کد خبر : 66379
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مارس 2016 - 20:27

آغازطرحهای نوروزی پلیس راه آذربایجان شرقی/ایجاد پارکینگ درجاده ها

آغازطرحهای نوروزی پلیس راه آذربایجان شرقی/ایجاد پارکینگ درجاده ها

جانشین رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی از آغاز طرح های نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه در جاده های مواصلاتی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، بعداز ظهر امروز چهارشنبه جلسه هم اندیشی رفع معضلات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی منطقه ارسباران با حضور فرمانداران، شهرداران و رؤسای ادارات شهرستان های اهر، هریس، کلیبر، ورزقان و خداآفرین در شهرستان اهر برگزار شد.

جانشین رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: طرح نوروزی پلیس تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و امیدواریم که تمام ادارات دخیل در امر امنیت ترافیکی همکاری کنند تا شاهد هیچ حادثه ناگواری نباشیم.

سرهنگ داریوش شکری سپس افزود: از هم اکنون برای کاهش تصادفات جاده ای در طول سال و به خصوص تعطیلات نوروزی باید نسبت به لکه گیری، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و گاردیل در جاده های مواصلاتی از سوی ادارات راه و شهرسازی اقدام شود.

جانشین رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی همچنین ایجاد پارکینگ در حاشیه جاده های مواصلاتی استان آذربایجان شرقی را ضروری دانست و افزود: متأسفانه در بعضی مواقع به علت خستگی رانندگان در محل های پارک می کنند که منجر به حوادث ناگوار می شود که انتظار داریم در حد امکان نسبت به ایجاد پارکینگ در حاشیه جاده های مواصلاتی اقدام شود.

ضرورت نصب دوربین کنترل ترافیک در جاده های پرترافیک استان

سرهنگ شکری همچنین با بیان اینکه برای کاهش تصادفات و تخلفات نصب دوربین کنترل ترافیک در جاده های  پرترافیک مواصلاتی استان آذربایجان شرقی از اولویت های مهم است و گفت: در این راستا در جاده های مختلف و به خصوص جاده اهر – تبریز نصب می شود و در جاده اهر –  تبریز در صورت تأمین برق از سوی اداره برق نسبت به نصب آن اقدام خواهیم کرد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر، نیز یکی از دغدغه های مهم مردم منطقه را اتمام بزرگراه اهر –  تبریز عنوان کرد و گفت: با بیش از ۹۰ میلیارد تومانی اعتباری که در سفر ریاست جمهوری برای اتمام بزرگراه اهر –  تبریز اختصاص یافته است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

سید محمد عابدی گفت: با توجه به اینکه در آستانه تععطیلات نوروزی هستیم و در ادامه نیز تعطیلات تابستان شاهد تردد بیشتر خودرو در جاده های مواصلاتی منطقه ارسباران هستیم باید نسبت به رفع نواقص جاده ای و ترافیکی از سوی مسئولان امر انجام شود تا شاهد کمترین حوادث در منطقه باشیم.

پلیس راه در شهرستان ورزقان ایجاد شود

در این جلسه فرماندار شهرستان ورزقان نیز ایجاد پلیس راه در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: با توجه به تردد وسایط سبک و سنگین مسافران و معدن مس سونگون لازم است نسبت به احداث پلیس راه اقدام شود که آماده واگذاری زمین برای این امر هستیم.

علی وفادار احداث آزاد راه ورزقان – خواجه را از اولویت های دیگر در شهرستان ورزقان عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز این آزاد راه از سوی معدن مس سونگون تأمین شده است که امید آن را داریم در سال ۹۶ شاهد بهره برداری آن باشیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان خداآفرین نیز گفت: با توجه به تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین مسافران و کارگاه احداث سد خداآفرین، احداث ساختمان و حضور مستمر عوامل پلیس راه در جهت کاهش تصادفات ضروری و لازم است که امیدواریم در این زمینه مسئولان امر عنایت ویژه ای داشته باشند.

امین امینیان گفت: در ایام تعطیلات چهار تا پنج برابر جمعیت شهرستان خداآفرین، گردشگر و مسافر در شهرستان خداآفرین حضور دارند که جاده های مواصلاتی شهرستان جوابگوی تردد وسایط نقلیه نمی باشد.

گفتنی است از ۱۳ هزار کیلومتر جاده های مواصلاتی استان آذربایجان شرقی، شش هزار کیلومتر شامل شهرستان های اهر، هوراند، کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هریس در حوزه پلیس راه اهر –  تبریز واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرزندارسباران چهارشنبه , 9 مارس 2016 - 22:43

استان ارسباران تاسیس بشود،خودمان سروسامانی به ارسباران میدهیم.تبریزدیگه بزگ شده وفرصت رسیدگی به ارسباران رانداردازهمه جهات!الان فکرشان رونق جنوب استان میباشد.

نظرات بسته شده است.