کد خبر : 64470
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 فوریه 2016 - 16:20

چند تن از روسای ادارات اهر به‌دلیل تخلفات انتخاباتی از سمت خود برکنار شدند

چند تن از روسای ادارات اهر به‌دلیل تخلفات انتخاباتی از سمت خود برکنار شدند

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر گفت: چند تن از روسای ادارات به دلیل عدم بی‌طرفی در انتخابات و تبلیغات برای کاندیداهای خاص و عدم توجه به تذکرات مکرر درباره توجه به قوانین، موجب برکناری افراد از سمت خود شده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمدعابدی در شورای اداری شهرستان اهر، با اشاره به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرارگرفته‌ایم، اظهار داشت: باوجوداینکه ۱۰ روز تا روز موعود و روز حماسه که در هفتم اسفند امسال نهاده شده زمان مانده، امیدواریم تا شاهد حماسه دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی باشیم که برای چندمین بار نشان می‌دهند، تا آخرین قطره خون در جهت حمایت از ولایت‌فقیه و نظام وفادار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در شهرستان اهر با آرامش و امنیت کامل پیگیری شده و تا امروز هیچ مشکلی که حتی در برخی از شهرستان‌ها به وقوع می‌پیوندد با نظارت مسئولان ذی‌ربط انتخابات پیش می‌رویم، ادامه داد: همه اقدامات برگزاری انتخابات در اهر انجام‌شده و اعضای شعب اخذ رأی با همکاری هیئت‌های اجرایی انتخاب و در سامانه جامع انتخابات ثبت‌شده است.

فرماندار اهر، از انتخاب و تعیین بازرسان، سربازرسان و نمایندگان فرماندار برای نظارت بر شعب صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان اهر خبر داد، گفت: افرادی که احساس کردیم بی‌طرف هستند هم از مردم عادی و هم از مسئولان ادارات برای اعضای شعبه‌های اخذ رأی در انتخابات انتخاب کرده‌ایم و موضوعی که بیشتر مهم است، همکاری همه‌جانبه روسای ادارات بوده، طبق قانون‌گذاری افراد وابسته به دولت در این انتخابات برای برگزاری هرچه بهتر استفاده خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه بی‌طرفی کامل روسای ادارات برابر قوانین و مقرراتی که هیچ‌گونه دخالتی در مسائل مربوط به تبلیغات کاندیداها نداشته باشند، عنوان کرد: اگر کسی برای تبلیغات در خدمت کاندیدایی قرار بگیرد مطابق قانون مرتکب خلاف واقع‌شده و حتی برای این‌گونه افراد مجازات قانونی نیز پیش‌بینی‌شده است.

عابدی با اشاره به اینکه حضور مسئولان اعم از مجریان انتخاباتی و مسئولین ادارات در جلسات کاندیداها جرم محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه انتخابات پنجمین مجلس خبرگان رهبری نیز امسال در پیش داریم، ولی ما اجازه نداریم که در دفاتر، ستادهای انتخاباتی و جلسات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری حاضر شویم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر، با اشاره به اینکه کارکنان ادارات به‌غیراز روسا بعد از ساعات اداری و یا با گرفتن مرخصی می‌توانند در ستادهای کاندیداها حضور یافته و یا برای تبلیغات آنها فعالیت کنند، گفت: تا پایان ساعت اداری هیچ کارمندی اجازه ندارد در محیط اداره با استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ له یا علیه کاندیداهای خاص استفاده کند و اگر چنین فعالیتی در ادارات مشاهده شود جزو تخلفات اداری محسوب شده و طبق قوانین موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه مسئولین در صورت ارتکاب تخلفات انتخاباتی از سمت مسئولیت برکنار خواهند شد، بیان داشت: مسئولین در انتخابات مجلس شورای اسلامی بارها تذکر داده‌ایم که هیچ‌گونه دخالتی نداشته باشند و در این مورد چند تن از روسای ادارات به دلیل عدم بی‌طرفی در انتخابات با تبلیغات برای کاندیدای خاص که تذکرهای کتبی و شفاهی که به این مسئولین ارجاع داده‌شده بود، ولی آنها به این قوانین بی‌توجهی کردند که موجب برکناری افراد از سمت خود شده است.

عابدی در ادامه سخنان خود به تحولات کشورهای سوریه و عراق نیز اشاره کرد و گفت: اکنون رزمندگان جهان تشییع و اسلام در فرامرزها از پیشروی تروریست‌های داعش جلوگیری می‌کنند، هدف حملاتی که اکنون در عراق، سوریه و دیگر ممالک اسلامی صورت می‌گیرد جمهوری اسلامی ایران بوده و دشمنان هدف اصلی خود را از حمایت داعش نفوذ به ایران گذاشته‌اند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر، با اشاره به اینکه اگر ایران در سوریه و عراق با تروریست‌های داعش مقابله نکند شاید همین جنگ را به داخل کشورمان بکشانند که دیگر کسی شاید شاهد این امنیت نباشد، تصریح کرد: ادارات شهرستان اهر بایستی کمک‌های مادی خود برای تقویت جبهه‌های مقاومت و مدافعان حرم در کشورهای درگیر با تروریست‌ها با شماره‌حسابی که سپاه ناحیه اهر اعلام کرده واریز کنند، و تاکنون برخی از ادارات در این خصوص کمک‌هایی کرده‌اند که نیاز به همکاری دیگر ادارات نیز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در سوریه و عراق نیازی به نیروهای انسانی نیست و در حال حاضر نیازمند کمک‌های مادی ملت غیور ایران هستند، ابراز داشت: هر مقدار کمکی که چه از سوی ادارات و چه از طریق مردم شهرستان اهر و یا سایر نقاط جمع‌آوری شود همین کمک‌های مردمی برای تأمین نیازهای مدافعان حریم ولایت و مردم نیازمند این کشورها ارسال می‌شود.

فرماندار اهر در پایان خاطرنشان کرد: اردوگاه کفر برای تروریست‌های داعش ماهانه به پول ۱۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنند تا مردم بی‌دفاع و مظلوم که بیشتر غیرنظامی هستند را به خاک و خوب بکشانند، ولی متأسفانه رزمندگان اسلام که در سوریه و عراق با تروریست‌ها درگیر هستند کمک مالی چندانی نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اهر چهارشنبه , 17 فوریه 2016 - 19:39

ادارات کدوم شهر !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محسن شنبه , 20 فوریه 2016 - 18:55

ببیند اهر یها کاندیدهای محبوب خودشان را می خوان وگرنه………………………….

محسن شنبه , 20 فوریه 2016 - 18:56

ما افسرده شدیم ما ناراحتیم چرا کاندید ها ی محبوب را رد کردن…………………………………..

نظرات بسته شده است.