کد خبر : 64269
تاریخ انتشار : شنبه 13 فوریه 2016 - 11:06

بزرگراه اهر – تبریز به نام شهید باقری افشرد نام‌گذاری شود

بزرگراه اهر – تبریز به نام شهید باقری افشرد نام‌گذاری شود

فرماندار شهرستان هریس با تاکید بر اینکه مردم هریس خواهان نام‌گذاری بزرگراه اهر – هریس – تبریز به نام سردار شهید “حسن باقری افشردی” هستند و این سردار شهید که متولد روستای افشرد و از غیور مردان جبهه‌های حق علیه باطن است، گفت: از مردم سایر شهرستان‌ها نیز می‌خواهیم بزرگراه اهر – تبریز به نام شهید باقری افشرد نام‌گذاری شود.

حسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه اتمام جاده اهر – تبریز یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان‌های کلیبر، اهر، هریس، هوراند، خداآفرین، هریس و ورزقان است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور پس از اولین سفر خود به استان آذربایجان شرقی به خواسته مردم منطقه ارسباران تحقق بخشیدند و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز تخصیص داد.

وی افزود: منشأ و کانون اراده دولت یازدهم خدمت به ملت ایران است و مسئولان جز خدمت به مردم چیز دیگری را هدف خود قرار نداده‌اند.

فرماندار شهرستان هریس، بابیان اینکه تمامی مسئولان عزم خود را جزم کرده‌اند تا بزرگراه اهر – هریس – تبریز در کمترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: اکنون با وجود برودت هوا تعداد پیمانکاران مشغول در این جاده به عدد ۵ رسیده و تمامی پیمانکاران این پروژه با تأکید استاندار آذربایجان شرقی و تحقق وعده دولت، بخش اعظمی از این بزرگراه تا پایان سال ۹۵ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان هریس خواهان نام‌گذاری بزرگراه اهر – هریس – تبریز به نام سردار شهید “حسن باقری افشردی” هستند و این سردار شهید که متولد روستای افشرد و از غیور مردان جبهه‌های حق علیه باطن است، از مردم سایر شهرستان‌ها نیز می‌خواهیم بزرگراه اهر – تبریز به نام شهید باقری افشرد نام‌گذاری شود.

فرش هریس در یونسکو ثبت جهانی شده است

یحیوی با اشاره به اینکه فرش هریس یکی از بهترین فرش‌های باکیفیت کشور است، گفت: فرش هریس در یونسکو ثبت جهانی شده است، فرش از دستان هنرباف زنان و دختران شهرستان هریس تولید می‌شود و این صنعت آکنده از هنر، نقشه‌ها و بافت زیبایی دارد که هریس را به پایتخت فرش جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه فطیر هریس از دیگر محصولات تولیدشده مردم شهرستان هریس بوده و در سطح استان آذربایجان شرقی نان هریس نام و آوازه بخصوصی دارد که مردم با سفر به این شهرستان از سوغات هریس بهره‌های لازم را ببرند، تصریح کرد: علاوه بر این، صنایع‌دستی و سوغات، محصولات کشاورزی و دامداری نیز توسط مردم شهرستان هریس تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان هریس، بابیان اینکه تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام حسین (ع) هریس یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان است که در جریان زلزله سال ۹۱ اهر، ورزقان و هریس تخریب‌شده بود، گفت: پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام حسین (ع) هریس در طی سال جاری روند اجرایی جدی به خود گرفته و اعتبارات لازم جهت تکمیل تنها بیمارستان هریس تخصیص‌یافته و با بهره‌برداری از این بیمارستان مردم منطقه از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند می‌شود.

احداث دومین مجتمع آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب در شهرستان هریس

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های شهرستان هریس در زلزله سال ۹۱ آسیب‌ها و خسارت‌های قابل‌توجهی متحمل شده بود، گفت: در زلزله سال ۹۱ که آسیب جدی به آب شرب روستاهای این شهرستان واردشده بود، با تخصیص اعتبارات لازم و پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، در مدت ۱۰ ماه به ۲۲ روستای هریس در قالب مجتمع آب‌رسانی شهید باقری افشرد آغازشده و بخشی از این مجتمع در دهه فجر افتتاح می‌شود.

یحیوی از احداث دومین مجتمع آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب در شهرستان هریس خبر داد، افزود: با بهره‌برداری از این مجتمع آب شرب ۸ روستای دیگر نیز تأمین خواهد شد و همچنین پروژه آب‌رسانی، به ۳۲ روستای شهرستان هریس در حال اجرا است.

اشتغال هریس با بهره‌برداری از کارخانه‌های تولید شیشه، آرد و فولاد، متحول می‌شود

فرماندار شهرستان هریس، به روند اکتشاف و بهره‌برداری از معدن مس سوناجیل نیز اشاره کرد و گفت: معدن مس سوناجیل یکی از پروژه‌های های مهم شهرستان هریس بوده و دولت برای ایجاد اشتغال، تولید ثروت و رونق اقتصادی هریس از این پروژه به جد حمایت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های اکتشافی معدن مس سوناجیل در حال انجام بوده و برای بهره‌برداری از این پروژه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

فرماندار هریس، با اشاره به اینکه برخی دیگر از پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی نیز در شهرستان هریس به بهره برداری می‌رسد، بیان کرد: کارخانه شیشه، کارخانه تولید آرد و کارخانه فولاد هریس که در حال احداث می‌باشد و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بخشی از جوانان بیکار این شهرستان جذب کار خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ر- م شنبه , 13 فوریه 2016 - 14:13

اهر زحمتش را بکشد نامگذاری هم از هریس باشد

حسین یکشنبه , 14 فوریه 2016 - 0:13

آقایون به نظر من فرماندار درخواست کرده

نظرات بسته شده است.