کد خبر : 61682
تاریخ انتشار : شنبه 23 ژانویه 2016 - 23:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پخش صدای دانشجویان بدون سانسور بسته هستند

پخش صدای دانشجویان بدون سانسور

پخش صدای دانشجویان بدون سانسور

به گزارش اهروصال به نقل از فردانیوز، شب گذشته بخش خبری ٢٠:٣٠ گزارشی از کوی دانشگاه تهران پخش کرد که در آن حرف ها ، درد دل ها و مشکلات دانشجویان تقریبا برای اولین بار در سال های اخیر به صراحت و بدون سانسور پخش شد. اتفاقی نادر که از این جهت باید به رسانه

به گزارش اهروصال به نقل از فردانیوز، شب گذشته بخش خبری ٢٠:٣٠ گزارشی از کوی دانشگاه تهران پخش کرد که در آن حرف ها ، درد دل ها و مشکلات دانشجویان تقریبا برای اولین بار در سال های اخیر به صراحت و بدون سانسور پخش شد. اتفاقی نادر که از این جهت باید به رسانه ملی تبریک گفت.

در این گزارش محمدرضا حسینی بای که پس از ماموریت در مناطق جنگی عراق به تازگی ایران آمده است بار دیگر به سراغ سوژه های دانشگاهی رفت تا با  یکی دیگر از گزارش های دانشگاهی که در مدت نبودنش در اخبار تلویزیون حس می شد، سکوت حاکم بر این فضا را بشکند.

او در این گزارش مطابق رویه معمول خودش دوستانه و صمیمی برای ثبت انتقادهای دانشجویان رفت تا علت کند شدن رشد علمی کشور را به بحث بگذارد. مسئله ای یکی از بحث های جدی ماه های اخیر فضای علمی و دانشگاهی را به خود اختصاص داده است.

حسینی بای به طورغیر مستقیم و با زیرکی توانسته بود قبل از شروع بحث تصاویری از وضعیت آشفته خوابگاه ها و مشکلات صنفی دانشجویان را به تصویر بکشد. او در واقع با یک تیر دو تا نشان را زد و با این زاویه ورود وی در طرح بحث اصلی گزارش هم موفق بود چرا که دانشجویان به خبرنگار رسانه ملی بابت محبوبیت و سابقه حضورش در بین دانشجویان اعتماد کردند.

این اعتماد جواب داد و دانشجویان در فضای به وجود آمده حرف ها و انتقادهای خودشان بابت علت افت رشد علمی کشور را بر پایه اطلاعات و منطقی بیان کردند و این قابل توجه مسولین وزارت علوم بود.

پخش بدون سانسور صحبت ها و انتقادات این دانشجویان که گاها لبه های تند و تیزی هم داشت آن هم در پرمخاطب ترین خبر تلویزیون درساعت بیست و سی نشانه خوبی برای صداو سیمای سرافراز و سیستم مدیریت خبر است تا به خوبی بیانگر آن باشد که می شود حرف مردم به خصوص دانشجویان را بدون واسطه شنید.

به نظر می رسد پخش این گزارش با استقبال دانشجویان نیز مواجه شده است. چنین اتفاقی آن هم در زمانی که همچنان پس از سالها بحث رسانه ملی و رسانه میلی ادامه دارد ارزش به سزایی دارد. امید می رود که این نوع گزارش های دانشجویی راحت و مخاطب پسند ادامه داشته باشد نه صرفا به صورت مقطعی که بخواهد بعدها به فراموش سپرده شود.

گفتنی است طبق آخرین اطلاعات موجود در سایت اسکوپوس، رتبه ایران در تولید از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۷ رسیده و ایران در زمینه تولید علم از تایوان و فدراسیون روسیه عقب افتاده است و این به معنی افت کشور پس از هشت سال رشد علمی مستمر است. نگرانی از افت علمی کشور طی ماه های گذشته در قالب نامه بیش از ۱۲۰۰۰ عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه‌ها به رئیس‌جمهور اعلام شده بود.

 در همین رابطه کارشناسان معتقدند بهتر است وزارت علوم به‌جای ایجاد جنجال‌ها و حاشیه‌های سیاسی، سیاست تولید علم خود با نگاه منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کند و به عقبگرد علمی ایران به این صورت پایان دهد. در صورت عقبگرد رشد علمی ایران در سال‌های آینده و رشد پرشتاب علمی در عربستان، انتظار می‌رود در سال‌های آینده کشور عربستان سعودی کنار رقیب سنتی ایران یعنی ترکیه به‌عنوان رقیب جدید برای ایران محسوب شود./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.