کد خبر : 61343
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 ژانویه 2016 - 11:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قم در سوگ وفات بانوی کرامت / «عمه سادات سلام علیک….» بسته هستند

قم در سوگ وفات بانوی کرامت / «عمه سادات سلام علیک….»

قم در سوگ وفات بانوی کرامت / «عمه سادات سلام علیک….»

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، ۱۷ روز پیش بود که شهر قم به میزبانی بانویی بزرگوار از تبار آل الله رفت و مردم قم الحق که رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند و استقبالی باشکوه داشتند از خواهر امام هشتم… اما فقط توفیق حضور برای قمیون ۱۷ روز بود و ایشان در دهم

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، ۱۷ روز پیش بود که شهر قم به میزبانی بانویی بزرگوار از تبار آل الله رفت و مردم قم الحق که رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند و استقبالی باشکوه داشتند از خواهر امام هشتم… اما فقط توفیق حضور برای قمیون ۱۷ روز بود و ایشان در دهم ربیع‌الثانی در حالی که نتوانستند به دیدار برادر نائل شوند رخت سفر ابدی بستند؛ هر چند که این اقامت کوتاه‌مدت اثری جاودانه داشت و امروز پس از گذشت سال‌های طولانی حرم ایشان ملجأ عاشقان و دلدادگان بوده و در جوار این حرم مبارک بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعی شکل گرفته است.

اما در سالروز وفات شهادت‌گونه کریمه اهل بیت (س) شهر قم یکپارچه ماتم و عزا شده است؛ بازار این شهر تعطیل است و در حرم مطهر بانوی کرامت برنامه‌های ویژه عزاداری برگزار می‌شود.

دسته‌های عزاداری نیز دیشب و امروز با حضور در بارگاه ملکوتی فاطمه ثانی به سوگواری پرداخته و در غم رحلت این بانو اشک ماتم می‌ریزند.

خادمان حرم کریمه اهل بیت (س) نیز امروز در قالب مراسم ویژه با برپایی دسته عزاداری از بیت‌النور محل اقامت حضرت در قم تا حرم مطهر را طی کرده و به سوگواری می‌پردازند.

در بیوت مراجع تقلید، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای این شهر نیز مراسم‌های ویژه عزاداری برپا شده است و سخنرانان به بیان فضائل و کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازند.

***

مرغ دلم راهی قم می‌شود‌

در حرم امن تو گم می‌شود

عمه سادات سلام علیک

روح عبادات سلام علیک

کوثر نوری به کویر قمی

آب حیات دل این مردمی

عمه سادات بگو کیستی؟

فاطمه یا زینب ثانیستی؟

از سفر کرب و بلا آمدی؟

یا که به دنبال رضا آمدی؟

من چه کنم شعله داغ تو را

درد و غم شاهچراغ تو را

کاش شبی مست حضورم کنی

باخبر از وقت ظهورم کنی

انتهای پیام/۲۲۴۸/ز

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.