کد خبر : 64386
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فوریه 2016 - 13:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ادامه مذاکره با آمریکا خواسته نفوذی‌های داخل کشور است/ لزوم انتخاب فرد اصلح در انتخابات بسته هستند

ادامه مذاکره با آمریکا خواسته نفوذی‌های داخل کشور است/ لزوم انتخاب فرد اصلح در انتخابات

ادامه مذاکره با آمریکا خواسته نفوذی‌های داخل کشور است/ لزوم انتخاب فرد اصلح در انتخابات

اهروصال: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نفوذی‌های استکبار جهانی در داخل کشور ما را ملامت می‌کنند که باید مذاکره با آمریکایی‌ها ادامه پیدا کند و تنها برجام کافی نیست، گفت: آمریکایی‌ها عهدشکن بوده و سوابق سوء آن‌ها هنوز فراموش نشده است.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در یادواره شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس ارسباران که در اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر حضرت زینب (س) نبود واقعه کربلا امروز برافراشته نمی‌شد، اظهار داشت: حضرت زینب (س) در زندگی فخر تمامی بانوان جهان بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه در تمامی مراحل پیروزی انقلاب اسلامی همه ملت ایران، لطف و عنایت خداوند متعال را به‌خوبی لمس کرده اند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع یک معجزه بود، به جز مدد و امداد غیبی نام دیگری نمی‌توان به این انقلاب گذاشت.

انقلاب اسلامی ایران بدون پشتیبانی خارجی به پیروزی رسید

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با یک زندگی ساده، بدون سلاح و مردم نیز با دستان خالی انقلاب را به عرصه پیروزی رساندند، تصریح کرد: معمولاً انقلاب‌هایی که پیروزی می‌شود با پشتیبانی قدرت‌های خارجی صورت می‌گیرد ولی در ایران هیچ‌کدام پشتیبانی‌ها وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۱۶ سال درخت انقلاب اسلامی به ثمر نشست و پیروزی حاصل شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته، دشمنان ایران هرچه در توان داشتند علیه انقلاب اسلامی توطئه‌چینی کردند، از حادثه طبس گرفته تا کودتای نوژه، فتنه‌های مختلف، توطئه‌های خارجی، فتنه سال ۸۸ و…حوادثی که در هر کشوری اتفاق می‌افتاد منجر به براندازی می‌شد و آن کشور و نظام فرومی‌پاشید.

مجتهد شبستری عامل وحدت و همبستگی ملت ایران را دین اسلام عنوان کرد و گفت: فردی که مسلک کمونیستی دارد اعتراف کرد که ملت ایران در مواقع بحران و حوادث، همبستگی و وحدت قابل‌توجهی دارند و این در دنیا بی‌سابقه است، نه‌تنها مردم در صورت وقوع حادثه‌های ناگوار در داخل کشور بلکه این مردم برای دیگر ملت‌های جهان نیز کمک می‌کنند.

خطر سقوط عراق و سوریه، ایران را تهدید می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه ایرانی‌ها هیچ‌گاه مردم کشورهای سوریه و عراق را در مواقع بحرانی تنها نمی‌گذارند، افزود: سردار سلیمانی در ماه‌ها و سال‌های گذشته به مردم خارج از کشور کمک می‌کند و این کمک‌رسانی نه‌تنها برای ما یک وظیفه است بلکه کمک اصلی را در جنگ با تروریست‌ها به خودمان می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر سوریه و عراق به دست تروریست‌های داعش بیافتد خطر اصلی متوجه ایران خواهد شد، تأکید کرد: اسرائیل که قصد تجاوز به ایران را داشته و دارد، از این راه تلاش می‌کند به هدف خود برسد.

وی بابیان این‌که ایران از مسلمانان خارج از کشور همواره حمایت می‌کند، بیان داشت: راهپیمایی روز قدس هرسال به معنی حمایت از فلسطینیان بوده و همین سبب شده تا خشم و انزجار ملت ایران از رژیم صهیونیستی به قدرت‌های جهان پیامی کوبنده باشد.

