کد خبر : 65523
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فوریه 2016 - 12:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نمایشگاه حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم چهارشنبه افتتاح می شود بسته هستند

نمایشگاه حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم چهارشنبه افتتاح می شود

نمایشگاه حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم چهارشنبه افتتاح می شود

اهروصال: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر از افتتاح نمایشگاه حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم در عصر چهارشنبه خبر داد.

سرگرد پاسدار علیرضا کریم پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال  اظهار کرد: در این نمایشگاه که با تلاش شبانه‌روزی دلسوختگان بی بی دوعالم به مدت ۳۰ روز مرمت شده برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ‌برگزاری نمازهای جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، برپایی غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار از برنامه‌های فرهنگی این نمایشگاه است همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های ای نمایشگاه در این ۲۵ روز است.

کریم پور ادامه داد: این شهرک نمادین امسال نیز به همت سپاه ناحیه اهر، کانون بسیج هنرمندان و اعضای هیئت فرهنگی مذهبی یالثارات الحسین (ع) اهر برگزار می‌شود که شامل غرفه‌هایی چون نمادی ازغرفه غدیر، ‌کوچه‌های بنی‌هاشم، بیت سلمان فارسی – بیت ابوذر – ماجرای کوچه بنی هاشم – بیت امام علی (ع) – بیت پیامبراکرم (ص) – مسجد النبی – چاه و نخلستان – غربت قبرستان بقیع و حسینیه است.

وی گفت: همچنین بعد از مدینه نمادی از واقعه کربلا و یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس با ساختاری ملموس از فضای جبهه و جنگ، تداعی‌کننده مرام و مسلک رهروان راه ولایت، در معرض دید زائران قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر تصریح کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه این است که بتوانیم ایام فاطمیه را نیز همانند ایام محرم با شور و حزن خاص خود برگزار کنیم وبنابه فرموده مقام معظم رهبری فاطمیه باید عاشورایی برگزار گردد .

کریم پور افزود: ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی اظهار کرد: امیدواریم خدمت شبانه‌روزی بسیجیان زحمتکش در این مدت مورد رضایت امام عصر (عج) قرار گیرد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه عصر روز چهارشنبه و بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.