کد خبر : 64776
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2016 - 13:05

انگیزه بنده از حضور در انتخابات صرفاً خدمت به مردم است/ ۹۰۰۰ نفر بیکار تحصیل کرده داریم/ کارگروه‌های ۱۵ گا نه ای در تمامی زمینه‌ها برای حل مشکلات خواهیم داشت

انگیزه بنده از حضور در انتخابات صرفاً خدمت به مردم است/ ۹۰۰۰ نفر بیکار تحصیل کرده داریم/ کارگروه‌های ۱۵ گا نه ای در تمامی زمینه‌ها برای حل مشکلات خواهیم داشت

اهروصال: کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه اهر و هریس گفت: پیشرفت و توسعه منطقه باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه پیگیری شود ما کارگروه‌های ۱۵ گا نه ای در تمامی این زمینه‌ها تعریف و مشخص کرده‌ایم تمامی زمینه‌هایی که مردم، جوانان و جامعه ما به آن‌ها مبتلابه هستند.

به گزارش اهروصال، جعفر کریم پور در معرفی خود گفت: متولد ۱۳۴۸ در شهرستان اهر می‌باشم مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در شهر اهر گذرانیده‌ام و در سال ۶۴ از تربیت‌معلم قبول شدم به دلیل اشتیاق به حضور در دانشگاه، از سال ۶۵ در رشته علوم گیاهی در دانشگاه شهید پزشکی تهران پذیرفته شدم و به دلیل علاقه به پزشکی در این رشته در سال ۶۷ از دانشگاه تبریز قبول شدم و به تحصیل در آن پرداختم.

تاکنون چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟ برای معرفی خود به مردم به کدام سوابق مدیریتی و یا اجرایی خود اشاره می‌کنید؟

 کریم پور: از سال ۶۸ همزمان با تحصیل و اشتغال در رشته پزشکی در دانشگاه تبریز وارد نهادهای سیاسی امنیتی شدم و به مدت ۲۷ سال در قسمت‌های مختلف مدیریتی، مدیریت سیاسی، استانداری، گزینش، حراست و نقاط مختلف کشور به فعالیت پرداختم. به‌علاوه بنده سه بار افتخار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل رادارم در سال ۶۱ هنگام تحصیل در دبیرستان در منطقه کردستان، در سال ۶۵ هنگام تحصیل در دانشگاه در عملیات کربلای ۴ و ۵ و در سال ۶۷ در واحد اطلاعات عملیات، عملیات مرصاد شرکت کردم.

مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه اهر و هریس: به چه مواردی می‌توانید اشاره‌کنید البته جوانان منطقه اکنون با نبود شغل و موانع ازدواج روبرو هستند، راه‌حل این معضلات را در چه چیزی می‌بینید؟

 کریم پور: ما در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تولیدی دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم می‌توانیم بیکاری را با عدم تولید در کشور معنا کنیم در ارتباط با صنایع کشاورزی و توریسم زمینه‌های بسیاری داریم که می‌توانستیم از آن استفاده‌های زیادی داشته باشیم که به دلیل عدم مدیریت مناسب منابع انسانی و معدنی تحقق‌نیافته است در مقایسه وضعیت شهرستان در ده سال گذشته می‌توانیم ببینیم که یک‌روند نزولی را طی کرده‌ایم یعنی در بسیاری از شاخصه‌های توسعه‌ای از رده‌های میانی استانی به رده‌های پایین‌تر از ۱۲ افت کرده‌ایم. ما می‌خواهیم با سازمان‌دهی منابع انسانی و ظرفیت‌های مادی در منطقه ازجمله معدن، توریسم، صنایع تبدیلی و سایر زمینه‌ها مانند فرش به نحو احسنت استفاده کنیم و از وضعیت موجود جدا شویم.

شما علاوه بر این مشکلات در حوزه انتخابیه اهر و هریس اگر موارد دیگری در ذهن دارد بفرمایید؟

 کریم پور: می‌توانیم بگوییم بیکاری به‌تنهایی ۸۰ درصد مشکلات منطقه را شامل می‌شود که این مشکل بلای خانمان‌سوز اعتیاد و بزهکاری را به دنبال دارد وجود ۱۴۴۰۰ نفر بیکار در شهر اهر مسئله‌ای نیست که به‌آسانی بتوانیم از کنارش رد شویم ۹۰۰۰ نفر از این بیکاران را جوانان دارا مدرک لیسانس و بالاتر تشکیل می‌دهند و متأسفانه نیروی انسانی که بزرگ‌ترین عامل پیشرفت است در منطقه ما به یک معضل تبدیل‌شده است در بخش فرهنگی می‌توانیم به بحث خریدوفروش رأی اشاره‌کنیم تطمیع و عوام‌فریبی نیز از دیگر عواملی هستند که انتخابات ما به آن دچار شده است اگر مسائل فرهنگی در شهر حل‌شده بود اکنون عده‌ای جرئت این اقدام شنیع را نداشتند باید در تمامی این حوزه‌ها تلاش کنیم تا مردم ما ازلحاظ فرهنگی به رشد لازم دست یابند اگر فقر فرهنگی حل شود سایر فقرها مانند اقتصادی نیز خودبه‌خود حل خواهد شد. فرهنگ بزرگ‌ترین عامل پیشرفت هر جامعه محسوب می‌شود.

همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‌ها چشم طمع به این انتخابات دوخته‌اند و اخیراً تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا تصمیم گرفته‌اند برای نظارت بر انتخابات ایران به کشور ما سفر کنند چنانچه اگر بخواند فتنه دیگری همانند سال ۸۸ بپا کنند توصیه شما برای مردم چه خواهد بود؟

 کریم پور: دشمنی آمریکا با مردم ایران یک دشمنی چندین ساله است مردم با انقلاب خود تمامی نقشه های آنان را نقش بر آب نموده و منافع آن‌ها را از بین بردند دلیل دشمنی آمریکا در منطقه، رشد فرهنگی در خاورمیانه به دلیل انقلاب اسلامی بوده است که همه آگاه شده‌اند و فهمیده‌اند که آمریکا ببری توخالی بوده و نمی‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد ایران چون در مقابل جریان استکبار ایستاده همیشه مورد حجمه دشمنان قرار داشته که از جنگ تحمیلی تا جنگ نرم امروز از نشانه‌های آنان است دولت اوباما پس از شکست طرح‌های نظامی جرج بوش به جنگ نرم با ایران روی آورد و از سالهای گذشته سعی در نفوذ در کشور در لایه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی دارد که یکی از شاخه‌های آن نفوذ در قوای سه‌گانه مانند قوه مقننه است که یک مرکز تصمیم‌ساز است ولی مردم عزیز ما هیچ‌وقت چنین اجازه‌ای به آنان نخواهند داد.

چه لزومی دارد هرسال برای ۹ دی مراسم گرامیداشت برگزار کنیم؟

 کریم پور: ما در طول سال چندین ایام‌الله داریم مانند یوم ا… روز جهانی قدس و ۲۲ بهمن که روز ۹ دی نیز یکی دیگر از این ایام ا… ها است مردم در این روز آگاهی و بصیرت خود را نشان دادند انتخابات سال ۸۸ یک انتخابات بی‌سابقه در کشور ما بود بیش از ۴۰ میلیون نفر در آن شرکت کردند که یک پشتوانه بسیار قوی برای نظام بود که می‌توانست در تمامی عرصه‌ها چه داخلی و چه خارجی پشتوانه‌ای برای پیشرفت کشور باشد ولی متأسفانه برخی به رأی مردم تمکین نکردند و آشوب و بلوا به پا کرده بزرگ‌ترین خسارت را به‌نظام و انقلاب زدند این روز نباید به‌صورت دولتی برگزار شود مردم باید خودشان به‌صورت خودجوش مراسم این روز را به‌عنوان روز بصیرت و آگاهی برگزار نمایند و مثل همیشه اتحاد و اتفاق خود را نشان دهند.

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که اغلب زنان روستایی در حوزه اهر و هریس مشغول به بافت ورنی و فرش هستند ولی متأسفانه در ماه‌های گذشته بیمه قالی‌بافان قطع‌شده است شما اگر به خانه ملت راه یافتید چه راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل خواهید داشت؟

 کریم پور: زنان روستایی به بافت ورنی و فرش مشغولند از اقشار زحمت‌کش جامعه ما هستند ولی به‌اندازه زحمت خود از حاصل دسترنجشان برخوردار نمی‌شوند و پس از ماه‌ها تلاش برای یک فرش یا ورنی تنها سودی ناچیز عاید آن‌ها می‌شود بیمه قالیبافی و خدمات درمانی حق مسلم این عزیزان است باید با ارائه برنامه‌ای هم در جهت ارتقاء کیفیت آن‌ها تلاش نمود و هم در جهت رفاه آن‌ها قدم برداشت باید زمینه‌های صادرات محصولات آن‌ها نیز فراهم شود و یک بازار اینترنتی برای ورنی و فرش‌بافان نیز فرهم کرد تا هر چه‌بهتر بتوانند محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نمایند.