ترکیه‌ای‌ها و سعودی‌ها دست‌پرورده آمریکایی‌ها هستند

امام‌ جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به مجاهدت‌های رزمندگان در زمان‌های حساس کشور نیز اشاره کرد، بیان داشت: مجاهدت رزمندگان چه در زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، نزدیک به ۳۰۰ هزار جوان در طول هشت سال جنگ تحمیلی شهید تقدیم کرده‌ایم تا مملکت ما از تجاوز اجانب محفوظ بماند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دنیا بی‌سابقه است که این تعداد از جوانان در دفاع از کشور، جان خود را فدا کنند، تصریح کرد: جنگی نداریم که ۸ سال طول بکشد، حتی جنگ‌های جهانی در مدت چندین ماه به اتمام رسید، باوجوداینکه تمامی قدرت‌های جهانی در دوران دفاع مقدس دست‌به‌دست همدیگر دادند ولی ایران در مقابل آن‌ها مقاومت و ایستادگی خوبی از خود نشان داد.

آیت‌الله شبستری با تأکید بر اینکه باوجود شناخت تمامی ملت‌ها از ایران، قطعنامه‌های متعددی در سازمان ملل برعلیه کشورمان صادر می‌کنند، ادامه داد: کشورهای خارجی ایرانی‌ها را به‌عنوان حامی تروریست متهم کرده‌اند، جمعیتی که خود تروریست پرور هستند، ضمن اینکه داعش را آمریکایی‌ها پرورش دادند و یا مزدوران آن‌ها مثل اسرائیل و عربستان سعودی داعش را پرورش داده‌اند.

وی افزود: عربستان در جلاد پروری معروف است و با درآمد نفت کذایی برای تبلیغ وهابیت و مقداری هم برای پرورش تروریست‌های داعش صرف می‌کند و از طرفی نیز کشور ترکیه تروریست‌ها را آموزش می‌دهد، این اعمال و رفتار ترکیه‌ای‌ها  و سعودی‌ها مشخص می‌کند که دست‌پرورده آمریکایی‌ها هستند، متأسفانه تنها نام این کشورها اسلامی است ولی در عمل ماهیت خود را معلوم می‌کنند که طرفدار صهیونیسم و هم‌پیمان اسرائیل و آمریکا هستند.

ادامه مذاکره با آمریکا خواسته نفوذی‌های داخل کشور است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نفوذی‌های استکبار جهانی در داخل کشور، ما را ملامت می‌کنند که باید مذاکره با آمریکایی‌ها ادامه پیدا کند و تنها برجام کافی نیست، بیان کرد: برجام توافق‌نامه بین ایران و ۱+۵ یک توافق‌نامه استثنایی است، ولی آمریکایی‌ها بدعهد، عهدشکن و سوابق سوء جنایات آن‌ها هنوز فراموش نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: هنوز مرکب توافق هسته‌ای خشک نشده تعدادی از تحریم‌ها را برداشتند و مجدداً تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند، سپاه پاسداران، برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و برخی شرکت‌های ایران را دوباره با تنظیم لیست جدیدی تحریم می‌کنند و این نشان‌گر بدعهدی و حیله گری آمریکایی‌ها است.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای بهانه آمریکاست تا فردا بتوانند با حربه حقوق بشر ایران را تحریم کنند، ابراز داشت: آمریکایی‌ها با زندان‌های مخوف، حمایت از اسرائیلِ تروریست پرور و تولید هزاران کلاهک هسته‌ای، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند و بااین‌وجود، ایران را ناقض حقوق بشر می‌دانند.

وی اظهار داشت: کمک ایران به سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان، برای حمایت از مظلومان است، طبق دین اسلام، ایران با ستمگر مبارزه و به مظلوم کمک‌رسانی می‌کند و این، نوعی عمل به وظیفه است ولی ما حامی تروریسم شده‌ایم و آن‌ها که برای حمایت از داعشی ها  و تکفیری‌ها سنگ تمام می‌گذارند خودشان را حامی حقوق بشر می‌دانند.

