کد خبر : 6598
تاریخ انتشار : شنبه 14 فوریه 2015 - 15:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایران میزبان جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۶ بسته هستند

ایران میزبان جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۶

ایران میزبان جام کنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۶

به گزارش اهروصال به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا در مقر جدید این کنفدراسیون در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد و در این نشست ۱۳ عضو این کمیته در بررسی و ارزیابی مسابقات سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تغییرات عمده ای به تبعیت از فدراسیون جهانی والیبال لحاظ کردند. غفار

به گزارش اهروصال به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا در مقر جدید این کنفدراسیون در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد و در این نشست ۱۳ عضو این کمیته در بررسی و ارزیابی مسابقات سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تغییرات عمده ای به تبعیت از فدراسیون جهانی والیبال لحاظ کردند.

غفار درخشنده عضو ایرانی کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا در تشریح این تغییرات گفت: با توجه به اینکه از سال ۲۰۱۵ مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد، تغییراتی در سهمیه قاره ها در این رقابت ها لحاظ شده است که از قاره آسیا دو تیم اول و دوم مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان، در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

درخشنده تصریح کرد: به همین دلیل از قاره آسیا ایران و چین به همراه با هشت تیم دیگر از چهار قاره در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ شرکت خواهند کرد. مکزیک به عنوان میزبان تیم دیگر این رقابت ها است و پنج تیم نیز بر اساس رده بندی جهانی که بالاترین رنکینگ را داشته باشند، در این رقابت ها شرکت می کنند.

وی در ادامه به موضوع نشست فنی و بازبینی مدارک که قبل از هر تورنمنت والیبال برگزار می شود اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی والیبال قرار است نشست فنی قبل از مسابقات به دلیل درگیری میزبان مسابقات و تحت تاثیر گذاشتن تمرینات تیم ها لغو شود و دیگر برگزار نشود. در نشست بازبینی مدارک بازیکنان و تیم ها نیز حضور سرمربی تیم ها ضروری نیست به شرطی که سرپرست تیم هم به زبان انگلیسی و هم به قوانین والیبال تسلط داشته باشد.

درخشنده همچنین به میزبانی کشورهای بلغارستان و اسلوواکی در مرحله نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ در دسته های دوم و سوم اشاره کرد و گفت: هنوز برای میزبان مرحله نهایی دسته یک تصمیم گیری نشده است. ایران، استرالیا و لهستان برای این مرحله کاندیدا هستند که ایران شانس بیشتری از این دو کشور دارد. اگر ایران یا لهستان میزبان شوند، برای گروه ایران بهتر است زیرا سه تیم به مرحله نهایی صعود می کنند.

وی حضور ۱۴ بازیکن در بازی های لیگ جهانی والیبال را از دیگر تغییرات مسابقات در سال ۲۰۱۵ دانست و گفت: قبلا ۱۴ بازیکن حضور داشتند اما ۱۲ بازیکن در زمین و نیمکت ذخیره ها می توانستند، در فهرست قرار گیرند که با توجه به قانون جدید ۱۴ بازیکن می توانند جزو بازیکنان و ذخیره ها باشند.

عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا در ادامه به برخی تصمیمات این کنفدراسیون برای مسابقات سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت: جام کنفدراسیون والیبال آسیا سال ۲۰۱۶ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اردبیل برگزار خواهد شد و گروه زنان این رقابت ها نیز در ویتنام برگزار می شود. مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در بخش مردان نیز در قزاقستان برگزار خواهد شد و زنان این رقابت ها به میزبانی تایلند خواهد بود. هنوز کاندیدی برای میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان دختر و پسر درخواست نداده است و قهرمانی نوجوانان پسر و دختر آسیا نیز به سال های فرد افتاده است. یعنی دوره بعدی این رقابت ها در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد. همچنین زمان مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا نیز قطعی شد که هر سال هفته اول و دوم اردبیهشت ماه برگزار شود.

وی درباره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان که قرار بود اردیبهشت ماه برگزار شود، گفت: برزیل به دلیل مشکلات خود درخواست برگزاری در نیمه دوم مهرماه سال ۹۴ داده است و این پیشنهاد نیز از سوی فدراسیون جهانی پذیرفته شده است. همچنین مقرر شد پس از این مسابقات آسیایی حداکثر با حضور ۱۶ تیم برگزار شود و تنها در صورت پذیرفتن میزبان می توان تعداد تیم ها را افزایش داد. به عنوان مثال فیلیپین وجود بیش از ۱۶ تیم را نپذیرفته است و به همین دلیل مسابقات انتخابی برای رقابت های قهرمانی باشگاه های مردان آسیا در سال ۲۰۱۵برگزار خواهد شد.

درخشنده در باره قرعه کشی شش دوره مسابقات سال ۲۰۱۵ قاره آسیا نیز گفت: قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا که به میزبانی چین برگزار می شود، انجام شد که نتایج آن اعلام شده است. بر اساس درخواست کشورهای ایران، فیلیپین و میانمار قرعه کشی مسابقات قهرمانی مردان آسیا، زیر ۲۳ سال زنان و مردان آسیا در این کشورها برگزار خواهد شد. بر همین اساس شانریت دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا اواخر فروردین ماه سفری به تهران خواهد داشت تا مسابقات قهرمانی مردان آسیا سال ۲۰۱۵ در تهران قرعه کشی شود. برای قرعه کشی تیم های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان و زنان آسیا نیز هیات رییسه کنفدراسیون والیبال آسیا در نشست آتی خود تصمیم خواهد گرفت.

وی به رشد والیبال قاره کهن آسیا در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: سرآمد این رشد و توسعه در والیبال ایران بوده است و به همین دلیل کمیته بین المللی المپیک کمک مالی سالیانه به میزان بیش از یک میلیون دلار را برای کنفدراسیون والیبال آسیا تصویب کرده است.

عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: در آسیا نیز همانند جهان بازیکنان یک بار حق حضور در مسابقات رده سنی نوجوانان و دو بار در رده سنی جوانان را خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.