کد خبر : 62693
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 فوریه 2016 - 9:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زندان جدید شهرستان اهر در تیرماه سال آینده افتتاح می‌شود بسته هستند

زندان جدید شهرستان اهر در تیرماه سال آینده افتتاح می‌شود

زندان جدید شهرستان اهر در تیرماه سال آینده افتتاح می‌شود

اهروصال: رئیس زندان شهرستان اهر از افتتاح و بهره برداری از زندان جدید الاحداث شهرستان اهر در تیرماه سال آینده هم زمان با هفته قوه قضاییه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اهروصال، قربان صفیلوی قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: منطقه ارسباران با شش حوزه قضایی، کلیبر، هوراند، ورزقان، خداآفرین، خاروانا و اهر تشکیل می‌یابد که همه بزهکاران و مجرمین این منطقه از طرف مقامات قضایی برای تحمل کیفر به زندان اهر ارجاع داده می‌شوند.

رئیس زندان شهرستان اهر با اشاره به اینکه بازداشتگاه شهرستان کلیبر در راستای کاهش جمعیت کیفری اقداماتی صورت انجام داده است، افزود: با هماهنگی و پیگیری‌ها، حداقل ۳۰ درصد زندانیان ارجاعی به زندان اهر تا رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها در بازداشتگاه موقت باشد تا هم ایاب و ذهاب مردم از شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و خاروانا و هم جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد اهر کاهش یابد.

وی بابیان این که زندانیان اکنون بر اساس اصلاح و تربیت در زندان نگهداری می‌شوند، ادامه داد: پنج مرحله اصلاح و تربیت زندانیان از لحاظ روانی، جسمانی، اقدامات فرهنگی و اشتغال و مراقبت بعد از خروج از زندان اجرایی می شود.

صفیلوی به روند اتمام و بهره برداری از زندان جدید و انتقال زندان اهر به محدوده خارج از شهر نیز اشاره کرد و گفت: خدمات زیربنایی زندان جدید الاحداث شهرستان اهر از نظر سیستم‌های گرمایشی و حامل انرژی تأمین شده و تنها برای خدمات آب و فاضلاب نیازمند هزینه ای نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس زندان شهرستان اهر با اشاره به اینکه در زندان اهر تنها از زندانیان جرائم غیرعمد نگه داری می‌شود، ابراز داشت: برای زندان جدید که در خارج از محدوده شهر اهر احداث شده نزدیک به ۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و هر کاری انجام دهیم تا زندانی بزهکار نداشته باشیم نمی‌شود.

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از زندان جدید الاحداث شهرستان اهر در تیرماه سال آینده هم زمان با هفته قوه قضاییه در این شهرستان خبر داد، اضافه کرد: اگر حامل‌های انرژی زندان خارج شهر اهر بخصوص آب و فاضلاب و دیوار کشی رفع شود انشالله در هفته قوه قضاییه سال آینده افتتاح می‌شود.

صفیلوی مراقبت بعد از خروج زندانیان را از دیگر عوامل کاهش تعداد زندانیان عنوان کرد، بیان داشت: مراقبت بعد از خروج بسیار مهم بوده که هم خدمات مشاوره ای و شغلی و حرفه ای، خدمات حمایتی، فرهنگی و بهداشت و درمان که متاسفانه طبق ماده ۱۲ در هر استان یک مرکز وجود دارد، ایجاد مرکز مراقبت بعد از خروج و خدمات مشاوره ای جهت صیانت از زندانیان آزاد شده در شهرستان اهر در جهت ارائه خدمات و تسهیلات خود اشتغالی برای زندانیان است.

رئیس زندان شهرستان اهر با تاکید بر اینکه متاسفانه جامعه زندانیان معتاد را ترد می‌کند، گفت: زندانیان معتاد با سم زدایی و روش‌های دارویی در زندان اهر به فرد سالم تبدیل می‌شوند ولی بعد از آزادی این افراد از زندان محلی نیست که آن‌ها مشغول کار شده تا باردیگر به سمت مواد مخدر کشیده نشوند.

وی با اشاره به این که برای ۶۰ نفر از زندانیان واجد شرایط شهرستان اهر اشتغال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: زندانیانی که شرایط قانونی دارند به کار مشغول شده‌اند که ماهانه نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان درآمد داشته که از این درآمد حاصله ۵۰ درصد حقوق برای خانواده‌های زندان و ۵ درصد برای بیمه آن‌ها صرف می‌شود.

صفیلوی قدیمی همچنین اظهار کرد: در زندان اهر ۳۱ نفر حافظ قرآن کریم از جزء یک تا هفت داریم و در حوزه فرهنگی زندانیان اقداماتی مطلوب و شایسته ای در زندان این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.