کد خبر : 65122
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 فوریه 2016 - 13:54
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اندکی صبر؛ سحر نزدیک است/ همه باهم پیش به‌سوی صندوق‌های رأی/ فردا روز وحدت و انسجام اهری‌ها و هریسی‌ها بسته هستند

اندکی صبر؛ سحر نزدیک است/ همه باهم پیش به‌سوی صندوق‌های رأی/ فردا روز وحدت و انسجام اهری‌ها و هریسی‌ها

اندکی صبر؛ سحر نزدیک است/ همه باهم پیش به‌سوی صندوق‌های رأی/ فردا روز وحدت و انسجام اهری‌ها و هریسی‌ها

اهروصال: ثانیه‌ها برای حماسه حضور مردم شهرستان‌های اهر و هریس و خلق تجلی اراده به شمار افتاده و همه برای یک انتخابی دیگر خود را آماده می‌کنند تا هفتمین نماینده مردمی را در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده و راهی بهارستان کنند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مردم سراسر ایران اسلامی فردا با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی بار دیگر شکوه و عظمت ایرانی بودن را به جهانیان نشان می‌دهند، هفت اسفند روز وعده حضور یکپارچه اهری‌ها، ارسبارانی‌ها هم پای دیگر برادران و خواهران تجلی اراده حماسه را به ارمغان می‌آورند.

کمتر از ۲۴ ساعت تا رسیدن به وعده‌گاه همدلی ایرانیان و تا زمان نقش بستن مُهر جدیدی از وحدت ملت ایران بر سند تاریخی کشورمان باقی‌مانده است، آری تنها یک روز فاصله است تا زمانی که سرانگشتان جوهری پیر و جوان از مرد و زن، دهان یاوه‌گویان و دشمنان این ملت سرافراز تاریخی را مُهر و موم کند و پرده دیگری از نقش‌آفرینی ملت ایران بر صحنه دفاع از انقلاب و ولایت‌فقیه در برابر دیدگان جهانیان اکران خواهد شد.

از امروز فعالیت کمیته‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، شعب اخذ رأی، نیروی انتظامی و دیگر عوامل اجرایی انتخابات پر رنگ‌تر از قبل جلوه خواهد کرد تا زمانی که دفتر انتخابات پرشکوه ملت ایران با اعلام آرای نهایی در ظاهر بسته می‌شود اما این پایان آغازی بر سربلندی و افتخارآفرینی ایران در چشم دنیا خواهد بود.

زمان تبلیغات قانونی کاندیداها از ساعتی پیش به اتمام رسیده و اکنون این مردم هستند که باید در چند ساعت باقی‌مانده دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزنند. شور و شوق انتخاباتی در شهرستان‌های اهر و هریس موج می‌زند و این روزها به داغ‌ترین بحث روز تبدیل‌شده است.

با نزدیک شدن به‌روز برگزاری انتخابات گمانه‌زنی‌ها در خصوص پیروزی کاندیداها شدت گرفته و همگان با شور و هیجان از این رخداد ملی سخن می‌گویند.

۲۰۰۹۳۰۶

تعیین ۴۶ شعبه سیار و ۶۱ شعبه اخذ رأی ثابت در اهر و روستاها

سید محمدعابدی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: تاکنون یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه اهر و هریس، از حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده است و هم‌اکنون با تأیید صلاحیت شدن یک نفر و انصراف دادن یکی دیگر از کاندیداهای اهر و هریس، ۱۵ نفر برای تصاحب یک کرسی بهارستان در اهر و هریس رقابت می‌کنند.

وی افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی فعال در شهرستان نیز در فهرست‌های جداگانه گزینه‌های خود را تقریباً نهایی کرده‌اند و در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز تنها یک داوطلب از این حوزه وجود دارد که با پنج کاندیدای دیگر آذربایجان شرقی برای رسیدن به کرسی مجلس خبرگان رهبری رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر گفت: عوامل اجرایی انتخابات هفت اسفند شامل نماینده فرماندار، بازرسان، سربازرسان، ناظران و سایر عوامل دیگر برای برگزاری انتخابات در اهر انتخاب‌شده‌اند و بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات را در حوزه اصلی شهرستان اهر بر عهده خواهند داشت.

