کد خبر : 63262
تاریخ انتشار : جمعه 5 فوریه 2016 - 11:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هنرمندان اهری نخبه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند بسته هستند

هنرمندان اهری نخبه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند

هنرمندان اهری نخبه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه هنرمندان اهری نخبه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، گفت: چنانچه اگر به هویت برخی از نخبگان و دانشمندان پی ببریم مثل اکنون که اهری‌ها در سطح کشور نیز مسئولیتی دارند نخبگانی را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش اهروصال، سید محمدعابدی در آیین افتتاح انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از انقلاب‌هایی که در سطح جهان انجام شده و همچنان به‌صورت جسته و گریخته در حال انجام بوده ولی تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در کل دنیا مثال زدنی است.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه هنرمندان اهری نخبه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند، گفت: چنانچه اگر به هویت برخی از نخبگان و دانشمندان پی ببریم مثل اکنون که اهری‌ها در سطح کشور نیز مسئولیتی دارند نخبگانی را مشاهده خواهیم کرد.

عابدی ادامه داد: وجود نخبگان، هنرمندان و اندیشمندان باعث رشد شکوفایی ایران در منطقه خاورمیانه شده که متاسفانه در زمان رژیم سابق حتی هنرمندان اجازه نداشتند تا هنر خود را در معرض دید عموم قرار دهند و اکنون پیشرفت و توسعه به جایی رسیده که ایران را در نقطه استراتژیک جهان قرار داده است.

وی بابیان اینکه اثری که توسط یک عکاس به ثبت می‌رسد در واقع تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های آفریده خداوند را ثبت کرده است، بیان داشت: رویکرد عکاسان علاوه بر ثبت وقایع، معرفی بخش‌های زیبای منطقه ارسباران نیز باشد.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر اینکه انجمن هنر عکاسی اهر نقش موثری در ثبت و خلق زیبایی‌های منطقه دارد، ابراز داشت: مسائلی که در قالب عکس و یا تصویر به عرصه نمایش گذاشده شود شاید در هیچ چیزی چنین ظرفیتی نباشد که اینگونه معانی و مفاهیم را بیان کند.

عابدی با اشاره به این که ارسباران به بهشت گمشده ایران معروف بوده و از عقبه تاریخی بسیار غنی برخوردار است، تاکید کرد: اندیشمندان و علمای ارسباران به‌ویژه شهرستان اهر شناسنامه‌های منطقه هستند.

وی در ادامه ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در حوزه‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های مهم برای استفاده هنرمندان در شهرستان اهر اعلام کرد و افزود: اگر امکانات نباشد از هنرمندان هیچ انتظاری نباید داشت.

فرماندار اهر سپس گفت: با توجه به اینکه هنرمندان شهرستان اهر در بخش‌های مختلف از جمله عکاسی و هنرهای تجسمی جهت برپایی نمایشگاه‌ها از لحاظ جا و مکان مشکل دارند، ایجاد نگارخانه جهت برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان در شهرستان اهر از ضروریات است که امیدواریم مسئولان امر در این زمینه عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

عابدی اضافه کرد: زبان هنر و به خصوص عکاسی یکی از بهترین ابزارها جهت انتقال افکار و خواسته‌ها به مخاطبان است و هرچه در این زمینه هنرمندان ظرافت بیشتری به خرج دهند بیشتر تأثیر خواهد گذاشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه عکاسان اهری نیز که اکثر آنها جوانان علاقه مند هستند و در این زمینه نیز عناوین مختلف ملی و حتی بین المللی را دارند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و خود هنرمندان نیز باید در برابرمشکلاتی که ممکن است به وجود آید ایستادگی کنند.

عابدی، ابراز امیدواری کرد افتتاح انجمن هنر عکاسی در شهرستان اهر بتواند آنچه که برای توسعه کمی و کیفی هنر عکاسی نیاز است جامه عمل بپوشاند و از اعضای انجمن نیز انتظار داریم با همفکری در اعتلای هنر عکاسی شهرستان اهر گام بردارند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با قدردانی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، خاطرنشان کرد: ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن آمفی تئاتر که بر اثر زلزله تخریب شده بود توسط مدیرانی سخت کوش حتی بدون تخصیص یک ریال اعتبار بازسازی و در اختیار مردم قرار داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.