کد خبر : 65084
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فوریه 2016 - 16:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جلسات تبلیغاتی یا نطق‌های تخریب گرانه/ ۸ اسفندماه کاندیداهای اهر و هریس در دادگاه بسته هستند

جلسات تبلیغاتی یا نطق‌های تخریب گرانه/ ۸ اسفندماه کاندیداهای اهر و هریس در دادگاه

جلسات تبلیغاتی یا نطق‌های تخریب گرانه/ ۸ اسفندماه کاندیداهای اهر و هریس در دادگاه

اهروصال: درحالی‌که فقط ساعاتی تا پایان تبلیغات رسمی انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اهر و هریس مانده، شور انتخاباتی در این حوزه به اوج خود رسیده و گاها موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اهروصال، تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس که به‌طور هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان‌های این حوزه از روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغازشده و تا صبح پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت ولی در این فرصت یک‌هفته‌ای شاهد فضای بسیار مسموم انتخاباتی هستیم.

منظور از فضای بسیار مسموم انتخاباتی اهانت به فرد خاصی نیست، در این مدت‌زمان تبلیغات متأسفانه برخی از کاندیداها بیشتر به‌جای این‌که برنامه‌های خود را برای جمعیت حاضر در جلسات روشنگری کنند اغلب دست به دامان تخریب دیگر کاندیداها می‌شوند این حرکات ارزش و شأن یک نامزد انتخاباتی را پایین می‌آورد.

تعدادی از کاندیداهای حوزه اهر و هریس سخنانی اغلب به زبان می‌آورند که دور از شأن خود و گروه یا دسته تعلق‌گرفته به آن هستند اخلاق‌مداری یکی از اصول مهم هر رقابتی به‌ویژه رقابت‌های انتخاباتی است به‌ویژه در مناطق و شهرهای کوچک و کم‌جمعیت که همه همدیگر را می‌شناسند و بر اکثر جزئیات یکدیگر اشراف دارند و کوچک‌ترین اشاره‌ای باعث بروز مشکلاتی عدیده در زندگی فرد یا افراد مدنظر می‌شود.

در نظر برخی از افراد جلب آرای مردم به هر شکل و وسیله‌ای قابل توجیه است و گاه هیچ ابایی از بر زبان آوردن کلماتی حتی رکیک علیه همدیگر را ندارند به‌ویژه اینکه در سال‌های اخیر با گسترش فضاهای مجازی تحت موبایل و ناشناس ماندن برخی کاربران تخریب رقبا شکل تازه‌تری به خود گرفته و از انتشار شب‌نامه‌ها ده‌های هشتاد و نود به شب‌نامه‌های الکترونیکی درگوشی‌های موبایل رسیده که درآن‌واحد می‌تواند برای هزاران و یا صدها هزار کاربر آنلاین ارسال شود.

۱۹۶۷۷۱۹

کاندیداهای اهر و هریس بعد از انتخابات به دادگاه احضار می‌شوند

فرماندار شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، ضمن توصیه به کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اهر و هریس، گفت: کاندیداهایی که به مجلس راه‌یافته و قانون‌گذاری می‌کنند در ایام تبلیغات قوانین را زیر پا نگذارند که این عمل ۲ تبعات غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که مردم به کسانی که قوانین را زیر پا بگذارند به‌هیچ‌وجه رأی نخواهند داد، اظهار کرد: کاندیدایی که پس از انتخاب راهی خانه ملت می‌شود تا قانون‌گذاری کند اکنون قوانین را زیر پا می‌گذارد، این تخلفات از دید مردم پنهان نمی‌ماند و همه کاندیداها اعم از انتخاب شونده و شکست‌خورده بعد از ۸ اسفندماه راهی دادگاه می‌شوند تا مستندات تخلفی که توسط نیروی انتظامی اهر جمع‌آوری‌شده باید پاسخگو باشند.

عابدی یادآور شد: برای کاندیداهایی که مرتکب تخلف انتخاباتی شده‌اند هم جریمه نقدی و هم حبس وجود دارد و پس از اتمام انتخابات هفتم اسفند اگر فردی در دستگاه قضایی به حبس محکوم شد ابراز ندامت و پشیمانی دیگر میسر نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون به‌صراحت اعلام می‌کنیم که همه کاندیداهای اهر و هریس تاوان تخلفات انتخاباتی خود را می‌دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر محکومیت در پرونده‌های کاندیدا ثبت‌شده و در بررسی صلاحیت آن‌ها در انتخابات‌های آینده لحاظ می‌شود.

می‌توان گفت در روز و ساعت‌های پایانی تبلیغات رسمی انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تمامی کاندیداها و طرفداران فهیم آن‌ها انتظار می‌رود بدون بروز رفتارهای احساسی فقط به تبلیغ و معرفی کاندیدای موردنظر خود بپردازند و بدون حاشیه‌سازی و ایجاد مشکل برای کاندیدای خود با حضور حداکثری برگ زرین دیگری از حضور مردم شجاع و سرافراز شهرستان اهر، هریس و درکل ارسباران رقم بزنند.

یکی دیگر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی حوزه اهر و هریس در نطق تبلیغاتی‌اش همه کاندیداها را به هزینه‌های میلیاردی از پول‌های کثیف متهم کرد و در سخنرانی خود به هیچ موردی از برنامه‌ها و اهداف خود برای ورود به مجلس اشاره‌ای نکرد.

هر چند که مردم پایین‌شهر و بالا شهر اهر ازنظر حقوق شهروندی تفاوتی ندارند بلکه هنوز کاندیدایی پیش از راه‌یابی به مجلس در جلسات تبلیغاتی، از اکنون به شأن و شعور مردم شهر اهر توهین کرده و ادعا می‌کند که اهری‌ها شعور انتخاباتی ندارند و این نوع سخنان نه‌تنها شامل مناطق پایین نمی‌شود بلکه شامل تمامی اهری‌ها می‌شود و از طرفی چنانچه این افراد به مجلس راه یابند آیا دوباره به خود اجازه می‌دهند که مجدداً به مردم اهر توهین کنند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.