کد خبر : 63286
تاریخ انتشار : جمعه 5 فوریه 2016 - 10:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با همدلی، صمیمیت و احترام تشکیل‌شده و مایه افتخار است بسته هستند

انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با همدلی، صمیمیت و احترام تشکیل‌شده و مایه افتخار است

انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با همدلی، صمیمیت و احترام تشکیل‌شده و مایه افتخار است

اهروصال: رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گفت:انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با همدلی، صمیمیت و احترام تشکیل‌شده که مایه افتخار است و ما رمز موفقیت را در این امر می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار اهروصال، محمدرضا بهمرام در آیین افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر ضمن خیرمقدم به مسئولین و میهمانان استانی و شهرستانی اظهار داشت: انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر حاصل تلاش عکاسان و هنرمندان این منطقه است که خوشبختانه در روزهای مبارکی مثل ایام‌الله دهه فجر شاهد افتتاح آن هستیم.

وی به افتتاح نمایشگاه عکس “زیبایی‌های ارسباران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در رابطه با گوشه‌ای از زیبایی‌های ارسباران طراحی‌شده و توسط اعضای انجمن که اخیراً ثبت‌شده دایر شده که امیدواریم آغازی خوب برای داشتن یک مجموعه قوی و منسجم باشد.

بهمرام به تلاش‌های پرویز گلی زاده در ارائه پیشنهاد و ثبت انجمن به‌صورت رسمی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش‌ها از خردادماه سال ۹۳ آغاز شد و پس از برگزاری انتخابات در تیرماه آن سال، سرانجام پس از نزدیک یک سال تلاش، انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ به‌صورت رسمی به ثبت رسید که در این میان تلاش‌های بی‌وقفه پرویز گلی زاده (مدیرعامل انجمن) و عکاس خبرگزاری فارس جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر به فعالیت‌های صورت گرفته انجمن در طول سال جاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: انجمن عکاسی با همکاری شهرداری اهر مسابقه عکس محرم برگزار کرده و همچنین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر در مسابقه عکس هارنا که هم اعضای انجمن شرکت داشته و هم داوری این مسابقه نیز همکاری داشته مشارکت کرده است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر ضمن تشکر از حامیان مالی این برنامه فرهنگی تصریح کرد: پس از برگزاری دو اردوی عکاسی در منطقه گردشگری ارسباران و مناطق جنگلی اهر، جلساتی در خصوص نقد و بررسی آثار ثبت‌شده هنرمندان صورت گرفته تا نقاط ضعف و قوت عکاسان شناسایی شود.

وی از عضویت نزدیک به ۷۰ نفر از عکاسان شهرستان اهر در انجمن هنر عکاسی این شهرستان خبر داد، اظهار کرد: نمایشگاه عکس طبیعت ارسباران هم‌زمان با نهمین دوره جشنواره سراسری ارسباران در اهر برگزار شد تعدادی از عکاسان اهری نیز در طول یک سال گذشته، در بیشتر جشنواره‌ها و مسابقات استانی و کشوری رتبه‌های برتری را کسب کرده و درخشش قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند.

بهمرام بابیان اینکه تاکنون دو بار مجمع عمومی انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر تشکیل جلسه داده است، بیان داشت: از ۳۶ اثر راه‌یافته به سومین دوره مسابقات دوسالانه عکس بسیج استان آذربایجان شرقی ۱۲ اثر متعلق به عکاسان شهرستان اهر بود که در این میان دو عنوان از سه عنوان موجود به پرویز گلی زاده یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن رسید که جای خوشحالی و امیدواری بود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر به پوشش اخبار و تصاویر شهرستان توسط اعضای انجمن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اعضای انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در بخش خبری و عکاسی خبری نیز فعالیت ویژه دارند که تصاویر شهرستان اهر و ارسباران در خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایسنا و تسنیم همواره منتشر می‌شود همچنین اخبار انجمن نیز توسط مهدی دایلاری یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره انجمن و همکاران وی در خبرگزاری‌ها و سایتهای محلی منتشر می‌شود.

وی با ذکر اینکه انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر با همدلی، صمیمیت و احترام تشکیل‌شده که مایه افتخار است و ما رمز موفقیت را در این امر می‌بینیم ابراز داشت: از برنامه‌های آتی انجمن می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقه عکس سال ارسباران، گردآوری آثار برجسته از عکاسان ارسباران و اقدام به چاپ نفیس، ارزشمند و ماندگار در این زمینه به‌خصوص برای بحث گردشگری جزو اولویت‌های انجمن است، راه‌اندازی سایت انجمن و ایجاد بانک هنرمندان و نمایشگاه مجازی، آماده همکاری با ادارات و ارگان‌ها در خصوص عکاسی از برنامه‌ها مراسمات، برگزاری کلاسهای آموزش عکاسی در مدارس، اشاره کرد.

بهمرام در پایان با درخواست انجمن مبنی بر وجود یک نگارخانه برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان و عکاسان اظهار داشت: حقیقتاً وجود یک نگارخانه مناسب می‌تواند باعث دلگرمی هنرمندان و عکاسان این عرصه شده و متواند به پیشرفت فرهنگ و هنر منطقه هم درزمینهٔ عکاسی و یا در سایر هنرها کمک شایانی نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.