اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اقدامات اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر در زمینه  آموزش کشاورزان، اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی باغبانی و دام سبک در روستاهای «قشلاق شاهوردی» و «آذغان» با هدف ساماندهی آموزش‌های فنی و ترویجی و در راستای افزایش میزان تولیدات باغبانی و دامی در اهر تشکیل شده است.

وی افزود: سایت جامع الگویی و ترویجی گندم در روستاهای «کوسالار» و «ریحان» با حضور ۵۶ نفر و در سطح ۱۰۵۰ هکتار در جهت نظارت بهینه بر مراحل مختلف تولید گندم و آموزش مداوم گندم‌کاران و با هدف کلی خودکفایی در تولید محصول گندم قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، با اشاره به شناسایی و تشکیل‌ سایت IPM در این شهرستان، گفت: در خصوص مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌های درختان میوه، کاهش هزینه تولید و افزایش تولید محصول سالم در روستای نقدوز جهت آموزش باغداران، طی سال گذشته از سوی اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی اهر سایت IPM (محصول سیب درختی) شناسایی و تشکیل شده است.

وی افزود: در جهت ارائه خدمات بهتر به کشاورزان و تولیدکنندگان و نیز افزایش عدالت اجتماعی در دریافت خدمات آموزشی و فنی و اعتباری روستائیان، روستاهای شهرستان اهر در بین ۱۵ کارشناس پهنه تقسیم‌بندی شده است.

اسدی از برگزاری ۱۱۴ دوره آموزش ترویجی در بخش‌های مختلف کشاورزی در شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: دوره‌های آموزش ترویجی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و با هدف توانمندسازی بهره‌برداران بخش برای ۴ هزار و ۲۷ نفر از کشاورزان اهر در سال گذشته انجام شده که در مقایسه با سال قبل آن، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در زمینهٔ هرس درختان میوه، امور دام و زراعت و سایر با هدف افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های تخصصی کشاورزان برای ۲ هزار و ۳۷۰ نفر، برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی بیمه محصولات کشاورزی در روستاهای تابعه به ۲۳۰ نفر، کاشت مزرعه نمایشی در مراکز تابعه در سطح ۶ هکتار و با هدف بررسی سازگاری ارقام جدید گندم با شرایط منطقه، برگزاری جشنواره برداشت سیب قره‌قرمزی و بلال اهر با هدف معرفی محصولات بومی اهر و افتتاح و تجهیز دفتر ترویج جهاد کشاورزی در بخش «ورگهان» را، از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی اهر در سال گذشته برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر، با نام بردن از کارگاه‌های برگزار شده در این شهرستان، گفت: در طول سال گذشته، ۸ مورد کارگاه منطقه‌ای آماده‌سازی زمین، کشت و داشت غلات و تغذیه باغات، پرورش زنبورعسل، پرورش طیور و به‌زراعی حبوبات با حضور کارشناسان پهنه‌های تولیدی شهرستان‌های اهر، هوراند، ورزقان، هریس، کلیبر و خداآفرین به‌میزبانی جهاد کشاورزی اهر تشکیل شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ۴۱۰ نفر از زندانیان کلاس‌های مهارتی جهاد کشاورزی در زمینه‌های پرورش زنبورعسل، پرورش ماهی قزل‌آلا و پرواربندی گوساله مهارت‌های لازم را آموخته‌اند، یادآور شد: این کلاس‌های آموزشی با هدف افزایش توانمندی‌های مددجویان زندان اهر و زمینه‌سازی اشتغال سالم بعد از رهایی از زندان صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.