کد خبر : 61411
تاریخ انتشار : جمعه 22 ژانویه 2016 - 19:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هیچکس حق تخریب شورای نگهبان را ندارد بسته هستند

هیچکس حق تخریب شورای نگهبان را ندارد

هیچکس  حق تخریب شورای نگهبان را ندارد

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهر ضمن دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا مهم است و خطیب جمعه هر شهرستان در آغاز خطبه‌های نماز جمعه نماز گذاران را به تقوای الهی توصیه می‌کنند و هر انسان با یاد کردن خداوند قلب و روح خود را آباد

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهر ضمن دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا مهم است و خطیب جمعه هر شهرستان در آغاز خطبه‌های نماز جمعه نماز گذاران را به تقوای الهی توصیه می‌کنند و هر انسان با یاد کردن خداوند قلب و روح خود را آباد می‌کند.

خطیب جمعه اهر بابیان اینکه آزادی اندیشه و بیان در دین اسلام، دین ما به‌طوری نیست که کسی را به این دین کامل تحمیل کند، تصریح کرد: تفکر و تعامل صحیح در دین اسلام بهتر از صدسال عبادت است.

وی ادامه داد: برخی‌ها همه انسان‌ها را آگاه و با بصیرت می‌دانند، مسلمانان باید فرق بین خوب و بد را در بین انسان‌ها بشناسند تا بتوانند افراد آگاه و با بصیرت را زندگی شناخت داشته باشند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه خداوند متعال تمامی محولات مؤمنان را به خودشان واگذار کرده است، گفت: امت اسلامی که اکنون در جهان سلطه‌گر، عظمت و اقتدار به دست آورده‌اند از برکات مکتب امام حسین(ع) است.

تکریم ارباب‌رجوع در ادارات از اهمیت بالایی برخوردار است

امام‌جمعه شهرستان اهر به اهمیت تکریم ارباب‌رجوع در ادارات نیز اشاره کرد و گفت: اگر کسی به مسئولان جهت انجام امور مراجعه می‌کند به خاطر خداوند درروند انجام امور مردم، خوش‌رفتاری و تکریم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

خطیب جمعه اهر در خطبه دوم نماز جمعه بابیان اینکه هر فرد مسلمان موظف است تا اخلاق اسلامی را در هرلحظه از زندگی رعایت کند، افزود: انسان‌های مسلمان و شیعی نباید در هنگام سخن گفتن از کلمات زشت و رکیک استفاده کند و البته والدین نیز وظیفه‌دارند تا در مقابل فرزندان خود هنگام سخن‌گویی تمامی کلمات خود سنجیده و به‌طور کامل رعایت کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور دانست، بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در تمامی امورات ساری و جاری و طرح‌های مقاومتی در کشور تحقق یابد قطعاً مشکل بیکاری جوانان و اقتصادی مردم حل‌وفصل خواهد شد.

حتی یک مگس از دید ایران در مرزها پنهان نمی ماند

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروهای انقلابی سپاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در کشور مورد امنیتی پیش بیاید همین نیروهای انقلابی با تمام توان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهند کرد.

خطیب جمعه اهر ادامه داد: در طی هفته‌های گذشته ۱۰ نفر از تفنگداران آمریکایی که به‌طور غیرمجاز وارد حریم آب‌های مرزی کشور شده بودند توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند و از طرفی ثابت کردند که تمامی تحرکات در مرزهای وسیع آبی و خاکی کشور بدون هیچ غفلتی از دید تامین امنیت کنندگان خارج نیست.

امام جمعه اهر به وقایع پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: بختیار نوکر بی‌چون‌وچرای رژیم پهلوی با اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد فکر می‌کرد که می‌تواند با این نقشه از ورود امام خمینی(ره) به کشور جلوگیری کند که نشد.

وی با اشاره به اینکه ۸ بهمن‌ماه روز کمک به جزامیان است، ادامه داد: برخی از اقشار مردم و بیماران نیازمند کمک‌های خیرین هستند.

هیچ‌گاه به لبخندهای آمریکایی‌ها خوش بین نیستیم

حاجی‌زاده وحدت جوامع اسلامی را مهم ترین عامل ایستادگی در برابر دسیسه های آمریکا عنوان کرد و گفت: امت اسلامی لحظه‌ای از شیطنت‌های آمریکا غافل نشده و هیچ‌گاه به لبخندهای آمریکایی‌ها خوش بین نبوده و نخواهند بود و همچنین همین آمریکا همیشه می‌خواهد کشورمان را با استفاده از موارد مختلف تحت‌فشار قرار دهد.

امام جمعه اهر بابیان اینکه اجرایی شدن برجام به معنی دوستی با آمریکایی‌ها نیست، افزود: برجام در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است و همچنین نباید در دوران پسابرجام ۵ نکته‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی نامه‌ای که به رئیس جمهور ابلاغ کردند مورد غفلت قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: دشمنان نظام و اسلام بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه برای ترویج فرهنگ غرب‌گرایی اختصاص داده اند و هدف استکبار از این نوع طرح‌ها عملی کردن پروژه نفوذ است.

دشمنی آمریکایی‌ها تا نابودی اسلام ناب ادامه دارد

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تا نابودی اسلام ناب دست از دشمنی بر نخواهند داشت، اضافه کرد: آمریکا با اهداف مختلف و نفوذ به مجلس به دنبال دولت همکار است و باوجود این افکار شوم و پلید ما هیچ‌گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نداشته و به رفتار آن‌ها خوش‌بین نیستیم.

امام جمعه اهر به دستگیری تفنگداران آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: دستگیری تفنگداران آمریکایی تلنگری به مقامات آمریکا در خصوص اینکه نیروهای نظامی ایران همیشه بیدار هستند و حتی یک مگس نیز نمی تواند از دید ایران پنهان بماند.

حاجی زاده به جایگاه و اهمیت شورای محترم نگهبان اشاره نموده و افزود: حضرت امام(ره) فرمودند: من به آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور اسلامی است، این حرف امام است نه حرف بنده طلبه حقیر و بنده هر چه نقل می کنم از امام و مقام معظم رهبری و قرآن و احادیث است و غیر از اینها به هیچکس دیگری وابستگی ندارم و هیچکس در هر پست و مقامی که باشد حق ندارد به شورای نگهبان و نهاد رهبری دهن کجی نماید چرا که اینها را قانون مشخص کرده و هیچکس حق تخریب آنها را ندارد و اینها در تأیید و یا رد صلاحیت افراد تمام جوانب را در نظر گرفته و خیلی دقیق بررسی می نمایند اما ممکن است بعضی وقتها عدم شناخت و یا خطای انسانی که به ندرت شاید اتفاق بیفتد، به رد یا عدم احراز صلاحیت فردی منجر گردد، اما این امر نباید موجب گردد که در اذهان عمومی ایجاد تشویش نموده و شورای نگهبان را حفظ ننمائیم که اگر شورای نگهبان حفظ نگردد چیزی در مملکت باقی نخواهد ماند و مردم نیز باید بدانند عدم احراز یا رد صلاحیت افراد نباید موجب نگاه بدبینانه به افراد گردد و نیز باید بدانیم بعضی از تئوریسین های غربی شورای نگهبان و نهاد رهبری را دو مانع بسیار بزرگ در راه رسیدن به نظام سکولار و اهداف و نیات پلید خود می بینند و همیشه سعی در تضعیف و تخریب این دو نهاد انقلابی و بسیار مهم را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.