۱۷ نفر عوامل اجرایی بر سر هر صندوق اخذ رأی در اهر

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در شهر اهر و روستاهای تابعه بیان کرد: برای روز هفتم اسفند ۵۶ شعبه ثابت و یک شعبه سیار جمع‌آوری رأی در شهر اهر و در روستاها پنج شعبه ثابت و ۴۵ شعبه اخذ رأی سیار در روز رأی‌گیری، آرای مردم شهرستان اهر را جمع‌آوری می‌کنند.

فرماندار شهرستان اهر از ارسال صندوق اخذ رأی به ۱۰۷ روستای شهرستان خبر داد و افزود: هر صندوق اخذ رأی بر مبنای جمعیت روستایی ارسال می‌شود که شاید یک صندوق آرای یک روستا و شاید حتی صندوقی رأی پنج روستا را جمع‌آوری کند ولی هر روستایی که خانوار کمتری داشته باشد، صندوق سیار برای جمع‌آوری آرای آن روستاها فرستاده می‌شود.

عابدی با تأکید بر اینکه هفت نماینده فرماندار، ۱۰۷ بازرس، ۱۱ سربازرس بر روند برگزاری انتخابات در شهرستان اهر نظارت و بازرسی خواهند کرد، اضافه کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، تأمین امنیت صندوق‌های اخذ رأی بر عهده این سازمان‌ها بوده و برای هر صندوق رأی‌گیری ۱۷ نفر عوامل انتخاب‌شده است.

شور انتخاباتی در حوزه اهر و هریس به اوج رسیده است

یک روز مانده به زمان برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، شور انتخاباتی نه‌تنها در شهرهای اصلی حوزه‌هایی چون اهر و هریس، بلکه در روستاهای این مناطق نیز به اوج خود رسیده است و همین امر نوید خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه‌های سرنوشت‌ساز و حضور ملت ایران در صحنه را می‌دهد.

در این میان عوامل اجرایی این رویداد مهم در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز تمام تلاش‌های خود را معطوف فراهم کردن مقدمات و ملزومات برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم در هفتم اسفند کرده‌اند و بر همین اساس خبرنگار اهروصال در گفت‌وگو با حسن یحیوی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان هریس از روند اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این انتخابات جویا شده است و آنچه در ادامه می‌خوانید، شرح این گفت‌وگو است.

IMG07373304

رقابت انتخاباتی در شهرستان هریس چگونه است؟

در طول فرصت یک‌هفته‌ای ثبت‌نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس، ۳۱ نفر نام‌نویسی کردند و تا سومین مرحله روند بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان تنها صلاحیت ۱۵ نفر احراز شد.

باید به این نکته اشاره کرد که انتخابات هفتم اسفند امسال در حوزه انتخابیه اهر و هریس رقابتی خواهد بود زیرا به‌تازگی دو تن از کاندیداهای حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز به حوزه انتخابیه اهر و هریس انتقالی گرفتند و این دو نفر کاندیدا موجب شده تا تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده این حوزه به ۱۷ نفر برسد اکنون که ۴ نفر انصراف داده اند شمار نامزدها در این حوزه به ۱۴ نفر رسیده است.

 اقدامات ستاد انتخابات هریس برای برگزاری انتخابات پرشور در جمعه پیش رو چه بوده است؟

در زمان باقی‌مانده  به برگزاری انتخابات تمامی تحرکات و فعالیت‌های کاندیدا در شهرستان هریس رصد می‌شود و ملاک برای ستاد انتخابات و مجریان انتخاباتی، اجرای صحیح قوانین و برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه در شهرستان هریس و بخش خواجه است.

