کد خبر : 615
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 ژانویه 2015 - 20:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای یک چهارم مردم ورزقان بی سواد هستند/کمبود مجتمع های آموزشی عامل اصلی بی سوادی بسته هستند

یک چهارم مردم ورزقان بی سواد هستند/کمبود مجتمع های آموزشی عامل اصلی بی سوادی

یک چهارم مردم ورزقان بی سواد هستند/کمبود مجتمع های آموزشی عامل اصلی بی سوادی

به گزارش اهروصال به نقل از آوای ورزقان، ظهر امروز جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی ورزقان برگزار شد در این جلسه داریوش فتحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ورزقان ضمن عرض خیر مقدم ، گزارش مختصری از عملکرد این اداره در سواد آموزی ارائه نمود. در ادامه علی وفادار فرماندار ورزقان حضور معلمان در

به گزارش اهروصال به نقل از آوای ورزقان، ظهر امروز جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی ورزقان برگزار شد در این جلسه داریوش فتحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ورزقان ضمن عرض خیر مقدم ، گزارش مختصری از عملکرد این اداره در سواد آموزی ارائه نمود.

در ادامه علی وفادار فرماندار ورزقان حضور معلمان در مناطق کوهستانی و صعب العبور منطقه را به فال نیک گرفت و گفت:یعقیناًمعلمان بر خود می بالند که بتوانند در گوشه ای از این کشور هم وطنی را از نعمت سواد بهره مند نمایند.

فرماندار ورزقان تصریح کرد:علم باید در جهت حل مشکلات مردم،تأمین آمال مردم و حرکت جامعه انسانی به سوی کمال انسانی به کار گرفته شود.

علی وفادار ادامه داد: ریشه کن کردن بی سوادی تنها به وسیله آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی امکان پذیر نیست  بلکه این مهم با مشارکت مردم و خود افراد بی سواد امکان پذیر می باشد و شایسته نیست که در کشور ما شخصی از تحصیل باز بماند.

وفادار کمبود مجتمع های آموزشی شبانه روزی در شهرستان و مشکل رفت و آمد دانش آموزان به مرکز شهرستان را از عوامل اصلی بی سوادی و کم سوادی در شهرستان عنوان کرد.

در ادامه جمال پیری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گروه هدف طرح های سواد آموزی را گروه سنی ۱۰الی ۴۹ سال عنوان کرد وگفت:میانگین با سوادی در گروه سنی ۱۰الی ۴۹ سال درشهرستان ورزقان ۸۲ درصد می باشد و ۱۸درصدباقی مانده که حدود ۵۱۳۵ نفرمی باشد بی سواد هستند.

جمال پیری میانگین باسوادی گروه سنی ۱۰الی۲۹ سال را در شهرستان ورزقان ۹۲ درصدخواند و ۸ درصد باقی مانده را که حدود ۱۳۷۵ نفر می باشد بی سواد عنوان کرد

وی ادامه داد: میانگین با سوادی کل گرو های سنی در شهرستان ورزقان ۶۹/۴ درصد می باشد و۳۰/۶ درصد باقی مانده که حدود ۱۲۳۵۵ نفر می باشد و یک چهارم جمعیت شهرستان را در بر می گیرد بی سواد می باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.