شما با چه انگیزه‌ای در انتخابات شرکت کرده‌اید و آیا به جناح و گروه‌های سیاسی خاصی وابستگی دارید یا خیر؟

 کریم پور: انگیزه بنده از حضور در انتخابات صرفاً خدمت به مردم است به دلیل مشکلات عدیده‌ای که در شهرستان وجود داشت و دارد و مردم ما را دچار رنج و مشقت کرده یعنی بیکاری بسیار زیاد و محتاج بودن اقشاری از مردم حتی به نان شبشان تصمیم گرفتم در انتخابات حضور پیدا کنم و با یک برنامه‌ریزی مدون بتوانم بسیاری از این مشکلات را حل‌وفصل نمایم.

کسی که در مجموعه‌های سیاسی امنیتی کارکرده گروه، جناح و دیدگاه او مشخص است من یک فرد اصولگرای واقعی هستم نه یک اصولگرایی که صرفاً در زبان اصولگراست و پایبندی به مردم و ارزش‌ها در او نمایان نیست ما باید اصولگرایی را در تمامی زمینه‌های زندگی رعایت کنیم و یک اصولگرای واقعی باشیم و بتوانیم در عمل نیز این امر را ثابت نماییم و مردم را فراموش نکنیم و اگر اصلاح‌طلب نیز باشیم اصلاح‌طلبی باشیم که به فکر حل مشکلات جامعه خویش است نه به فکر رابطه با آمریکا، اصلاح‌طلبی واقعی اصلاح‌طلبی است که به فکر اصلاح امور جامعه خود باشد.

شما بااینکه در انتخابات نامزد شده‌اید چه برنامه و اهدافی برای پیشرفت و توسعه منطقه دارید؟

 کریم پور: پیشرفت و توسعه منطقه باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه پیگیری شود ما کارگروه‌های ۱۵ گا نه ای در تمامی این زمینه‌ها تعریف و مشخص کرده‌ایم تمامی زمینه‌هایی که مردم، جوانان و جامعه ما به آن‌ها مبتلابه هستند مشکلی برای جامعه ما ایجادشده، چه درزمینهٔ فرهنگی، چه درزمینهٔ تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، بحث اعتیاد بحث ورزش، بحث روحانیت و محافل مذهبی، در تمامی آن‌ها برنامه داریم انشا… تمامی افراد نخبه شهرستان را به‌کارگیری خواهیم نمود و با یاری و همگامی خود مردم برای تمامی مشکلات راه‌حل‌هایی پیدا کنیم و برنامه‌های خود را در قالب این ۱۵ کارگروه در شهرستان به‌پیش ببریم.

درمجموع آینده انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه اهر و هریس چگونه ارزیابی و یا پیش‌بینی می‌کنید؟

 کریم پور: اگر مردم ما آگاهی به خرج دهند و از عوام‌فریبی و کلاشی خود را دورنگه دارند و به افراد سودجویی که قصد خرید رأی رادارند اجازه عرض‌اندام ندهند منتهی می‌شود به کسی که اگر پیروز انتخابات شود آینده روشن و امیدوارکننده‌ای را برای مردم عزیزمان نوید خواهد داد.

علاوه بر این‌ها موضوعات و مشکلات چه برنامه‌ای در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی که در حد و حوزه اختیارات نماینده مجلس است دارد برای ما بفرمایید؟

 کریم پور: مادر کارگروه‌های ۱۵ گا نه برای همه‌ای موضوعات و مشکلات برنامه داریم از جوانان نخبه شهرستان‌های اهر و هریس دعوت می‌کنیم تا برنامه‌های خود را در این زمینه‌ها ارائه دهند حتی از سایر نقاط استان و کشور نیز برنامه نخبه‌ها و جوانان عزیز را پذیرا هستیم کلاً تمامی راه‌حل‌ها و راه‌کارهای مفید و مؤثر در این امر ما را یاری خواهند نمود تا دیگر شاهد پس رفت منطقه و بروز چنین مشکلاتی در آینده نباشیم.

چه برنامه‌ای برای کشاورزی و دام‌پروری شهرستان دارید؟ مشکل کشاورزی شهرستان را در چه می‌دانید؟

 کریم پور: بحث کشاورزی و دام‌پروری ظرفیت بسیار مناسبی برای منطقه ما محسوب می‌شود منطقه ما ازنظر مراتع سرسبز و حاصل خیز است و از این لحاظ در رده سوم استانی قرارگرفته‌ایم و از جهت بارندگی نیز رتبه خوبی داریم ولی متأسفانه ازلحاظ برداشت رتبه خوبی نداریم و این به جهت عدم ترویج مناسب شیوه‌های کشاورزی است متأسفانه نهادهای مرتبط عملکرد خوبی ندارند مثلاً ما در هر تن ۷۰۰ کیلوگرم برداشت گندم دیم داریم درحالی‌که در شهرستان تبریز این مقدار یک‌تن می‌باشد و محصول آبی اهر نیز یک‌تن و یک‌صد کیلو است درحالی‌که در تبریز یک‌تن و سیصد کیلوگرم هست. باید هم از بیمه کشاورزان حمایت کنیم و هم درزمینهٔ ترویج کشاورزی صحیح و مدرن قدم‌هایی برداریم تا به‌جاهایی مطلوبی دست‌یابیم تا اشتغال به‌دست‌آمده در این حوزه نیز بتواند بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان روستایی و حتی شهری ما را حل‌وفصل نماید.