اقدامات ملت ایران مصداق زمینه‌سازی برای حکومت جهانی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه ملت ایران زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) است، بیان کرد: تاکنون که ملت دلیر ایران و مردم غیور آذربایجان در عمل نشان داده‌اند که مصداق زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) هستند و از انقلاب اسلامی حفظ و حراست می‌کنند.

آیت‌الله شبستری با تأکید بر اینکه اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بسیار بیشتر از گذشته است، گفت: هر نفری که در انتخابات حاضر می‌شود نباید به‌تنهایی حضور یابد و تعدادی را نیز به همراه خود در پای صندوق‌های رأی حاضر کند، در روز رأی‌گیری هرقدر صفوف مشارکت‌کنندگان فشرده‌تر و تعداد آرای مردم بالاتر باشد همان مقدار دشمن از ایران بیشتر حساب می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات نشان‌گر علاقه‌مندی و وفاداری به‌نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: برخی از علماء و جراید تاکنون اعلامیه‌هایی صادر کرده‌اند و برخی دیگر نیز صادر خواهند کرد، مراجع تقلید حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی علاوه بر وظیفه ملی این حضور و مشارکت را تکلیف شرعی می‌دانند و بایستی مردم در دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مشارکت داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری تجلی مردم‌سالاری دینی را انتخابات ۷ اسفندماه سال جاری دانست و تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری کلید اسلامیت در ایران است یعنی در واقع انتخاب رهبری بر عهده نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بوده همان‌طوری که بعد از ارتحال امام راحل، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان انتخاب شدند و خداوند را شاکریم که چنین رهبر حکیم و فرزانه‌ای برای اداره کشور انتخاب‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمن اگر قصد دارد افرادی به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه یابد که به آمریکا گرایش داشته باشند و غرب‌زده شوند، قطعاً دشمنان این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

امنیت فعلی، به دلیل قرار گرفتن در زیر چتر رهبری و ولایت‌فقیه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بابیان اینکه اگر در طول ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سایه رهبری نبود شاهد امنیت کنونی کشور نبودیم، افزود: شاهد هستیم که در کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه به ناامنی کشیده شده‌اند ولی در مقابل درنده‌ها، ایران در این شرایط در امنیت بسر می‌برد و این امنیت، به دلیل قرار گرفتن در زیر چتر رهبری و ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مجلس خبرگان رهبری، تعیین رهبر و بر طبق اصل ۱۱۱ مسئله نظارت جهت دارا بودن شرایط‌ است، ادامه داد: ما رصد می‌کنیم که آیا رهبری واجد این شرایط است یا خیر و می‌بینیم مدیریت، مدبری، حکمت و هدایت روابط بین‌المللی در حد اعلاء نه‌تنها کمتر نمی‌شود بلکه روزبه‌روز بر فضائل رهبری افزوده می‌شود.

آیت‌الله شبستری با تأکید بر اینکه اصول حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی لازمه انتخاب فرد اصلح است، گفت: هر فردی که به ولایت نزدیک‌تر، پاک‌دامن، پاک دست و عادل‌تر و کاردان‌تر باشد، به‌طور یقین، اصلح است و جامعیت دارد و این ویژگی کاندیداها باید برای هر دو مجلس مورد توجه قرار گیرد.

ماهواره‌ها برای خانواده‌ها  و جوانان مسموم‌کننده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تهدید جوانان از سوی تهاجم فرهنگی، اظهار کرد: دشمنان ازنظر نظامی نتوانستند کاری از پیش ببرند و تحریم‌های اقتصادی نیز برای ملت ایران زیاد کارساز نبود ولی ازنظر فرهنگی، ماهواره‌ها برای خانواده‌ها مسموم‌کننده است و جوانان را از راه بدر می‌کند.

وی گفت: فرزندان به‌جای این‌که بیشتر خود را مشغول درس و تحصیل کنند غرق در بازی‌های رایانه‌ای هستند و علماء با فعالیت و برگزاری کلاس‌های اعتقادی و تفسیر قرآن بیشتر با تهاجم فرهنگی مقابله کنند، دشمن همان‌طوری که در جنگ سخت موفق نشد، در جنگ نرم نیز موفق نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.