کد خبر : 62270
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 ژانویه 2016 - 16:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احداث سه مجتمع آب‌رسانی در اهر و هوراند با ۴ میلیارد ریال بسته هستند

احداث سه مجتمع آب‌رسانی در اهر و هوراند با ۴ میلیارد ریال

احداث سه مجتمع آب‌رسانی در اهر و هوراند با ۴ میلیارد ریال

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر از احداث سه مجتمع آب‌رسانی در شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد، گفت: بیش از ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای این سه مجتمع تخصیص‌یافته در صورت اتمام میزان بهره‌مندی روستائیان از آب به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اهروصال، علی صفرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: این مجتمع‌ها شامل یخ فروزان، آقبراز، گللر و دیکله می‌باشد که از سال ۸۹  توسط آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر اقدام به احداث‌شده است که در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از روستاهای تحت پوشش این مجتمع‌ها از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند‌ می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای این سه مجتمع روستایی اختصاص‌یافته است و در صورت تأمین اعتبار لازم این پروژه‌ها و اتمام آن‌ها بخش عمده‌ای از روستاهای شهرستان‌های اهر و هوراند از خدمات آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد که امیدواریم میزان بهره‌مندی این دو شهرستان با اتمام پروژه‌ها تا ۹۵ درصد افزایش یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر، گفت: امسال در روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر نیز پروژه‌های مختلف آب‌رسانی با سه میلیون ریال اعتبار در دست اجراست که به بهبود شبکه‌های این روستاها می‌انجامد.

وی سپس گفت: بیشترین چالش آب و فاضلاب روستایی برخورد با عده‌ای از افراد سودجو که به دلیل ارزان بودن تعرفه آب بهاء اقدام به آبیاری مزارع به‌وسیله آب شرب بهداشتی که با کلی مشکل تولید و در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد، است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر، بابیان اینکه در فصول سرد سال که نیاز به آبیاری مزارع وقت دچار کمبود آب نمی‌شویم، افزود: درحالی‌که در فصول گرم سال با دو برابری تولید قبلی نیز جوابگوی مصرف عده‌ای از روستاها نیستیم که البته این موضوع مربوط به شهرستان اهر نیست بلکه در اکثر روستاهای استان و کشور با این معضل مواجه هستیم.

صفر علیزاده، در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی روستائیان تقاضا داریم نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند تا در آینده از عهده مشکلات و تأثیرات خشک‌سالی و کمبود آب بر آبیم و شرمنده نشویم و همچنین از مصرف بیش‌ازاندازه منابع آب‌های زیرزمینی اجتناب کنند چراکه آب‌های زیرزمینی فقط مختص مصرف فعلی نیست بلکه به آیندگان و فرزندانمان تعلق دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.