کاندیداهای که هزینه‌های آن‌چنانی می‌کنند این پول‌ها را کجا می‌آورند آیا خودشان دارند یا از دیگران می‌گیرند آیا بعد از نماینده شدن این پول‌ها برایشان دردسرساز نمی‌شود؟ شما در نظر دارید چه مقدار در انتخابات هزینه نماید؟

 کریم پور: افراد و سرمایه‌گذاران بسیاری به ما نیز مراجعه نموده‌اند و ما این پیشنهاد‌ها را رد کرده و گفته‌ایم که کار و هدف ما برای مردم و حل مشکلات آن‌ها هست می‌خواهیم باری از دوش آن‌ها برداریم اگر قرار باشد کار سرمایه‌گذاران و افراد فرصت‌طلب را پیگیری کنیم باید در مجلس نیز وقتمان را به آن‌ها اختصاص دهیم و دیگر فرصتی برای حل مشکلات مردم باقی نمی‌ماند و آن زمان باید نماینده را نماینده فرد خاص بنامند نه نماینده مردم، ما با حداقل هزینه‌ها را صرف فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنیم اماکنی هم که مورداستفاده ما است را دوستانمان در اختیار ما گذاشته‌اند و با صرف هزینه‌های حداقلی به این کار مبادرت کرده‌ایم انشاا… مردم با بصیرت و آگاهی به‌پای صندوق‌های رأی خواهند رفت سرمایه ما آگاهی مردم است افرادی که خود را وامدار افراد سودجو و فرصت‌طلب کرده‌اند هم در صورت برد و هم در صورت باخت در انتخابات متضرر خواهند بود و به اهداف خود نخواهند رسید و شکست خواهند خورد.

نظر شما راجع به پرداخت یارانه چیست؟

 کریم پور: متأسفانه مردم ما جزو اقشار کم‌درآمد در سطح استان و کشور هستند و حدود ۳۰ درصد از آن‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی روزگار خود را می‌گذرانند اگر یارانه آن‌ها قطع شود به نان شب خود نیز محتاج می‌شوند قطع یارانه کار صحیحی نیست ما باید به دنبال جایگزینی مناسب برای آن باشیم بهترین جایگزین به نظر من اشتغال است افراد دارای توانایی باید صاحب شغل شوند و وقتی توانستند روزگار خود را بگذرانند یارانه آن‌ها قطع شود برخی افراد نیز که نیازی به دریافت یارانه ندارند شناسایی شوند و برخورد مناسبی با آن‌ها صورت گیرد و این درآمدها به‌سوی تولید روانه شود اکنون کشور ما ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند ولی بودجه عمرانی ما ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این عملاً جلوی پیشرفت کشور را می‌گیرد.

در پایان اگر صحبت خاصی با مخاطبان و مردم حوزه انتخابیه اهر و هریس بفرمایید؟

 کریم پور: از مردم عزیز حوزه انتخابیه اهر و هریس می‌خواهم تا از عنصر آگاهی و بصیرت استفاده نمایند و تحت تأثیر عوام‌فریبان جامعه قرار نگیرند البته مردم عزیز ما از این مسائل آگاهی دارند. از همه عزیزان درخواست می‌کنم در جلسات سخنرانی کاندیداهای مختلف حضور یافته و برنامه‌ها و سخنان آنان را باهم مقایسه کرده و به نتیجه مطلوب دست یابند و به انتخاب اصلح دست یابند تا نتیجه آن پیشرفت و توسعه شهرستان‌های اهر و هریس باشد به امید آن روز انشاا….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مسقران زاده یکشنبه , 21 فوریه 2016 - 13:18

شهرستان اهر نماینده پرتلاشی مثل نماینده دوره های چهارم و هفتم شهرستان ورزقان – خاروانا می خواهد تا منطقه را توسعه دهد .

مسقران زاده یکشنبه , 21 فوریه 2016 - 13:22

۱۴۴۰۰ نفر بیکار یک فاجعه است . تازه خیلی ها معلوم نیستند.

نظرات بسته شده است.