کد خبر : 61520
تاریخ انتشار : شنبه 23 ژانویه 2016 - 19:03

طرح تبدیل اهر به منطقه ویژه اقتصادی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

طرح تبدیل اهر به منطقه ویژه اقتصادی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

به گزارش خبرنگار اهروصال، عباس فلاحی باباجان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی در شهرستان اهر، با تاکید بر اینکه بی اطمینانی ملت ایران به آمریکایی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: بعد از خروج انگلیس از منطقه، آمریکا در خاورمیانه حضور یافته و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحت سلطه خود

به گزارش خبرنگار اهروصال، عباس فلاحی باباجان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی در شهرستان اهر، با تاکید بر اینکه بی اطمینانی ملت ایران به آمریکایی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: بعد از خروج انگلیس از منطقه، آمریکا در خاورمیانه حضور یافته و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحت سلطه خود درآورده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها حتی ۲۴ ساعت نکشید که ۱۳ شرکت ایرانی را با هدفی دیگر به لیست تحریم‌ها اضافه کردند، افزود: خوی استکباری، استعماری و خودپرستی در بین آمریکایی‌ها وجود دارد و همه چیز را جزو منافع خود می‌دانند.

فلاحی بابیان اینکه تمرکز گرایی و کم توجهی به شهرهای کوچک جزو مشکلات و معضلات ملی کشور است، افزود: متاسفانه به کلان شهرها بیشتر توجه می‌شود تا شهرهای کوچک، امیدواریم که بحث تمرکز و نگرش خاص به کلان شهرها پایان یافته و شهرهای کوچک نیز از امکانات عادلانه بهره مند شوند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از ارائه طرح تجمیع مدیریت روستایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده خبر داد و گفت: طرح تجمیع مدیریت روستایی در حقیقت توجه به توسعه روستاها، تولیدات کشاورزی و آب بخش کشاورزی روستایی در قالب طرح جدید است که در مجلس مطرح شده و جمعیت عظیمی ساکن در روستاها از این برنامه بی بهره نخواهند ماند.

وی ضمن اشاره به اینکه ادامه احداث فازهای سورتینگ غزال ارسباران تقویت صنعت را در شهرستان اهر به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: پتانسیل‌هایی که در بخش کشاورزی منطقه وجود دارد تنها به تقویت صنعت در عرصه پروژه‌های اشتغال زا وابسته بوده و به نوعی می‌تواند حجم عظیمی که بیکاران در اهر وجود دارد را صاحب شغل کند.

فلاحی بابیان اینکه تبدیل شهرستان اهر به منطقه ویژه اقتصادی مشکل و گره صنعت را در این شهرستان باز می‌کند، افزود: ما طرح تبدیل شهرستان اهر به منطقه ویژه اقتصادی را در هفته آینده به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم داد و تاکنون اقداماتی نیز در این خصوص صورت گرفته که در صورت حمایت سایر نمایندگان آذربایجان شرقی و تصویب آن، بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه حل و فصل خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تاکید بر اینکه شهرستان اهر امکان داشتن فرمانداری ویژه و تبدیل آن با احتساب شهرستان‌ها به استان ارسباران را دارد، گفت: شرایطی که برای استان شدن ارسباران تعیین کرده‌اند، داشتن جمعیت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است و نزدیک به این رقم تنها در بیمارستان اهر از خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدررفت آب‌های شهرستان اهر جای تأسف و تأمل دارد، افزود: وزیر نیرو برای احداث ۶ سد معیشتی دستور را صادر کرده‌اند و با پیگیری‌ها و همکاری سازمان جهادکشاورزی استان امیدواریم از هدر رفت ۶۰ میلیون متر مکعب آب در این شهرستان جلوگیری شود.

فلاحی بابیان اینکه شهرستان اهر تأمین کننده آب دریاچه ارومیه نیست و مردم این شهرستان از وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه نگران هستند، گفت: مردم شهرستان اهر برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی لحظه شماری می‌کنند، چرا که طوفان‌های نمک حتی اراضی کشاورزی این شهرستان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از احداث سه سد در حوزه شهرستان اهر خبر داد، اظهار کرد: کیچیک چای، ایثار و کچه رود که در صورت تخصیص منابع مالی و مشارکت‌های بخش خصوصی، احداث شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
احمد رسولی شنبه , 23 ژانویه 2016 - 19:25

خدا خیرت بده تویی که با این همه حرف که پشت سرت میزنند باز اهرو منطقه ویژه اقتصادی میکنی . من که به شخصه شما را قوی ترین نماینده ادوار اهر دیدم البته در طول زمان همه به این نظر خواهند رسید

شهروند استان یکشنبه , 24 ژانویه 2016 - 10:47

من نمی دانم جناب آقای فلاح مگی که اهر رامنطقه ویژه میکند و استاندار مگی که منطقه آزاد تعریف خودش و داره نمی تواند بیش از این توسعه یابد. قضاوت با مردم است.

نظرات بسته شده است.