در مورد اقدامات انجام‌شده برای برگزاری انتخابات در این شهرستان نیز باید گفت که در ادامه روند آمادگی جهت برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هریس و خواجه ۸۴ صندوق اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم تعیین‌شده است.

۳۶ صندوق اخذ رأی نیز در بخش خواجه شهرستان هریس در نظر گرفته‌شده است و همچنین علاوه بر این ۳۶ صندوق، ۴۸ صندوق جمع‌آوری آرای مردم در شهر هریس و روستاها تعیین‌شده و اجرای انتخابات امسال در این شهرستان را بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر عوامل اجرایی بر عهده خواهد داشت.

اقدامات در خصوص نحوه نظارت و بازرسی بر روند برگزاری انتخابات؟

تاکنون نزدیک به ۹۰ بازرس برای بازرسی انتخابات تعیین‌شده است و همچنین با توجه به این‌که برای هر ۲۰ صندوق اخذ رأی یک نفر سربازرس تعیین می‌شود، در این خصوص پنج نفر سربازرس علاوه بر بازرسان هر صندوق انتخاب‌شده‌اند و در روز برگزاری انتخابات، صحت و سلامت روند برگزاری و تخلفات احتمالی را کنترل و رصد خواهند کرد.

میزان آمادگی شهرستان هریس برای برگزاری انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تمامی اقدامات برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هریس انجام‌شده است و بر اساس موازین و مقررات اعلام‌شده از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات، هیئت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت در هریس تشکیل‌شده و زمینه برگزاری انتخابات حماسه‌آفرین هفت اسفند آماده‌ است.

در بین داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه اهر و هریس ۶ نفر از شهرستان هریس کاندیداتوری خود را اعلام کردند و انتظار داریم این افراد تائید صلاحیت شده تمام توان خود را بکار ببندند تا مردم به‌طور آگاهانه و آزادانه در انتخابات مشارکت کنند و در ضمن کاری نکنند که موجب رنجیده‌خاطر شدن مردم شود.

۱۹۶۷۷۱۹

به نظر شما تأثیر این انتخابات در اقتدار و تثبیت موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان چگونه خواهد بود؟

باید به این نکته توجه جدی شود که حضور  و مشارکت حداکثری در انتخابات امسال نه‌تنها پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحکیم می‌کند بلکه همین مشارکت‌ها، لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری و قبول نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث خواهد شد تا دشمنان چشم طمع به کشورمان نداشته باشند زیرا اکنون دشمن برای نفوذ به انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند و تنها هدف آن‌ها دوری و قهر مردم از صندوق‌های اخذ رأی است.

استکبار جهانی همیشه به دنبال آن بوده تا ثابت کند که مردم ایران نظام و انقلاب را قبول ندارد و این بهانه‌ای برای آن‌ها خواهد بود ولی مردم همیشه درصحنه ما تاکنون ثابت کرده‌اند که هیچ‌وقت از نظام، انقلاب و آرمان‌های امام راحل جدا نمی‌شوند و این آرزو را در دل دشمنان ایران اسلامی خواهند گذاشت.

پس از نهایی شدن اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه اهر و هریس، جریان‌های سیاسی گزینه‌های نهایی خود را مشخص کرده‌اند و به نظر می‌رسد رقابت اصلی در حوزه انتخابیه اهر و هریس بین دو جریان غالب خواهد بود و فضای شهرستان‌های اهر و هریس و روستاهای تابعه آن‌ها نیز با نزدیک شدن به هفت اسفند، کاملاً انتخاباتی ‌شده است و همین شور و شوق خود نویدبخش خلق حماسه‌ای دیگر و خنثی شدن توطئه‌های باطلی است که دشمنان برای نفوذ در کشور چیده‌اند.

احزاب و تشکل‌های سیاسی همچنان از کاندیداهای ائتلافی خود در جبهه‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حمایت خود را دوچندان کرده‌اند و همه در تلاش‌اند تا گزینه‌های موردحمایت خود در میدان رقابت پیروز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.