کد خبر : 62273
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2016 - 16:50

تعداد جوانان بیکار تحصیل‌کرده اهر در بین خانواده‌ها روبه افزایش است

تعداد جوانان بیکار تحصیل‌کرده اهر در بین خانواده‌ها روبه افزایش است

فرماندار شهرستان اهر گفت: متأسفانه تعداد جوانان بیکار با سنین بالا در بین اعضای خانواده‌ها رو به افزایش بوده و اغلب این بیکاران از تحصیلات بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمدعابدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر، با اشاره به اینکه قشر عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده و نکرده شهرستان اهر به دنبال شغل و کسب درآمد هستند، اظهار داشت: هر مبلغی که در شهرستان اهر در راستای خوداشتغالی و اشتغال‌زایی در شهر و روستاها پرداخت‌شده باید بر آن نظارت شود تا اینکه این تسهیلات در محل‌های دیگری غیر از پروژه‌های اشتغال‌زا استفاده نشود.

وی افزود: موضوع اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و اولین مشکلی که در کشور ما وجود دارد بحث اشتغال‌زایی است، هر حرکتی در این راستا صورت گیرد درواقع قدم مثبتی در جهت توسعه و آبادانی شهرستان اهر خواهد بود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اگر تسهیلاتی که برای جوان بیکار جهت ایجاد شغل ارائه‌شده مدیریت نشود همین بیکاری فردا برای این جوان علاوه بیکاری، بدهکاری را نیز به مشکلات جوانان اضافه خواهند کرد، گفت: متأسفانه هر روز که اگر ۲۰ نفر ارباب‌رجوع به مسئولان مراجعه می‌کند بیشتر آنها به دنبال شغل هستند.

وی افزود: متأسفانه تعداد جوانان بیکار با سنین بالا در بین اعضای خانواده‌ها رو به افزایش بوده و اغلب این بیکاران از تحصیلات بالایی برخوردار هستند، برای اینکه بر مشاغل خانگی نظارت داشته باشیم نیازمند تشکیل کمیته کارشناسی است.

عابدی با اشاره به اینکه سال جاری روبه اتمام بوده و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات توسعه مشاغل خانگی عزم جدی بگیرند، گفت: بانک‌ها با توجه به اینکه در ماه پایانی سال با تراکنش روبرو می‌شوند برای ارائه تسهیلات و وام‌های متقاضیان، تسهیل دهند و نگذارند تا به روزهای پایانی سال جاری و یا سال آینده موکول شود.

فرماندار شهرستان اهر، با تأکید بر اینکه اگر در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی بتوانیم بیشتر پرداخت کرده و موفق‌تر عمل کنیم، شاید بیشتر از اعتبارات شناور تخصیص‌یافته را جذب کنیم، اضافه کرد: چنانچه تسهیلاتی در ارتباط با ایجاد دامداری پرداخت می‌شود باید بر اینکه فرد بتواند بهره بیشتری ببرد دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط با نظر کارشناسی بر این طرح‌ها نظارت داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در روزهای پایانی سال گزارشی از عملکردهای خود را در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا و مشاغل خانگی به متقاضیان را ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سعید شایانفر یکشنبه , 31 ژانویه 2016 - 21:22

خب چرا نشستین تاحالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الات بفکرتون رسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفاه کاری نمیشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر دوشنبه , 1 فوریه 2016 - 1:24

آقای فرماندار این حرفو دوسال پیش هم زده بودین تکراریه!

مهدی دوشنبه , 1 فوریه 2016 - 14:34

تجربه ثابت کرده با تشکیل کارگروه و همایش و نشست و جلسه و مصاحبه مشکل بیکاری حل نمیشه

شهروند اهری دوشنبه , 1 فوریه 2016 - 20:05

متاسفانه در شهرستان اهر جوانان بیکار بیش از حد می باشد . چون متاسفانه نمایندگانی که از این شهرستان برای مجلس فرستاده شده اند نتوانستند کارخانه و یا سایر اشتغال زایی را به اینجا جذب کنند .

فرزندارسباران سه‌شنبه , 2 فوریه 2016 - 12:15

آقای فرماندارکاربه عمل آید!!!لطفا عمل بفرمایید وکاری برااین شهربکنین.

ولی سه‌شنبه , 8 نوامبر 2016 - 23:59

فوق لیسانس بیکار هستم . یک ریال هم درآمد ندارم .

نظرات بسته شده است.