کد خبر : 6845
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فوریه 2015 - 15:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وقتی «آیت الله» برای تبرئه آقازاده، از رهبر انقلاب خرج می کند بسته هستند

وقتی «آیت الله» برای تبرئه آقازاده، از رهبر انقلاب خرج می کند

وقتی «آیت الله» برای تبرئه آقازاده، از رهبر انقلاب خرج می کند

به گزارش اهروصال به نقل از تبریزبیدار، مهرماه سال ۹۱ در روزهایی که نرخ ارز افزایش بی سابقه ای یافته و عده ای درصدند با تسری این رویداد به عنوان یک بحران اجتماعی خاطرات تلخ فتنه ۸۸ را بازیابی و بازسازی کنند، «آقازاده» ای پس از ۳ سال به کشور بازگشت که «بنگاه سخن پراکنی» انگلستان،

به گزارش اهروصال به نقل از تبریزبیدار، مهرماه سال ۹۱ در روزهایی که نرخ ارز افزایش بی سابقه ای یافته و عده ای درصدند با تسری این رویداد به عنوان یک بحران اجتماعی خاطرات تلخ فتنه ۸۸ را بازیابی و بازسازی کنند، «آقازاده» ای پس از ۳ سال به کشور بازگشت که «بنگاه سخن پراکنی» انگلستان، برنامه ای ویژه و زنده برای ورود وی به کشور ترتیب داد.

مهدی هاشمی فرزند چهارم اکبر هاشمی بهرمانی زودتر از بقیه «آقازاده» ها در جمهوری اسلامی وارد فعالیت های اقتصادی در دولت پدرش شد. اوایل دهه هشتاد بود که یکی از مدیران شرکت سوئدی با اذعان به پرداخت رشوه ۱۵ میلیون دلاری به فرزند یکی از مقامات ارشد ایران، از تلاش برای در اختیار گرفتن فازهای ۶ و ۷ و ۸  پارس جنوبی برای این شرکت خبر داد.

آن موقع خاتمی و اصلاح طلبان علی رغم حمله به هاشمی رفسنجانی و نثار القابی از سوی تندروهای دوم خرداد به «عالیجناب» از اینگونه سرمایه گذاری ها(به اصطلاح خودشان) حمایت می کردند تا پارس جنوبی به افتخاری برای محمد خاتمی تبدیل شود.

پس از کش و قوس های بسیار با اینکه یک سوی رشوه دهنده یعنی شرکت استات اویل مشخص شده بود اما «جونیور» به وسیله برخی حمایت ها از دامگه دادگاه جست و تا سال ۸۸ مسئول عملیات روانی انتخابات را در ستاد موسوی را برعهده گرفت.

پس از اینکه جناح آشوب طلب، با پیروزی احمدی نژاد حاکمیت را به تقلب سازمان یافته متهم کرد و رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی ۳۰ خرداد اعلام کردند «زیر بار  بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت» فتنه صورت جدیدی یافت. در این میان در اواسط مرداد ۸۸ آقازاده با اجازه «حاج آقا» به بهانه «بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی» به انگلستان رفت و تا مهر ۹۱ در آن جا ماند.

مشهور است که هاشمی گذشته از روایت ها و روزنوشت های تاریخی اش مرد نگفته هاست. وی برای اینکه در انتخابات ۹۲ از تیغ انتقادات به فرزندش بگریزد و چهره مظلومی از خود به نمایش بگذارد با گوشه چشمی به فرزندش وی را به ایران فراخواند.

خاندان هاشمی مطمئن بود که پس از خط و نشان های فراوان دستگاه قضا برای محاکمه مهدی هاشمی بی تردید او دستگیر و روانه زندان می شود. همین گونه هم شد اما پس از قریب به دو سال رسیدگی اینک در دوران «اعتدال» فضا برای صدور حکم علیه وی آماده می شود.

پس از برخورد دستگاه قضایی با محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم بسیاری به این نتیجه رسیدند که این بار دستگاه قضایی پس از تاکید قاطع رهبر معظم انقلاب در مرقومه «همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» عزم خود را برای مبارزه با فساد اقتصادی و اختلاس ها جزم کرده است.

 

در آستانه روزهایی که مردم در انتظار صدور حکم علیه یا له «آقازاده» هستند پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی با بازخوانی قابل تامل سخنان مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال 1382 که ایشان از به کار بردن واژه «آقازاده» انتقاد کرده بودند، در لفافه به فرزند سردار سازندگی اشاره کرده است.

سوال بنیادین اینجاست که هاشمی رفسنجانی که در برخی از مقاطع همانند سخنش که «با اسرائیل سر جنگ نداریم» که تعارض آشکاری با بیانات رهبر انقلاب داشته چگونه مفسر سخنان ایشان می شود؟ آیا صدور حکم «جونیور» نزدیک است که سایت حاج آقا عملیات روانی برای این موضوع را آغاز کرده است؟

باید منتظر باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.